Left Blank Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Politiet og andre har sagt at man må ta disse terrorgruppene med en klype salt, det er ikke påvist at de faktisk er bak angrepene og det er ikke unormalt at grupper tar ansvar for slikt for å få publisitet i media Lenke til kommentar
weebl Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 noen som vet om gardemoen er påvirket av alt dette? Skal fly til trondheim i morgen, og jeg vet ikke hvor jeg kan få slikt info... Snipped fra osl.no Melding til alle reisende Politiet har innført skjerpet grensekontroll for all inn- og utgående utenlandstrafikk. Flytrafikken går som normalt ved Oslo Lufhavn. Reisende bes beregne ekstra tid. Togtrafikken til og fra OSL er for tiden stanset. Vi oppfordrer til å følge med på Flytoget.no, og på flybussene sine nettsider. Sist oppdatert: Kl 21.00 Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Ja, det er ikke måte på hvor rask man er til å implementere ymse tiltak i kjølvannet av alt dette. Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Hva er vitsen med å gi muslimene skylda når det er like stor sjans for at Israel og gale nordmenn som er villig til å begå innlandsterror står bak dette. Det begynner å ligne innlandsterror som ikke liker Jens og AP.http://www.dagbladet.no/2011/07/22/nyheter/innenriks/eksplosjon/regjeringskvartalet/oslo/17417887/http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10080593Kva i alle dager er vits med å byrja å blande Israel inn i det her? Kva i alle dager skulle tilseie at dei skulle ha noko som helst med det her å gjere?!Fordi israel vil ta over østen, derfor skaper de krig mellom øst og vest, sånn at de kan ta over østen uten at vesten bryr seg.Det må då vere dei lausaste spekulasjonane som nokon gong er lagt fram. Det har vel aldri vore noko som har tyda på at Israel nokon gong har vore innblanda i terrorhandlingar som dette mot vesten. Tykkjer det er ufatteleg at Israel og jødane skal blandast inn i saker som dette når det ikkje er ein ting i verda som tyder på at dei skulle ha noko som helst å gjere med det!Ikke jøder, sionister.I orginalposten var Israel brukt som eksempel. Veit du ikkje skreiv den.Eg reagerte berre på den tankegongen som er utbredt her i vesten med å skulde på Israel og jødane, når det ikkje er noko som helst som skulle tilseie noko slikt.Når det gjeld sionistar, er jo det ein annan sak, men eg meiner framleis at det er eit skikkeleg hofteskudd. Men er vel framleis tidleg å spekulere i utanlandsk innblanding. Tida vil vise! Skjønner deg, men noen sier jo at alle som er muslimer er terrorister, er nesten samme greia med folk som sier at israel er sionister. 1 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Idag må vi stå sammen som ett folk! Idag skal man være nasjonalist! idag skal man være Patriot! og idag skal man være tolerant. Er det Islamistiske personer som står bak, betyr ikke det at man skal være rasistisk og zenofobisk. Vi må huske at de fleste i landet elsker landet sitt, og vi må vise det med å hjelpe alle nasjonens innbyggere uavhengig av statsborgerskap. Er dette organisert terror er jeg under den overbevisning at Norge vil komme ut av dette sterkere og mer samholden en noen gang før. Vi er et solidaritetsamfunn, og idag binnes våre bånd av samhold sammen slik de ikke har blitt gjort siden andre verdenskrig. Og vår 'nye' landsmenn må taes ned, da de og er Nordmenn! For Kongen og fedrelandet! -frank Den skyldige skal tas. Det er alt jeg er villig til å si på dette punktet. Så snart en forklaring foreligger håper jeg innsidere i politiet er sitt ansvar bevisst og lekker alt av informasjon om vedkommende og hans omgangskrets. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Noen som vet noe om hvilken nasjonaliteten til psykopaten som står bak dette? Han some ble tatt hvertfall? Siste jeg hørte var hvit mann, ca 190, og etnisk norsk.. Dette kan da for faen ikke stemme? Hvorfor skulle en nordmann gjøre noe som dette her?! Hvorfor utførte Timothy Mcveigh Oklahoma City bombingen? Folk kan være sprø samme hvilken etnisitet og/eller religion de har. Muslimer har langt fra enerett på det, selv om det er mange som ser ut til å tro det. 1 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Ansar al-Jihad al-Alami har overaskende nok tatt på seg ansvaret? http://www.b.dk/glob...for-bombeangreb Snodig og utrolig oversaskende synes jeg??? Våre islamske brødre? Kjøleskapet mitt tok også på seg ansvaret nå på Twitter. Badevekten skal ha vært involvert. Da sliter du helt klart også ja... 1 Lenke til kommentar
krist2 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Ansar al-Jihad al-Alami har overaskende nok tatt på seg ansvaret? http://www.b.dk/globalt/terrorgruppe-tager-ansvar-for-bombeangreb Snodig og utrolig oversaskende synes jeg??? Våre islamske brødre? Slike grupper tar alltid på seg ansvaret når slikt skjer, ofte så stemmer det ikke. De fleste terrorangrep (bombeeksplosjoner)i Europa blir utløst av mennesker uten tilknytning til islam. Jeg sier ikke at det ikke er radikale muslimer som står bak, men opplysningene foreløpig kan tyde på at det er andre som har utført handlingen Endret 22. juli 2011 av krist2 1 Lenke til kommentar
asad Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Noen som vet noe om hvilken nasjonaliteten til psykopaten som står bak dette? Han some ble tatt hvertfall? Siste jeg hørte var hvit mann, ca 190, og etnisk norsk.. Dette kan da for faen ikke stemme? Hvorfor skulle en nordmann gjøre noe som dette her?! Hvorfor skulle NOEN gjøre noe som dette her? ' Nei altså , det er bare så uvirkelig dette her. Gjøre noe sånt mot sitt eget land , særlig i norge. Nei , jeg legger meg. Vedder på jeg i 2 sekunder vil tro det hele var en drøm når jeg våkner imorgen tidlig. Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Familiegjenforening fra østlandet? Ja, du, hvor mange ganger må vi kunne lese: "gjerningsmannen prekæ bre' Østlandsdialekt" i avisen før vi til slutt reagerer.. ..uansett.. Så hva har vi så langt? En bil med tnt parkert i bakgaten bak regjeringsbygget (skadeomfanget er konsistent med tnt, eller annet sprengstoff med relativt høy brennhastighet. I verste fall perklorat, men forferdelig vanskelig å få til så bra.. um.. sorry..). Med andre ord - så lite ødeleggelse og skade som mulig, men med mest mulig sjokk-effekt. Hvis ideen var å fylle gaten med skadede mennesker, ville en valgt en helt annen løsning. Så det ser liksom ikke helt ut som skruppelløse terrorister fra Østerdalen, for å være helt ærlig. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Er egentlig ikke sikker på hva man skal med grensekontroll. Dersom det er planer om å sprenge mer her til lands tror jeg det er rimelig å annta at både personell og utstyr til en slik aksjon allerede er innenlands. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Familiegjenforening fra østlandet? Ja, du, hvor mange ganger må vi kunne lese: "gjerningsmannen prekæ bre' Østlandsdialekt" i avisen før vi til slutt reagerer.. ..uansett.. Så hva har vi så langt? En bil med tnt parkert i bakgaten bak regjeringsbygget (skadeomfanget er konsistent med tnt, eller annet sprengstoff med relativt høy brennhastighet. I verste fall perklorat, men forferdelig vanskelig å få til så bra.. um.. sorry..). Med andre ord - så lite ødeleggelse og skade som mulig, men med mest mulig sjokk-effekt. Hvis ideen var å fylle gaten med skadede mennesker, ville en valgt en helt annen løsning. Så det ser liksom ikke helt ut som skruppelløse terrorister fra Østerdalen, for å være helt ærlig. Jeg hører ANFO. TNT er ikke akkurat hverdags. Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 hvordan definerer man et terrorangrep? Er det et terrorangrep selv om det er en nordmann som har gjort det uten meninger påvirket utenfor Norge? Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Idag må vi stå sammen som ett folk! Idag skal man være nasjonalist! idag skal man være Patriot! og idag skal man være tolerant. Er det Islamistiske personer som står bak, betyr ikke det at man skal være rasistisk og zenofobisk. Vi må huske at de fleste i landet elsker landet sitt, og vi må vise det med å hjelpe alle nasjonens innbyggere uavhengig av statsborgerskap. Er dette organisert terror er jeg under den overbevisning at Norge vil komme ut av dette sterkere og mer samholden en noen gang før. Vi er et solidaritetsamfunn, og idag binnes våre bånd av samhold sammen slik de ikke har blitt gjort siden andre verdenskrig. Og vår 'nye' landsmenn må taes ned, da de og er Nordmenn! For Kongen og fedrelandet! -frank I går, i dag og i morra gjør jeg det samme. Jeg gir blaffen i dette landet vi bor i. Landegrenser er skapt av mennesker og gjelder kun for mennesker. Jeg driter i alt det der og holder meg til "Vi er alle mennesker". Sort, hvit, kristen, muslim, mann, dame, jeg driter i alt det tullet der. Jeg er en hvit nordmann som har vokst opp i kristen-Norge, og den forrige kjæresten min var en muslimsk dame fra Midt-Østen. Den eneste grunnen til hvorfor jeg slo opp var fordi hun ikke ville flytte fra familien, og jeg kan ikke flytte dit pga helseproblemer. Hadde jeg vært i stand til det hadde jeg flyttet ned dit, konvertert til Islam og giftet meg med henne på dagen. 2 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Er egentlig ikke sikker på hva man skal med grensekontroll. Dersom det er planer om å sprenge mer her til lands tror jeg det er rimelig å annta at både personell og utstyr til en slik aksjon allerede er innenlands. Hindre at de stikker av? Eller sjekkes ID kun ved reise inn i landet? Lenke til kommentar
# offline Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 En norsk angrepsmannen vil bli en fri mann etter 10-16år i fengsel. 2 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Ansar al-Jihad al-Alami har overaskende nok tatt på seg ansvaret? http://www.b.dk/glob...for-bombeangreb Snodig og utrolig oversaskende synes jeg??? Våre islamske brødre? Slike grupper tar alltid på seg ansvaret når slikt skjer, ofte så stemmer det ikke. De fleste terrorangrep (bombeeksplosjoner)i Europa blir utløst av mennesker uten tilknytning til islam. Jeg sier ikke at det ikke er radikale muslimer som står bak, men opplysningene foreløpig kan tyde på at det er andre som har utført handlingen Vi bør holde alle muligheter åpne selvsagt! For alt vi vet kan det være Unge Høyre på Jevnaker ;-) 1 Lenke til kommentar
afirm Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Politiet har ingen mistanke til internasjonal terrorisme. 2 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 hvordan definerer man et terrorangrep? Er det et terrorangrep selv om det er en nordmann som har gjort det uten meninger påvirket utenfor Norge? Motivasjonen er å skremme; det er definisjonen. 2 Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Rent statistisk sett vil bare en fjerdedel av alle som er truffet av ett skudd i hodet, hals, midten av brystet eller midten av magen/leveren dø av skadene. Halvparten av de som blir truffet blir truffet andre steder, og nesten ingen av dem dør dersom de får hjelp. 100 skadde gir 20 drepte + druknede + 1/2 av mennesker som ble truffet flere ganger. 50 skadde gir 10 drepte + druknede + 1/2 av mennesker som ble truffet flere ganger. Kan du vennligst forklare? Jeg ikke helt forstått. Mennesker dør ikke selv om de besvimer, blør og ligger helt stille. De dør ikke av en punktert lunge med mindre de blør ut eller trykket i brysthulen presser luften ut av den andre lungen. De dør ikke automatisk av et skudd gjennom kjeven, ett skudd som ikke entrer kraniet, eller et skudd som går gjennom øyehulen og ikke inn i hjernen. De dør ikke av et skudde gjennom halsen selv om en hovedpulsåre blør eller luftrøret er kvestet. De dør ikke av et skudd som ikke fullstendig ødelegger leveren, milten, tarmene eller magesekken. Mange mennesker som er skutt med pistoler eller maskinpistoler vil klare å løpe vekk og gjemme seg. Poenget er: Bare en liten del av dem som er truffet av skudd fra en pistol / maskinpistol vil omkomme; Det går mye bedre enn det ser ut på bildene... selv om mange vil dø på sykehus. Maks 15 omkomne i skytingen i det verste tenkelige scenarioet jeg kan tenke meg, når de kritisk eller alvorlig skadde har blitt ferdigbehandlet... Det finnes to typer synspunkter, eller, kanskje tre: den første er medisinsk, den andre er statistisk og den tredje er menneskelig, etisk. Fra de to første er dine innlegg sikkert riktige, men fra den tredje var de grusomme. Beklager, men det er ikke akkurat bra tid for å snakke om statistikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå