Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei det stemmer det, å bli skutt betyr ikke automatisk død, det er bare 2 måter å dø på av kuler, en du blør i ihjel, dette kan ta fra dager til minutter, to du får hjernestammen din blåst i biter, selv i krig der soldater ofte blir skutt mange ganger dør ca. bare 10-20% av de skadde.

Så store indre skader er det ingen som dør av?

Husk at trykkbølgen som oppstår i kroppen når den går gjennom er ganske stor og ødelegger veldig mye på vei gjennom.

Lenke til kommentar

Problemet er muligens ikke Islam i seg selv, men alle de millionene muslimer som lar sånne ting skje i religionenes navn uten å protesterere... Hadde det vært noe tak i dem opg den fredselskende religionen de forferfekter hadde de kunnet gjort noe med sine egne sinnsyke...

• Liker 1
Lenke til kommentar

har DU studert islam? jeg mangler desverre evnen til å forstå språket, men jeg har forstått det fra det jeg har fått opplest, som at om man er villig kan man tolke det slik at man kan drepe for å forsvare religionen.....

Litt av saken er at nesten alle de større religionene har passasjer i sine religiøse skrifter som kan forsvare nesten absolutt alle aktiviteter.

Tatt i forvaring av politiet.

Fy faen, håper han får samme behandling som Quisling og de gutta der...

Vi har ikke dødsstraff i Norge, ikke engang i den militære straffeloven.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det var snakk om at eksplosjonen skjedde i fjerde etasje, der en brann startet, og at den ikke var på bakkeplan. Var en rapport fra NRK men vet ikke om det er verifisert

Nei, var nok en bilbombe laget av ammoniumnitratforbindelser "diesel/ugressmiddel". Siden det ikke er så store strukturelle skader vil jeg anta at mengden "sprengstoff" er på ca 200/400Kg.

Hvis det var brukt et høyeksplosivt sprengstoff som ødela vinduer i et like stort omfang ville det vert en ganske stor strukturelle skader på de to nærmeste bygningene som eksplosjonen foregikk imellom.

Eg trur heller det er snakk om fleire bomber. Den største i ein bil utanfor og ein mindre inni bygningen. Eg har vanskeleg for å forstå korleis skaden på R4-bygget, samt brannen innvendig kan oppstå som eit resultat av ein eksplosjon på utsida.

Hvis man ser på bygningen som brenner/brant ser man at fasadepanelene er trykt innover, ingen tegn på at en eksplosjon har foregått innvendig samt at ingen nevner mer en en eksplosjon. Brann kan oppstå av flere årsaker trigget av eksplosjonen.

Lenke til kommentar

Politiet mener nå at det er mulighet for at det er samme gjerningsmann i Oslo og på Utøya. En uniformert politimann ble sett rundt kvartalet før bomben gikk. Og hvis det stemmer at denne personen er er lys er sjangen mindre for at det er radikal islams står bak, men heller noen på den helt ytterste høyre fløy..

Helt enig. Tyder på fordommer å rette all mistenke mot radikale islamske grupper.

Lenke til kommentar

Gikk innpå dagbladet.no i ettermiddag for å lese noen typiske agurknyheter og fikk helt sjokk da jeg så bildet av regjeringskvartalet. Sender mine tanker til alle de rammede, både i Oslo og på Utøya.

En venn på ferie har en leilighet i Fredensborgveien, sånn ca. 600 meter fra episenteret, noen som vet om glassrutene sprakk i det området? Leit hvis de har gått og de begynner og regne osv. inn der.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nei det stemmer det, å bli skutt betyr ikke automatisk død, det er bare 2 måter å dø på av kuler, en du blør i ihjel, dette kan ta fra dager til minutter, to du får hjernestammen din blåst i biter, selv i krig der soldater ofte blir skutt mange ganger dør ca. bare 10-20% av de skadde.

Husk at trykkbølgen som oppstår i kroppen når den går gjennom er ganske stor og ødelegger veldig mye på vei gjennom.

Mange som dør av store indre skader, men svært mange overlever skuddskader, trykkbølgen en kule lager er ingenting som hollywood filmene skal ha det til.

Lenke til kommentar

Store indre skader fører til blodtap som føre til død, du dør ikke fordi organene slutter å virke men fordi dem blør, du kan faktisk holde noen i live nesten på ubestemt tid bare ved å pumpe blod inn i dem, selv saltvann kan holde folk med store skader i live i mange timer.

Blir du skutt i leven blør du ihjel på minutter, da vil ta dager å dø av mangel på lever.

Lenke til kommentar

Politiet mener nå at det er mulighet for at det er samme gjerningsmann i Oslo og på Utøya. En uniformert politimann ble sett rundt kvartalet før bomben gikk. Og hvis det stemmer at denne personen er er lys er sjangen mindre for at det er radikal islams står bak, men heller noen på den helt ytterste høyre fløy..

Hvis det er person som står bak begge terrorhandlingene kan det jo også være en mentalt ustabil person som står bak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...