BertNaked Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Er snakk om at det var flere uniformerte "politimenn" som var på øya og skøy ungdommene der. Noen andre som har hørt lignende? Det som så langt er rapportert er følgende: - En mann - Kledd i politiuniform - Bevæpnet med etthåndsvåpen av ukjent type - Bevæpnet med rifle av ukjent type - Skal være høy (rundt 1.90 høy) - Blond - "Skandinavisk" utseende Det er i alle fall det jeg selv har klart å merke meg. Skal være sagt av noen som var på øya der da det hele begynte. Vakten sa jo selv at det bare kom en med på båten. Men tenker å på at en person skal klare å drepe -20 på så kort tid (til politiet responderte og kom på øya)... vet ikke. venn av ei venninne. Endret 22. juli 2011 av BertNaked Lenke til kommentar
Styrketrenern Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Det verste folk kan gjøre etter terror som dette er å gå rundt og være redde, for da har terroristene vunnet. Husk at det er 1 million mennesker i oslo daglig, så sansyneligheten er ikke overhengende 2 Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Det var snakk om at eksplosjonen skjedde i fjerde etasje, der en brann startet, og at den ikke var på bakkeplan. Var en rapport fra NRK men vet ikke om det er verifisert Endret 22. juli 2011 av b3ta 1 Lenke til kommentar
afirm Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Artikkel Her er usensuert bilete der det ligg folk långs stranda, enten gøymer dei seg eller so er dei skotne, umogleg å seie. Lenke til kommentar
worseisworser Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Jeg er i utlandet nå, så jeg sender varme tanker til Oslo og alle pårørende ♥ Det er så trist, forferdelig og tragisk! Vær så snill å ikke gi skylda på religionen, før du gjør det bør du studere religionen først deretter ser du at Islam tillatter ikke drap. Så de som dreper andre mennesker er ikke muslimer rett og slett! Det som skjedde i dag har ingenting med religionen å gjøre! der har du faktisk feil, det er ufatteli va islam tillater i islams navn skamm deeg... om man skal tenke sånn peer jeg mot korstogene! Religion har skylden. Jeg er bitter og trist; vi er noen tosker alle sammen. Endret 22. juli 2011 av worseisworser 2 Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Jeg hadde 5 gode venner på Utøya. Hu ene la på svøm da de kom fra hverandre. Fikk telefon for noen minutter siden om at de heldigvis er i god behold. Når det gjelder Stoltenberg.. Så det var noen som tror det var han som var målet. Ingen tvil, han var målet. Hadde han vært på jobb, så hadde vi ikke hatt noen leder nå. Han har aldri vært noen leder så det ville ikke vært mye til forandring. 3 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Politiet har egne talsmenn som har i oppgave med å opplyse folket, det er ikke som om arbeidsoppgavene deres forandres under krisesituasjoner. Om de ikke skal brukes til å informere folket i den tid vi nå befinner oss i, hva ellers? Selv om at informasjonen er sparsom så er det bedre enn ingenting. Korleis veit du kva arbeidsoppgåver dei har i denne situasjonen? Det som kjem av informasjon kjem frå dei same personane som heile tida jobbar med situasjonen. Det er jo akkurat sparsom informasjon dei kjem ut med. Politiet kan ikkje bekrefta noko før dei får sett det sjølv. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Budskapet hans vil ha en langt større effekt etter en slik type brutalitet. Hvem vil vel assosieres med galninger som dette? Ikke åpenlyst assosieres, men er nok de der ute som jubler i det stille over at AP/AUF ble rammet.. (norsk terror er liksom greit, er bare muslimsk terror som er fyfy) Det kan godt være at de jubler i stillhet, men tror ikke budskapet deres blir styrket av dette. Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Tragisk dag for Norge. Tragisk dag for verdenssamfunnet forøvrig. Sitter bare i tomhet og venter på bekreftede tall. Heldigvis har jeg ingen nære og kjente som var involvert, men mine tanker går ut til dere som har det. Mitt lille land Lenke til kommentar
afirm Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Er snakk om at det var flere uniformerte "politimenn" som var på øya og skøy ungdommene der. Noen andre som har hørt lignende? Det som så langt er rapportert er følgende: - En mann - Kledd i politiuniform - Bevæpnet med etthåndsvåpen av ukjent type - Bevæpnet med rifle av ukjent type - Skal være høy (rundt 1.90 høy) - Blond - "Skandinavisk" utseende Det er i alle fall det jeg selv har klart å merke meg. Skal være sagt av noen som var på øya der da det hele begynte. Vakten sa jo selv at det bare kom en med på båten. Men tenker å på at en person skal klare å drepe -30 (mange mange) på så kort tid (til politiet responderte og kom på øya)... vet ikke. Var ein artikkel på tv2.no der det sto at mannen hadde prata med politiet på telefon, berre nokon sekund, men at han hadde prata godt norsk. Det var vel snakk om automatvåpen (ubekrefta). Men også at han hadde kalt til seg alle for å samle informasjon, og at han deretter hadde begynt å skyte. EDIT: Link til tv2 artikkelen der det står at han prata med politiet. Endret 22. juli 2011 av afirm Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) En del gode poenger i denne artikkelen på BBC http://www.bbc.co.uk...europe-14256438 Hvor jævlig dum er det lov å bli? Endret 22. juli 2011 av trn100 1 Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 De skremmer meg at dersom det bare var EN "politimann" som kom er at ingen fikk mistanke om noe galt. Må alltid være 2 politifolk dersom de skal gjøre gyldig tjenestearbeid. Om ikke alltid så er det ikke langt i fra. Men jeg skjønner jo at det er jo ikke det man tenker over men likevel. EN politimann! Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Underlig at noen er ovverasket over at dette kunne skje her? Nå har besserwissere i åresvis sagt at nei, ikke i Norge... Hva kan man forvente når vi importerer kriminielle og terrorister og gir de sosialstøtte til sånne formål? Siden du ser ut til å vite hvem som står bak, hvorfor går du ikke da til politiet med dine opplysninger? Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Har du ellers noe annet å bidra med til denne tråden? Gutten fra eventyret? Du burde kanskje forandre nick i samme slengen, eventyr-gutten. 5 Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Skjønner at slike ting vekker følelser, og kanskje noen her til og med er pårørende. Men her krangler folk, og klager på forskjellig, det er vel ganske unødvendig akkurat nå? 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Heradon Skrevet 22. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Jeg hadde 5 gode venner på Utøya. Hu ene la på svøm da de kom fra hverandre. Fikk telefon for noen minutter siden om at de heldigvis er i god behold. Når det gjelder Stoltenberg.. Så det var noen som tror det var han som var målet. Ingen tvil, han var målet. Hadde han vært på jobb, så hadde vi ikke hatt noen leder nå. Han har aldri vært noen leder så det ville ikke vært mye til forandring. Sånne folk som deg er en skam for landet vårt. Du lever virkelig inn i ditt eget eventyr. Endret 22. juli 2011 av Heradon 27 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Artikkel Her er usensuert bilete der det ligg folk långs stranda, enten gøymer dei seg eller so er dei skotne, umogleg å seie. Å heregud, ser ut som om de prøvde å gjemme seg Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Jeg hadde 5 gode venner på Utøya. Hu ene la på svøm da de kom fra hverandre. Fikk telefon for noen minutter siden om at de heldigvis er i god behold. Når det gjelder Stoltenberg.. Så det var noen som tror det var han som var målet. Ingen tvil, han var målet. Hadde han vært på jobb, så hadde vi ikke hatt noen leder nå. Han har aldri vært noen leder så det ville ikke vært mye til forandring. En leder er en leder uansett hvor god eller dårlig han er. Har mye jeg kunne sagt om han jeg og, men det er vel ikke han vi diskuterer her? 1 Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Politiet har egne talsmenn som har i oppgave med å opplyse folket, det er ikke som om arbeidsoppgavene deres forandres under krisesituasjoner. Om de ikke skal brukes til å informere folket i den tid vi nå befinner oss i, hva ellers? Selv om at informasjonen er sparsom så er det bedre enn ingenting. Korleis veit du kva arbeidsoppgåver dei har i denne situasjonen? Det som kjem av informasjon kjem frå dei same personane som heile tida jobbar med situasjonen. Det er jo akkurat sparsom informasjon dei kjem ut med. Politiet kan ikkje bekrefta noko før dei får sett det sjølv. Ja, da kan de f.eks fortelle det. Vi vet svært lite og vil ikke ut med mere informasjon om saken. Det kunne de sagt, men nei, ikke en gang et ord. Lenke til kommentar
Populært innlegg Red Frostraven Skrevet 22. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 22. juli 2011 Jeg hadde 5 gode venner på Utøya. Hu ene la på svøm da de kom fra hverandre. Fikk telefon for noen minutter siden om at de heldigvis er i god behold. Når det gjelder Stoltenberg.. Så det var noen som tror det var han som var målet. Ingen tvil, han var målet. Hadde han vært på jobb, så hadde vi ikke hatt noen leder nå. Han har aldri vært noen leder så det ville ikke vært mye til forandring. ... Mennesker har blitt drept`i et terrorangrep, og du lirer av deg dette her? ... Jeg håper at noen klapper til deg, hardt. 31 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå