Gnurk! Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Jeg er i utlandet nå, så jeg sender varme tanker til Oslo og alle pårørende ♥ Det er så trist, forferdelig og tragisk! Vær så snill å ikke gi skylda på religionen, før du gjør det bør du studere religionen først deretter ser du at Islam tillatter ikke drap. Så de som dreper andre mennesker er ikke muslimer rett og slett! Det som skjedde i dag har ingenting med religionen å gjøre! der har du faktisk feil, det er ufatteli va islam tillater i islams navn Jeg har et spørsmål: Har du studert Islam? Du bør ikke si noe om Islam før du har studert det. Jeg tar sterkt avstand fra terroraksjonen, de som dreper andre mennesker og kaller seg muslimer betyr ikke at de er virkelig muslimer. De bruker Islam som unnskyldning for å gjøre akkurat det de vil gjøre. har DU studert islam? jeg mangler desverre evnen til å forstå språket, men jeg har forstått det fra det jeg har fått opplest, som at om man er villig kan man tolke det slik at man kan drepe for å forsvare religionen..... 4 Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Rent statistisk sett vil bare en fjerdedel av alle som er truffet av ett skudd i hodet, hals, midten av brystet eller midten av magen/leveren dø av skadene. Halvparten av de som blir truffet blir truffet andre steder, og nesten ingen av dem dør dersom de får hjelp. 100 skadde gir 20 drepte + druknede + 1/2 av mennesker som ble truffet flere ganger. 50 skadde gir 10 drepte + druknede + 1/2 av mennesker som ble truffet flere ganger. Kan du vennligst forklare? Jeg ikke helt forstått. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Dette virker som et angrep på AP og ikke ment som islamistisk terror. Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Terroreksperter tror Al Qaida står bak angrepet http://www.abcnyheter.no/nyheter/110722/terroreksperter-tror-al-qaida-star-bak-angrepet Gjerningsmannen på Utøya var en mann med lys lugg, og nordisk utseende. Lukter heller en evt. soloaksjon, eller et nettverk med nynazistiske tendeneser, men også evt. 1 % klubber. Flere skyttere sies det. Lenke til kommentar
Populært innlegg Auto Asmodeus Skrevet 22. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 22. juli 2011 Jeg er utrolig imponert over at folk krangler og kommer med idiotiske og umodne kommentarer. Er dere klar over at Norge etter alt å dømme har blitt angrepet av en stoor gruppering som hater oss? De sitter nå og fryder seg, storkoser seg over at oppdraget var en suksess og fryder seg over døde ungdommer, døde mennesker som hadde en familie å tilbringe helgen med, mammaen eller pappen til et barn, broren eller søsteren til noen eller kjøresten til en annen. Alt kaoset som nærer oppunder neste angrep som vil spre mer frykt hjemme hos folk. Fy faen dere burde skamme dere og heller stå sammen mot denne dritten som har tatt dyden på den norske uskylden og troen på at vi bor i en trygg verden.. 14 Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Tatt i forvaring av politiet. Fy faen, håper han får samme behandling som Quisling og de gutta der... 2 Lenke til kommentar
internaut Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Det ble nevnt noe om tre arresterte tidligere i dag på tv2... tomme rykter? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Jeg håper at det høye "dødstallet" på Utøya var på grunn av at mange la seg ned for å spille død. Men uansett så er det ingen liv å miste! Ingen er død før dette er offisielt bekreftet fra myndigheter. Og eventuelt hvor mange. Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Ullevål sykehus presiserer at de trenger personer med blodtype 0- til og donere blod. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Rent statistisk sett vil bare en fjerdedel av alle som er truffet av ett skudd i hodet, hals, midten av brystet eller midten av magen/leveren dø av skadene. Halvparten av de som blir truffet blir truffet andre steder, og nesten ingen av dem dør dersom de får hjelp. 100 skadde gir 20 drepte + druknede + 1/2 av mennesker som ble truffet flere ganger. 50 skadde gir 10 drepte + druknede + 1/2 av mennesker som ble truffet flere ganger. Er du full? Nei det stemmer det, å bli skutt betyr ikke automatisk død, det er bare 2 måter å dø på av kuler, en du blør i ihjel, dette kan ta fra dager til minutter, to du får hjernestammen din blåst i biter, selv i krig der soldater ofte blir skutt mange ganger dør ca. bare 10-20% av de skadde. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Terroreksperter tror Al Qaida står bak angrepet http://www.abcnyheter.no/nyheter/110722/terroreksperter-tror-al-qaida-star-bak-angrepet Gjerningsmannen på Utøya var en mann med lys lugg, og nordisk utseende. Lukter heller en evt. soloaksjon, eller et nettverk med nynazistiske tendeneser, men også evt. 1 % klubber. Ingen av delene kan utelukkes. Men de nevner dette i artikkelen. - Ja. Mange jihadister er lokale personer som er blitt radikalisert. Det har vi sett både i Tyskland og Storbritannia. Noen av disse blir de mest ekstreme. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Det ble nevnt noe om tre arresterte tidligere i dag på tv2... tomme rykter? Tror de blandet med arrestasjonene 8.Juli 2010. Lenke til kommentar
xitd Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 NRK: 10 drepte på Utøya, så langt Lenke til kommentar
afirm Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 NTB melder no om 10 døde på Utøya. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 10 drepte på Utøya bekreftet av politiet i Buskerud til NTB sier NRK. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Hva er vitsen med å gi muslimene skylda når det er like stor sjans for at Israel og gale nordmenn som er villig til å begå innlandsterror står bak dette. Det begynner å ligne innlandsterror som ikke liker Jens og AP. http://www.dagbladet.no/2011/07/22/nyheter/innenriks/eksplosjon/regjeringskvartalet/oslo/17417887/ http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10080593 3 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 http://auf.no/-/bulletin/show/671591_til-kamp-mot-fremmedfrykt Ironien er fysisk Før du vet sikkert hvem som står bak terroren, bør du vel ikke nevne "ironi"? 2 Lenke til kommentar
saimon Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 10 drepte på Utøya bekreftet av politiet i Buskerud til NTB sier NRK. Alt for mange! men heldigvis færre enn fryktet:/ Lenke til kommentar
urmannen Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Terroreksperter tror Al Qaida står bak angrepet http://www.abcnyheter.no/nyheter/110722/terroreksperter-tror-al-qaida-star-bak-angrepet Gjerningsmannen på Utøya var en mann med lys lugg, og nordisk utseende. Lukter heller en evt. soloaksjon, eller et nettverk med nynazistiske tendeneser, men også evt. 1 % klubber. Politiet mener gjerningsmannen på Utøya har befatning med begge gjerningsstedene - se dagbladet. Tyder på en soloaksjon. Lenke til kommentar
krist2 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Politiet mener nå at det er mulighet for at det er samme gjerningsmann i Oslo og på Utøya. En uniformert politimann ble sett rundt kvartalet før bomben gikk av. Og hvis det stemmer at denne personen er er lyshudet er sjansen mindre for at det er en gruppering fra radikal islam som står bak, men heller noen på den helt ytterste høyre fløy.. Endret 22. juli 2011 av krist2 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå