Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Men eksplosiver var vist rigget på Utøya også.

 

Kan det virkelig bare være en mann?

 

I tillegg var en mistenkelig sort bil full av folk sett kjørende raskt fra stedet like før eksplosjonen.

 

 

Dersom kun en mann har gått inn å rigget bombe i regjeringsbygningen OG rigget eksplosiver på Utøya i forkant.... så er det ufattelig.

 

 

Kondolerer med de savnedes familier også..

 

Nå er vi alle nordmenn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil bare komme med en kommentar til de som sier at det er det samme om han er norsk eller ikke, kristen eller muslim. Det er IKKE det samme. Jeg krysser virkelig fingrene for at det ikke var noen muslimer som stod bak.

Grunnen er at mange nordmenn vil se på det som en unnskyldning til å gå løs på uskyldige muslimer. Muslimene vil ta igjen, og dermed får vi en snøball-effekt som bare blir verre og verre.

 

Ille som situasjonen er tror jeg at det beste for alle utenom FRP vil være om det viser seg at det er én enkelt gærning som står bak, da helst en nordmann, slik at det blir mindre fare for reprisalier.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hvordan jeg kan beskrive følelsen inni meg nå. Jeg er sint, redd, trist, forbanna, knust, oppgitt, satt ut, osv osv...

 

Han var en av de beste vennene mine..han stilte alltid opp om jeg trengte det. Vi hadde et vennskap jeg ikke kan beskrive med ord.. Og nå er han borte

 

Jeg skal gjøre alt som står i min makt til å komme meg de 20 milene sørover for å være med på minnesamværet..

Må han hvile i fred..

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Mye tyder på at dette var et politisk terrormål, ikke et religiøst eller etnisk. Forundret meg ikke at alle de hobbynazistene som er her inne allerede begynner å legge skylden på folk.

 

Veldig lei situasjon som har skjedd, og jeg håper at vi kan komme styrket ut av tragedien. Kondolerer til alle dem som mistet sine nære!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Reagerer på at USA ikke direkte har gitt regjeringen kondolanse.

Flere timer Obama gikk ut og kondolerte til hele det norske folk,dukket opp i samtlige internasjonale nyhetsstasjoner.

 

Jeg reagerte på at han ikke hadde kondolert Stoltenberg personlig slik som NATO ledelsen, EU ledelsen og de skandinaviske landene gjorde.

Lenke til kommentar

Jeg reagerte på at han ikke hadde kondolert Stoltenberg personlig slik som NATO ledelsen, EU ledelsen og de skandinaviske landene gjorde.

Er dette heilt ærleg noko å laga ein stor sak ut av i dag?

 

Han kan ha hatt direktekontakt med Stoltenberg for alt me veit.

Endret av Zeph
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må bare spekulere litt vilt, enkelte (dvs. meg selv) håndterer vel stressende situasjoner på den måten. Her har vi altså:

 

- Angrep på regjeringen, og AUF, ikke sivilbefolkningen

- Angrep på et tidspunkt der få mennesker er på jobb (fredag ettermiddag, fellesferie), dvs. forholdsvis få omkomne

- Enormt kraftig bilbombe, laget for å skape en trykkbølge

- Kun én kjent gjerningsmann

- 1.90 høy, veltrent norsk mann, bevæpnet med skuddsikker vest og håndvåpen

- Lot seg pågripe, begikk ikke selvmord, skjøt ikke mot politiet

 

For meg virker dette som noen med militær trening, og ikke minst kjenskap til eksplosiver. Det virker også som noen som har et budskap å komme med, iogmed at han lot seg ta i live. Kan det være vi ser på en traumatisert og desilusjonert Afghanistan-veteran?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Reagerer på at USA ikke direkte har gitt regjeringen kondolanse.

Flere timer Obama gikk ut og kondolerte til hele det norske folk,dukket opp i samtlige internasjonale nyhetsstasjoner.

 

Jeg reagerte på at han ikke hadde kondolert Stoltenberg personlig slik som NATO ledelsen, EU ledelsen og de skandinaviske landene gjorde.

Han kondolerte hele det norske folk, og presiserte samtidig at han hadde svært gode minner om den gode og varme behandlingen han fikk på sitt norgesbesøk.

Lenke til kommentar

Mye tyder på at dette var et politisk terrormål, ikke et religiøst eller etnisk. Forundret meg ikke at alle de hobbynazistene som er her inne allerede begynner å legge skylden på folk.

 

Veldig lei situasjon som har skjedd, og jeg håper at vi kan komme styrket ut av tragedien. Kondolerer til alle dem som mistet sine nære!

 

At gjerningsmannen tydeligvis ikke hadde noe imot å bli tatt er også spesielt. Tydelig at dette har politiske motiver.

 

Hvem får æren i å forsvare han og erklære han sinnsyk i gjerningsøyeblikket?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...