Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var snakk om at eksplosjonen skjedde i fjerde etasje, der en brann startet, og at den ikke var på bakkeplan. Var en rapport fra NRK men vet ikke om det er verifisert

 

Nei, var nok en bilbombe laget av ammoniumnitratforbindelser "diesel/ugressmiddel". Siden det ikke er så store strukturelle skader vil jeg anta at mengden "sprengstoff" er på ca 200/400Kg.

 

Hvis det var brukt et høyeksplosivt sprengstoff som ødela vinduer i et like stort omfang ville det vert en ganske stor strukturelle skader på de to nærmeste bygningene som eksplosjonen foregikk imellom.

Lenke til kommentar
Han har aldri vært noen leder så det ville ikke vært mye til forandring.

 

Du tok ordene ut av munnen min.

 

Fy faen å kvalm du er. Er det mulig å være en så stor drittsekk? Stoltenberg kjente trolig ganske mange av de som var på utøya og i regjeringskvartalet.

 

Uten Stoltenberg og resten av folkeforræderne ville ikke dette ha funnet sted, ad hominem gjendriver ikke sannheten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De skremmer meg at dersom det bare var EN "politimann" som kom er at ingen fikk mistanke om noe galt. Må alltid være 2 politifolk dersom de skal gjøre gyldig tjenestearbeid. Om ikke alltid så er det ikke langt i fra.

 

Men jeg skjønner jo at det er jo ikke det man tenker over men likevel. EN politimann!

Lett å sitte på forumet og si slikt, ikke fullt så lett å reagere i virkeligheten.

Ja og det vet jeg så derfor er den siste setningen der men likevel rart at ingen reagerte på at det bare var EN politimann.. Det stusser jeg på selv om jeg vet at det ikke er så lett å reagere på det og han som var vakt der burde jo ha litt generell kunnskap om akkurat det men jeg skal ikke si så mye mer.

Lenke til kommentar

Rent statistisk sett vil bare en fjerdedel av alle som er truffet av ett skudd i hodet, hals, midten av brystet eller midten av magen/leveren dø av skadene.

Halvparten av de som blir truffet blir truffet andre steder, og nesten ingen av dem dør dersom de får hjelp.

 

100 skadde gir 20 drepte + druknede + 1/2 av mennesker som ble truffet flere ganger.

50 skadde gir 10 drepte + druknede + 1/2 av mennesker som ble truffet flere ganger.

 

Er du full?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var snakk om at eksplosjonen skjedde i fjerde etasje, der en brann startet, og at den ikke var på bakkeplan. Var en rapport fra NRK men vet ikke om det er verifisert

 

Nei, var nok en bilbombe laget av ammoniumnitratforbindelser "diesel/ugressmiddel". Siden det ikke er så store strukturelle skader vil jeg anta at mengden "sprengstoff" er på ca 200/400Kg.

 

Hvis det var brukt et høyeksplosivt sprengstoff som ødela vinduer i et like stort omfang ville det vert en ganske stor strukturelle skader på de to nærmeste bygningene som eksplosjonen foregikk imellom.

Eg trur heller det er snakk om fleire bomber. Den største i ein bil utanfor og ein mindre inni bygningen. Eg har vanskeleg for å forstå korleis skaden på R4-bygget, samt brannen innvendig kan oppstå som eit resultat av ein eksplosjon på utsida.

Lenke til kommentar

Terroreksperter i nyhetene pleier å dra navnet på en organisasjon ut av en hatt, og så motiverer de hvorfor nettopp organisasjon x kan ha gjort terrorhandling y. Det fine er at de fleste terrorhandlinger følger en modus operandi som kan passe på de fleste terrororganisasjoner, og at de som ikke følger samme MO stort sett kan endre MO og derfor likevel kan tilpasses.

 

Uten Stoltenberg og resten av folkeforræderne ville ikke dette ha funnet sted, ad hominem gjendriver ikke sannheten.

Dersom det er muslimer som står bak ville det nok ha skjedd uansett. Dersom det ikke er muslimer tror jeg nok at f.eks. ekstremister på høyresiden ville ha regnet selv FRP som landsforrædere og for myke og sosionompregede.

 

Da snakker jeg selvfølgelig om de mest ekstreme av de ekstreme.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...