Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser egentlig bare litt for mye for en person å gjøre helt alene egentlig.

 

Var det første jeg tenkte ja. Den bomba der må ha vært MASSIV , hvordan kan en person få tak i noe sånt på egen hånd? Jeg vet ingenting om sprengstoff , det må sies.

 

Det er dessverre kjempeenkelt. Uten å si for mye om hva som er i den er det snakk om å blande to-tre kjempevanlige kjemikalier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En norsk angrepsmannen vil bli en fri mann etter 10-16år i fengsel. :no:

hehe, du tror den/de overlever fengsel?? Eller overlever å bli løslatt?? er ikke så sikker på at folk vil tillate deres løslatelse i live uansett. (jeg oppfordrer ingen til å begå forbrytelser, lynsjing eller andre former for folke-henrettelser er GALT!).

 

-frank

Lenke til kommentar

Nei det stemmer det, å bli skutt betyr ikke automatisk død, det er bare 2 måter å dø på av kuler, en du blør i ihjel, dette kan ta fra dager til minutter, to du får hjernestammen din blåst i biter, selv i krig der soldater ofte blir skutt mange ganger dør ca. bare 10-20% av de skadde.

 

Så fint! Visste ikke at det er så ufarlig å bli skutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For et total avsmak jeg føler ovenfor alt avskummet her på forumet som benytter anledningen til å spre hatefulle ord og ubegrunnede beskyldninger. Hvor lavt må man synke for å i en stund av nasjonal redsel og sørgmodighet bare se en mulighet til å score debattpoeng med billig retorikk og en appell til hevngjerrighet og fremmedhat?

 

Så du er sint fordi folk er sinte istedet for kun redde og triste?

 

Hvorfor det? Så du skal ta loven i egne hender?

 

Jeg synes at det er bare så mye én mann kan skylde et samfunn.

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei det stemmer det, å bli skutt betyr ikke automatisk død, det er bare 2 måter å dø på av kuler, en du blør i ihjel, dette kan ta fra dager til minutter, to du får hjernestammen din blåst i biter, selv i krig der soldater ofte blir skutt mange ganger dør ca. bare 10-20% av de skadde.

 

Så fint! Visste ikke at det er så ufarlig å bli skutt.

 

På film kanskje.

Lenke til kommentar

 

 

Det er dessverre kjempeenkelt. Uten å si for mye om hva som er i den er det snakk om å blande to-tre kjempevanlige kjemikalier.

 

Jeg vil tro at du kan kjøpe det meste til å lage en sånn bombe på Rema 1000. Muligens må du innom et hagesenter....

Lenke til kommentar

Hele verden leser nå om lille naive Norge, om landet som tror med hele sitt hjerte på fred, frihet og gjensidig tillit mellom folk og stat, og som nå er blitt offer for sitt første ordentlige terrorangrep. Skal bli spennende å se hva slags symbolikk dette vil føre til. Kanskje vil ulike terrorgrupper ta det som en utfordring å forvandle selv uskyldige Norge til en stat fylt av frykt, paranoia og omfattende sikkerhetstiltak.

Ser for meg at Norge kan gå fra gull og grønne skoger til å bli ett hat-fullt land med litt for mye penger på bok.

 

Om vi omfordeler en del støtte til andre land kan vi nok gjøre fantastisk mye i gjengjeld for dette angrepet...

Lenke til kommentar

For et total avsmak jeg føler ovenfor alt avskummet her på forumet som benytter anledningen til å spre hatefulle ord og ubegrunnede beskyldninger. Hvor lavt må man synke for å i en stund av nasjonal redsel og sørgmodighet bare se en mulighet til å score debattpoeng med billig retorikk og en appell til hevngjerrighet og fremmedhat?

 

Er redd du kommer til å bli skuffet, men all respekt for din medmenneskelige tålmodighet! Skal vi først bli tatt livet av kan vi like gjerne gjøre det med flagget til topps! :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt ufattelig dette, en nasjonal tragedie de færreste i landet har sett maken til. Kjenner flere som har venner/venninder som ble hardt skadet. Føles nesten uvirkelig.

 

Ikkesant? Helt uvirkelig.

 

Og om det faktisk er så "enkelt" å lage sprengstoff av dette kaliberet her , så føler jeg emg plutselig langt mindre trygg her. Håper ikke dette vil få flere til å tenke i disse baner.

Lenke til kommentar

Ser egentlig bare litt for mye for en person å gjøre helt alene egentlig.

Er vel ikke mye som krves av energi for å parkere en varebil med sprengstoff og deretter begi seg til Utøya? Jo, èn person greier dette "fint"

 

(men siden politiet snakker om et "miljø" mannen er kjent fra, kan han selvsagt også hatt medhjelpere)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...