Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jens er forbanna. Godt å se.

Kanskje det faktisk skjer noe fremover nå...

Hva vil du at skal skje??

Jeg lurer, fordi nasjonen har ikke, slik det så ut igår, ut som at forandringer var nødvendig, vi har kranglet om vei og høyspentmaster det siste halvåret. INGEN har hylt om manglende sikkerhetstiltak i politikken.

-frank

Ingen skriker om noe som mangler før behovet er der.

Forsvaret og politiet har ikke akkurat mye kapasitet eller penger.

Klart, landet går rundt selv om man bare har ett delvis fungerende forsvar og politi, men sikkerheten blir da dårligere.

Lenke til kommentar

Har ikke ord! Et par fra bygden min var på utøya, han er i god behold, samboeren er savnet :(

Samboeren er sikkert i forvaring uten rettigheter til å kommunisere med omverdenen eller død.

Ser dere nå forvirringen som oppstår av den påståtte "psykiatriske krisehjelpen" ?

Virker mere som om de er på "debriefing" enn et sted for å få krisehjelp.

Lenke til kommentar

Alle som var på Utøyan blir fraktet til et hemmelig sted, og er blitt tatt i vare og får trolig ikke ha kontakt via mobil eller internett.

Hvorfor det tror du?

Der var du igjen. Det er fordi de skal avhøres slik at politiet får opplysninger mens de er ferskt i minne, samt debriefe dem for å få en oversikt på hele hendelsesforløpet. De blir sikkert tilbudt psykiatrisk krisehjelp. Ikke sant?

De har jo tatt den angivelige gjerningsmannen så jeg ser egentlig ikke poenget. Jeg tror (vet) at dette gjøres for å sørge for at den informasjonen som kommer ut er såpass uniform som overhodet mulig.

Media er også ute med at det dreier seg om en gjerningsmann som tydeligvis har forflyttet seg raskere enn lynet samtidig som vi har vitnemål som tilsier flere skyttere.

Ja, noe stinker.

Ryktet om fleire skytterar stammar frå ein facebook profil. Eg har liten tru på at vi skal legge mykje vekt på dette. Personen hadde lege 2 timar i vatnet og ville berre seie ifrå at han var i livet. Om han då blanda skyttern med skyttarane kan vel forklarast av den stressa situasjonen han hadde vore gjennom.

Ingen andre rapportar tydar på at det var fleire.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Var på Spar i Rena da søstera mi ringte meg, hun sa det var en bombe i Oslo og at hun var OK, glass overalt, blod og liggende mennesker.

Hun var 250 meter fra, jeg ba henne å komme seg ut av sentrum og hjemover.

Pappa mista nesten også en nær venn som jobbet i ett nærliggende bygg.

Skal si det var skremmende og være så langt vekk fra hjemme under en slik hendelse, ønsker jo å støtte søstera mi.

Heldigvis har hun en god kjæreste og plenty med pils.

Vi løp inn på en bensinstasjon og så informasjonen tikke inn, turen hjem til hytta var ikke en lett en.

Poppet en flaske vin for å dempe nervene og så på en film, det hjalp.

Ble kvalm av å se på Nyhetskanalen, selv om de gjorde en god jobb.

Takk, måtte bare puste følelsene.

• Liker 2
Lenke til kommentar

sjukt at du ser en stå i vannet med hendene foldet og at gjerningsmannen står der med masse døde folk rundt ...

:no:

Spoiler med bilde åpnes på eget ansvar.

EDIT: lolleforum - bildet under åpnes på eget ansvar.

Modedit: Det skjedde en liten feil ved redigeringen av dette innlegget, og vedlegget ble slettet. Dette er ikke noen form for «sensur».

Endret av Runar
Lenke til kommentar

v6ZqD.jpg

Bare se hvordan den skite muslimen forsøker å knekke nakken på denne stakkars damen!

Hmm, jeg tror kanskje det kan være nødvendig å påpeke at dette var en spøk...

Kan du være så snill å drite i og være så respektløs?

respektløs? hva snakker du om ?

Sikkert om ditt spøk. Det er ikke akkurat passende tidspunkt og tema for å spøke.

Lenke til kommentar

respektløs? hva snakker du om ?

Jeg har ingen interesse av å diskutere, samtidig som jeg tviler på at noen andre har interesse av å lese om en diskusjon om noe så åpenbart. Tenk deg litt om, kanskje du lærer noe om deg selv også. Jeg kommer ikke til å svare på noen videre innlegg om akkurat dette.

Lenke til kommentar

Har ikke ord! Et par fra bygden min var på utøya, han er i god behold, samboeren er savnet :(

Ser dere nå forvirringen som oppstår av den påståtte "psykiatriske krisehjelpen" ?

Antagelig begge deler...

Dvs, fortelle hva som har skjedd og få krisehjelp.

Dette lar seg med letthet gjøre på samme sted da det kun trengs mennesker for å gjøre det.

Disse er gjerne mobile også...

Lenke til kommentar

Samboeren er sikkert i forvaring uten rettigheter til å kommunisere med omverdenen eller død.

I forvaring uten rettigheter? -hva er det du prater om?

Lenke til kommentar

Ryktet om fleire skytterar stammar frå ein facebook profil. Eg har liten tru på at vi skal legge mykje vekt på dette. Personen hadde lege 2 timar i vatnet og ville berre seie ifrå at han var i livet. Om han då blanda skyttern med skyttarane kan vel forklarast av den stressa situasjonen han hadde vore gjennom.

Ingen andre rapportar tydar på at det var fleire.

I situasjoner hvor mennesker er utsatt for drap av en ensom drapsmann så tar som regel gruppeinstinktet over og man overmaner drapsmannen. Å drepe mennesker er ikke så lett som det kanskje virker som. Jeg mener at omstendighetene tatt i betraktning at det må ha dreid seg om flere skyttere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...