Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og timer får man kjøpt på Clas Ohlson.

Jepp, dette er fullt mulig for én mann å gjennomføre. Ser ikke hva som skal være så vanskelig med det.

Mulig jeg er altfor naiv her , og har sett for mye på tv , men jeg har intrykk av at aksjoner som dette krever MYE planlegging og mange involverte. Er bare intrykket jeg sitter med. Så for meg 10-15 hardcore terrorister , kun for å høre at en NORDMANN muligens står bak dette. Gir faen meg ingen mening.

Det er fordi du ikke har nok informasjon. Dette er så low-tech som det går ann. Fyren kunne fått ideen i går kveld og gått til innkjøp av materialer i morges.

Se der ja. Det er hva som skjer når man vokser opp med "sleeper cell" , "24" og alt mulig slags terrorist tv-underholdting. Ble bare sjokkert når jeg så bildene. Det så ut som rene midtøsten der.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og timer får man kjøpt på Clas Ohlson.

Jepp, dette er fullt mulig for én mann å gjennomføre. Ser ikke hva som skal være så vanskelig med det.

Mulig jeg er altfor naiv her , og har sett for mye på tv , men jeg har intrykk av at aksjoner som dette krever MYE planlegging og mange involverte. Er bare intrykket jeg sitter med. Så for meg 10-15 hardcore terrorister , kun for å høre at en NORDMANN muligens står bak dette. Gir faen meg ingen mening.

Det tok vel en par timer for mannen var pa Utoya, og sa vidt jeg vet er ikke Utoya lengre unna enn at mannen kan plante en bombe, kjore til Utoya og skyte uskyldige mennesker.

Lenke til kommentar

Er redd du kommer til å bli skuffet, men all respekt for din medmenneskelige tålmodighet! Skal vi først bli tatt livet av kan vi like gjerne gjøre det med flagget til topps! :-)

Ved å forhåndsdømme en femtedel av verdens befolkning som terrorister? Ved å kalle på restriksjoner på friheten vår? Ved å rope etter mindre personvern og rettssikkerhet for alle som ikke er født og oppvokst i Norge? Ved å skylde på den sittende regjeringen for én galmanns gjerninger?

Hvis det er hva du kaller å gå ned med flagget til topps kan du få gjøre det uten meg.

• Liker 7
Lenke til kommentar

En nordmann kan vel fint være en hardcore terrorist.

Lenke til kommentar
Da er kanskje brystkreft ufarlig da, siden bare 15-20% av kvinner gjennomsnittlig dør av det?Eller kanskje du kan begynne med russisk rullet som hobby siden du bare har 16% sjangse å skyte deg selv i hode, og for deg er 16% ufarlig.

Nok diskusjon rundt det emnet der nå eller? Ser ikke helt hvordan det er relevant med denne tråden, og jeg tror folk flest her gir blaffen i det akkurat nå.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

http://www.dagbladet.no/2011/07/22/nyheter/innenriks/eksplosjon/regjeringskvartalet/oslo/17417887/

der! til alle som skrek muslim etc han her er koblet opp mot begge saker. og han er beskrevet som høy blond blåøyd! så rasistene kan rulle inn nuh :)

1. Du kan vere muslim sjølv om du er norsk.

2. Du kan ikkje vere rasistisk mot ein religion.

3. Ein terroristorganisasjon fra arbia har tatt på seg skylda for angrepet.

Lenke til kommentar

hehe, du tror den/de overlever fengsel?? Eller overlever å bli løslatt?? er ikke så sikker på at folk vil tillate deres løslatelse i live uansett.

Du bor i Norge, ikke USA. Om 10 eller 20 år har de fleste glemt han.

Etter noen måneder i fengsel blir han frelst, nykristen mønsterfange. Siste halvdel av soningen får han kosetid på Bastøy.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Venstrevridde har jaggu drete seg ut viss det er ein muslim som står bak handlingen, og hugs på at det ikkje trenger å ha arbisk utsende for å vere muslim. Og eg vil igjen sei at ein ikkje kan vere rasist for å mislike/kritisere ein religion.

Nei, jeg tror ingen har påstått at dette ikke var muslimer, selv om det nå ser ut som at det kanskje ikke er tilfellet. Det folk reagerer på er at andre bruker dette som et angrep på muslimer generelt når det eventuelt er snakk om noen få personer som har helt andre holdninger enn nesten alle muslimene i Norge.

Hvis det nå viser seg at en ustabil nordmann uten noe tilknytning til et terrornettverk står bak blir det bare enda mer trist. Men uansett hvem som står bak så er ikke dette noe som støttes av noen befolkningsgrupper.

Endret av Geir M
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Venstrevridde har jaggu drete seg ut viss det er ein muslim som står bak handlingen, og hugs på at det ikkje trenger å ha arbisk utsende for å vere muslim. Og eg vil igjen sei at ein ikkje kan vere rasist for å mislike/kritisere ein religion.

Nei, jeg tror ingen har påstått at dette ikke var muslimer, selv om det nå ser ut som at det kanskje ikke er tilfellet. Det folk reagerer på er at andre bruker dette som et angrep på muslimer generelt når det eventuelt er snakk om noen få personer som har helt andre holdninger enn nesten alle muslimene i Norge.

Hvis det nå viser seg at en ustabil nordmann uten noe tilknytning til et terrornettverk står bak blir det bare enda mer trist. Men uansett hvem som står bak så er ikke noe dette som støttes av noen store grupper i befolkningen.

Hørte på TV at det var ein terroristorganisasjon fra arbai som hadde tatt på seg skylda for terrorangrepet, om det stemmer får vi vente og sjå.

Lenke til kommentar

3. Ein terroristorganisasjon fra arbia har tatt på seg skylda for angrepet.

Gidd du å poste kilden? Finner den ikke.

New York Times blant annet.

Men som mange mange mange har poengert så er det veldig vanlig at disse ekstremistiske organisasjonene tar på seg skylden, kun for å få mediadekning. Jeg tror ikke den gruppen som er nevnt hos NY Times er de som faktisk står bak.

Lenke til kommentar

1. Ødelagt hjerne

2. Organsvikt

3. Infeksjon

4. Blodtap

5. Ødelagt nervesystem

6. Sjokk

La på 4 måter til i farta.

Du kan ikke si at 10-20% av beskutte dør, det har mange faktorer i seg som bestemmer hvorvidt de dør. Hvor god skytteren er, hva våpen han brukte, hvilken avstand, hvilken kuler han brukte feks.

I en slik situasjon er det hva slags kuler han brukte og hvor flink han er å sikte som er viktigst, han kunne lett drept flere med en pistol med hule kuler enn en maskinpistol med skarpe kuler.

1) Ødelagt liv

2) Ødelagt sjel

3) Ødelagt fremtid

4) Ødelagt helse for de som ble skutt og overlevde.

5) Vanskelig å forestille seg hva opplevde familier både til de som døde og de som er skadede...

6)Ødelagt rykte at Norge er trygt land.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...