The Doctor Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 En veninne av disse to klarte seg desverre ikke....eg blir helt dårlig. Mine kondolanser, helt forferdelig... Fikk tak i kompisen min og min andre kompis fikk tak i broren sin over tlf. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Å høre Storberget snakke improvisert engelsk var dagens tredje tragedie... huff... men HAHAHA Får dårlig samvittighet av å le på en dag som denne, men samtidig gjør det nok litt godt også. Endret 22. juli 2011 av Cyberfrog Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Takk alt som er godt at det var en Nordmann, nå kan ikke FRP spre rasehat pågrunn av folks frykt, slik de ville ha gjort om det var en asylsøker. FRP sprer ikkje rasehat. Dei er i mot innvandring i så stort omfang som vi har. Den einaste som faktisk sprer hat her, er deg mot FRP. Nå er ikke FRP per def. en egen rase etter hva jeg vet. Men! Jeg ser poenget ditt, og man skal være forsiktig med å ha politiker forakt, noe jeg selv ikke mener jeg har, men en kan ikke være for forsiktig. Eg har ikkje skreve at FRP er ein eigen rase. Det er mulig å spre hat om noko uten at det er ein rase veit du. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Å høre Storberget snakke improvisert engelsk var dagens tredje tragedie... Litt frekt men samtidig sant, la oss håpe det ikke blir sendt på internasjonale kanaler. Live worldwide im afraid Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Norsk eller etnisk norsk? Hvit person, arisk person, potet, kall det hva du vil. Han ser ut til å være etnisk norsk. Lenke til kommentar
krangel Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Hvor mange er bekreftet omkommet på utøya? Fikk bare med meg de 7 i sentrum... Sto på TV2 Nyhetene: Politiet: Minst 10 drept på Utøya. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 En veninne av disse to klarte seg desverre ikke....eg blir helt dårlig. Kondulerer. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Jeg tror ikke islamister står bak. Etter slike aksjoner er de som regel raskt ute med annonseringen om hvem som står bak. Når dette ikke er tilfellet er det ikke uvanlig at mindre grupperinger påtar seg skylden likevel og utnytter situasjonen til å fremme sin egen sak. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Bare se hvordan den skite muslimen forsøker å knekke nakken på denne stakkars damen! Hmm, jeg tror kanskje det kan være nødvendig å påpeke at dette var en spøk... 8 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Har ein følelse på at vi i morgon kjem til å få vite at det er fleir personar enn den norske som står bak allt jævelskapet vi har sett i dag. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Norsk eller etnisk norsk? Storberget sa at han var norsk. Det er naturleg å anta at personen er norsk, utifrå kva som er meldt av blond hårfarge og blå auge. I og med at Storberget la press på norsk vil eg og tru at det betyr etnisk norsk. Men nå må du ikke frata håpet for alle disse som tidligere var bastante på at Norge er i krig. Det finnes sikkert noen blonde og blåøyde arabere som har flyttet hit og fått norsk statsborgerskap 1 Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 For et total avsmak jeg føler ovenfor alt avskummet her på forumet som benytter anledningen til å spre hatefulle ord og ubegrunnede beskyldninger. Hvor lavt må man synke for å i en stund av nasjonal redsel og sørgmodighet bare se en mulighet til å score debattpoeng med billig retorikk og en appell til hevngjerrighet og fremmedhat? Nordmenn har fått nok. Voldtektsofferet utenfor stortinget er nok ikke helt enig med deg... Gå og skam deg, landssviker. 3 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Alle som var på Utøyan blir fraktet til et hemmelig sted, og er blitt tatt i vare og får trolig ikke ha kontakt via mobil eller internett. Hvorfor det tror du? Der var du igjen. Det er fordi de skal avhøres slik at politiet får opplysninger mens de er ferskt i minne, samt debriefe dem for å få en oversikt på hele hendelsesforløpet. De blir sikkert tilbudt psykiatrisk krisehjelp. Ikke sant? De har jo tatt den angivelige gjerningsmannen så jeg ser egentlig ikke poenget. Jeg tror (vet) at dette gjøres for å sørge for at den informasjonen som kommer ut er såpass uniform som overhodet mulig. Media er også ute med at det dreier seg om en gjerningsmann som tydeligvis har forflyttet seg raskere enn lynet samtidig som vi har vitnemål som tilsier flere skyttere. Ja, noe stinker. Ja, du stinker. Du driver og sprer FUD på forumet, mens myndighetene har vært UTROLIG ærlige hele veien, og bare er med på å roe ned situasjonen! Du har ingenting i et normalt demokrati å gjøre, og dine meninger ønskes ikke. Du er ignorert. 7 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Det er jo ikke så rart, tenk deg skyldfølelsen han har akkurat nå. For hva da? Fordi han vet at det på en måte er hans skyld, det er jo han de var ute etter. Lenke til kommentar
Ntaw Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Takk alt som er godt at det var en Nordmann, nå kan ikke FRP spre rasehat pågrunn av folks frykt, slik de ville ha gjort om det var en asylsøker. FRP sprer ikkje rasehat. Dei er i mot innvandring i så stort omfang som vi har. Den einaste som faktisk sprer hat her, er deg mot FRP. Nå er ikke FRP per def. en egen rase etter hva jeg vet. Men! Jeg ser poenget ditt, og man skal være forsiktig med å ha politiker forakt, noe jeg selv ikke mener jeg har, men en kan ikke være for forsiktig. Eg har ikkje skreve at FRP er ein eigen rase. Det er mulig å spre hat om noko uten at det er ein rase veit du. Leste innlegget ditt for raskt, min feil! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Ekspert peker mot høyreekstreme miljøer Lenke til kommentar
weebl Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Stoltenberg ser jo helt nedbrutt ut.. svetter som en gris og prøver å holde seg så godt som mulig, sikkert ikke kult å være stasleder av den "trygge boblen" Norge og plutselig er regjeringskvartalet og store deler av sentrum samt en drøss med massakrerte ungdommer. 2 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Uansett, dette forandrer nok Norge ganske mye. Dette må være en av de mest tragiske dagene i Norges historie Nja, en liten ting kalt andre verdenskrig var vel en smule mer tragisk. Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Tusen hjertelig takk =) Jeg fikk akkurat vite at jentene er etter forholdene i god behold. Enormt godt å få klarhet i dette ihvertfal Godt å høre En venn av disse to klarte seg desverre ikke....eg blir helt dårlig. ;( Kondolerer Mala. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Ble klar over tragedien sent i kveld. Tenkte først Libya deltagelsen var ett moment, senere Afghanistan deltagelsen. Men når det var så politisk målrettet falt tanken på høyreekstreme. Vet bare at den ene som er tatt er omtalt som Norsk - vet ikke helt hva som menes med dèt. Om han er etnisk Norsk eller har Norsk statsborgerskap. Men opplysninger tyder på at han var av nordisk utseende - dvs. ganske hvit. I såfall hvis dette er ugjerninger begått av høyreekstreme så har disse en usikker fremtid her i landet. Ikke bare gjerningsmann/menn men også de som har fyret opp og tilnærmet oppfordret slike ugjerninger mot eget folk. Ser innlegg som dette av: tofagerl Quisling er jo Gutten fra Eventyrets personlige helt, så vi kan kanskje se for oss at GfE var meningsfelle med denne karen? Dette er direkte injurierende og krenkende. Selv ville jeg anmeldt en slik uttalelse på ett offentlig forum så snart som mulig og kontaktet advokat for å rette ett erstatningskrav. Man kan diskutere Quisling, men med min kjennskap til Norsk historie kan jeg ikke huske at Quisling stod bak bombeangrep og angrep på ungdommer med skarpe våpen slik det her ble gjort. Psykologitest av innvandrere? Nå vet jeg ikke om det var innvandrere bak denne tragedie, og en slik test er mulig å lure. Muligens en slik test vile vært like bra for de mest ekstreme - også på dette forumet. Hvis det står høyreekstreme bak denne ugjerning, vil jeg anta og håper POT saumfarer Norske forum der slike har vært aktive de siste åra. Sjekke opp brukere og deres bakgrunn, om mulig det er kontakt mellom gjerningsmann/menn og andre - dette også oppfordringer eller å oppildne til slike ugjerninger. Kan være flere som går en heller usikker fremtid i møte vil jeg tro. Ellers håper jeg det går bra for de skadede, at de inkludert de pårørende får all hjelp de trenger og støtte fra det Norske samfunn og folk uansett etnisk opprinnelse, religion eller politisk ståsted. Endret 22. juli 2011 av Vårbris 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå