Gå til innhold

Hva forventer du? av 1 person skytere i framtiden?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

godt gameplay, balanserte våpen, bra (competitive) og gøy multiplayer, ikke for mye "hype" rundt graikk osv., det ødelegger bare moroa imho =)

 

gode spillermodeller (les; IKKE UT2k3 spillermodeller UTEN TTM)

 

sikkert mer også hvis jeg kan komme på det ;)

 

 

/daChronix

Lenke til kommentar

Det kommer an på hva du mener med fremtiden :D

 

Om 50 år forventer jeg at jeg kommer til å få problemer med å vite om jeg er i spillet eller i virkeligheten. (På denne tiden vil jeg antageligvis ha svekket syn/hørsel og begynnende senilitet, så det skulle vel ikke være så vanskelig å få til)

Lenke til kommentar
Bedre AI.

 

jepp. bedre AI, og mer varierte fiender. man kan nesten bli lei av å meie ned ti billiarder personer som ser kliss lik ut. det som hadde vært kult, var hvis man genererte en tilfeldig modell (tykk, tynn, høy, lav), så smekket på hår, barter, briller, tatoveringer og klær fra en enorm "pool". hver enkelt person kunne også fått sin egne "stats", at en kraftig person gjerne tåler et skudd eller to ekstra, en tykk person ikke klarer å løpe like fort/lenge, osv.

 

AI'en kunne også tatt med diverse ting i betraktning, som f.eks. om du nettopp har meiet ned tre av kameratene til en overlevende person.. at AI'en "føler frykt", og reagerer deretter. det hadde også vært kult om fiender kan bruke omgivelsene til sin fordel, skyte ut lys hvis de har nightvision.

 

og, ja.. en hånd som stikker og vrir om dørhåndtaket, taster på keypads, våpen som senkes når man går inntil en vegg (sånn at ikke halve riflen din står inni veggen), og mer ragdoll-fysikk.

Lenke til kommentar

Vel... Det bør ikke være så vanskelig å få til en skikkelig fysikkmotor snart. Folkene bak f.eks. Doom 3 og HL2 er jo ganske godt på vei etter hva vi har sett.

 

Det mangler også endel på AI delen, syns jeg. Når du har et såpass stort team av program-skrivere som ID software bør de få til ting som AI som tilpasser seg din individuelle spillestil på en "litt" mer overvisende måte en det blir gjort nå.

Lenke til kommentar

- bedre AI (Artifical Intelligence skulle liksom bety at de tenkte på egen hånd, men de tenker jo klin likt som sidemannen)

- mer varierte personer (med personlige utseender, ja)

- at AI'en kommuniserer normalt med deg (også at AIen kan nekte ordre, evt at den tar kommandoen),

- større våpenarsenal - men samtidig mer realistisk våpenbehandling; at man trenger trening med spesifikke våpen før en klarer å beherske dem, og at man har en løsning som i f.eks. Halo hvor man ikke drasser med seg alle de 10-20 kgs tunge våpna man plukker opp men kan velge hvilke våpen en vil ha med seg (en kan ha med seg våpen en har plass til, et på ryggen, et par sidearms, noen granater i beltet, kanskje en liten Uzi i sekken - you catch my drift),

- at en har en sekk med utstyr som f. eks. lykt, ekstra magasiner, kart (og at det derfor tar litt tid å dra frem sekken, lete etter utstyr og dra den på ryggen igjen)

- vær som forandrer seg (tilfeldig, men naturlig, selvfølgelig) og som påvirker forhold hadde også vært et stort pluss - jeg ønsker meg med andre ord en litt mer realistisk følelse når jeg er ute i felten.

 

I tillegg skulle jeg gjerne sett en FPS som lot deg velge hvilke oppdrag en ville ta til hvilken tid, gjerne custom-genererte oppdrag à la Freelancer eller liknende.

 

Kommer sikkert på mer. :)

Lenke til kommentar
Vær som forandrer seg (tilfeldig, men naturlig, selvfølgelig) og som påvirker forhold hadde også vært et stort pluss.

 

regn som hadde gjort en bratt bakke glatt og fått deg til å ramle nedover hadde vært utrolig kult. og mer stamina i spill.. å konstant dure fremover i 50km/h (med nok våpen til å fjerne Oslo fra kartet på ryggen) er ikke særlig artig lengre.

 

og, noe jeg hadde likt å sett i de fleste FPS-spill, enkle stats (som i rollespill) som oppdateres konstant. bruker man pistol over lengre tid, blir man flinkere, stabiliserer siktet fortere, reloader fortere, og så videre. alt bør skje gradvis og i bakgrunnen, ikke noe plutselig "you have improved your pistol skill!" som popper opp på skjermen.

Lenke til kommentar
Blod?

Second that, med ny fysikk burde de også klare å lage mer realistisk blod.

Ser jeg decal-blod som på HL i ett spill til så hyler jeg av frustrasjon, det ser virkelig småteit ut. Og det at det renner ut i en liten pøl for så å forsvinne er heller ikke med på å forbedre realismen, man burde klare å få til at man søler det utover hvis man tråkker i det eller liknende.

 

En annen ting som har forundra meg litt; har noen lagt merke til at kniver man bruker til å sløye folk som fisker alltid forholder seg skinnende blanke som om de nettopp var pakka ut? (De her som har spilt Turok husker sikkert et våpen som het "Razorwind Blade" eller noe, det kom alltid tilbake fullt av blod hvis en traff noe)

Lenke til kommentar
Blod?

 

er masse blod ute og går i dagens fps spill, kanskje ikke så realistisk, men allikevel: rødt blod ;)

 

så hva skal man med enda mer av det? har du ikke sett nok av involler og løse armer ol. i f.eks SoF 1/2 eller i filmer?!

 

blæh, det her ble en moralpreken ala muttern :

 

 

/daChronix

Lenke til kommentar
Blod?

er masse blod ute og går i dagens fps spill, kanskje ikke så realistisk, men allikevel: rødt blod ;)

så hva skal man med enda mer av det? har du ikke sett nok av involler og løse armer ol. i f.eks SoF 1/2 eller i filmer?!

blæh, det her ble en moralpreken ala muttern :

/daChronix

Du ser frem til Doom III, ser jeg? ;)

Lenke til kommentar

Selve gameplayet tror jeg ikke det skjer så mye med. for fps ble det meste satt med quake1 :)

er grenser for hvor mye variasjon man får i cs type spill også.

Det det bør kunne skje mye med er nettverkskoden, slik at det blir bedre å spille med høy ping.

Enemy territory er glimrende på det punktet, fungerer meget bra å spille på en usa-server med 150 i ping.

Lenke til kommentar

Innhold =)

 

Som Carmack nevnte i en eller annen tale i det siste forutså han at FPS markedet vil fort komme til et metningspunkt der ting ikke blir 'bedre' - ie, når grafikken ser så vireklig ut som den kan gjøre, når ragdoll systemet er 'perfekt', dynamisk lys fungerer som lys gjør i virkeligheten, etc - da vil spillutviklerne konsentrere seg mer om innhold og faktisk lage historier. Som man ser idag er vi nok ikke så langt unna som Carmack sier, det er mange spill som har noen av disse komponentene på plass rimelig 'perfekt' og når alt kommer sammen til slutt er det jo bare selvmord i bransjen å bruke år på utvikle sitt eget system.

 

Det som kommer til å komme fremover som suksesser er nok sterke singleplayer opplevelser (HL, Splinter Cell, Deus Ex) med kanskje sterkere rollespill elementer - det er nok begrenset hvor lenge du orker doom modellen. I tilegg vil nok FPS bevege seg mer over til MMOG stilen der du spiller online konstant istedenfor korte matcher med et satt antall spillere i samme scenario om og om igjen.

 

Neste skritt er nok holografisk presentasjon av denne grafikken, der du har opplevelsen rundt deg og ikke på en skjerm foran deg, men det er jo på teknologi siden og ikke spill utviklerne som står for.

 

Vi har hatt en drøss med spillutviklere i det siste som kommer med rene 'doom' fps spill og de feiler jo stort hele gjengen - det er nok ikke så lenge før de tar hintet og ser at det er 2 måter å lage fps spill på - enten en god historie og kult gameplay, eller å kjøpe en flimlisens du kan pushe ut millioner av drittspill til uvitende fanbois. Jeg er redd det siste er det du kommer til å se mest av fremover =/

 

Ellers hadde det vært kult å se sine egne ben når du kikket ned! Det måtte være den største nytenkingen i fps spill på mange år =)

 

psilocybe: Mye av det du nevner finnes allerede nærmest perfekt implementert i Splinter Cell =)

 

Cheers,

Ellusion

Lenke til kommentar

Bedre story, eller, god story :)

 

en viss grad av realisme...grafikk messig og fysikk messig

 

GOD ai, ikke bare bedre...(jeg har en følelse av at værdens første skikkelige AI vil bli utviklet i sammenheng med ett spill ;) )

 

bedre maps...f.eks. maps ala GTA, der en kan vandre rundt i hele byen, selv om man egentlig kan holde seg til en viss del for å utføre oppdraget?`no slikt iallefall...

 

skytefølelse...jeg vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, men noen spill føles det ikke som om man skyter skikkelig i, flest Sci-Fi spill da...eksempel: Elite Force II...tror det er en kombo av lyd og effekt på omgivelser/visuelle effekter...?

 

se sine egne bein ja, det hadde vært en fin ting

Lenke til kommentar

 

se sine egne bein ja, det hadde vært en fin ting

 

Hadde bare blitt plagsom til slut ( å se beina røre på sei hvert sekund)

 

Men kule ideer her støtter AI først å fremst og Bra spill musikk hadde jo vært grei!

 

Ragdol er kult og Bedre fysikk på menneskene og objekter ( mulighet for å løfte og bruke alt rundt deg som våpen.

 

mange våpen.

 

Mere fantasi i brett designene

 

Og please ikke mere hopp fra a-b fra b-c osv det er jpo helt JÆVLIGT.

 

Men fortsett og si deres mening!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...