Mr.M Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 http://www.dagbladet.no/2011/07/22/nyheter/bombe/innenriks/afghanistan/oslo/17417620/ Er rart det fortsatt klamres seg så sterkt til Al Quida og islamsk-terror når det etterhvert kan virke som det først og fremst har skjedd en (norsk) politisk motivert terror-handling Men det er nok vanskligere å ta innover oss, så det strittes imot lengst mulig.. 2 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 http://www.dagbladet.no/2011/07/22/nyheter/bombe/innenriks/afghanistan/oslo/17417620/ De nevner Abu Suleiman, men ble ikke han drept i februar? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Så lenge politiet og andre som jobber med slike ting får nok penger, så blir det slik. Uansett, det er ikke sikkert de kunne oppdaget dette i det hele tatt, om en liten, lukket gruppe står bak er det veldig vanskelig for politiet og slikt å funne ut hva som er planlagt. Så lenge politikerne er handlingslammede idealister som alltid sier, "nei, nei, noe slikt kan jo aldri ramme oss" så vil aldri slikt bli satt skikkelig på dagsorden. Hvor dette skjedde sier også veldig mye hvor lite seriøst slike ting tas av hele regjering: Jeg hadde forventet at noe slikt kunne ha skjedd nede i t-banen eller på Oslo S, der sikkerheten i praksis er ikke-eksisterende (Det eneste som forgår der er jakten på snikere) men at noe slikt kunne hende i et område som påståeligvis visstnok er bevoktet, sier alt. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 @Gnurk (homesmasher) Høyeste straff man kan få i Norge er vel 21 år, uansett? Man kan få forvaring, og da kan man holdes fengslet til man dør. Tøv, nasjonalisme handler om blod og jord, så vidt jeg har sett er du en motstander av dette.* *I Norge (og andre Europide nasjoner) vel å merke, sosialister/liberalister mener jo at "hvite djevler" bør utryddes. Jeg er som jeg sier en inkluderende nasjonalist. Jeg er nasjonalist fordi jeg mener Norge er et land uten sidestykke, og et fantastisk land. Jeg elsker landet mitt, og der tror jeg de fleste er enige med meg, politiske uenigheter satt til side. Men jeg er ikke nasjonalist på den måten at jeg ønsker at landet mitt bare skal være mitt. Det plager meg ikke å dele landet med andre som også liker det. Hvite djevler har jeg ikke noen formening om, jeg liker ikke stormaktsimperialisme, men det er ikke så veldig relevant for spørsmålsstillingen. Akkurat som terrorisme ikke er noe den jevne muslim fører tilhørighet til. Tja, om de følger skriften støtter de nok det. Nå er jeg ærlig talt møkka lei argumentrekken om at muslimer enten er fundamentalister eller så er de ikke muslimer. Det er vås. Spørsmålet om religiøs ekstremisme er et komplekst spørsmål, men la oss si det slik; du finner beveggrunner for å gjøre nesten alt i nesten alle religiøse skrifter. 8 Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Hvit, kortklipt, blond, norsk mann med østlandsdialekt. Godt mulig dette er høyreekstremister. http://twitter.com/#!/IntelTweet Kan jo være at de bare kaster seg på, men om det der stemmer så er det enten uavhengige hendelser (tvilsomt) eller en nordisk muslim. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1298342134 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Ting som dukker opp på nettet ang. hvem som står bak: http://www.jihadica.com/alleged-claim-for-oslo-attacks/ Oversettelse: http://pastebin.com/L3F4ge2L Edit: Ser at det var omtrent det samme som i tweetsa Endret 22. juli 2011 av Slettet+1298342134 Lenke til kommentar
Valeit Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Bilde av døde på Utøya. De er sensurert, men legger det i spoiler. Tatt fra Nettavisen.no Endret 22. juli 2011 av Wacom Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Så lenge politiet og andre som jobber med slike ting får nok penger, så blir det slik. Uansett, det er ikke sikkert de kunne oppdaget dette i det hele tatt, om en liten, lukket gruppe står bak er det veldig vanskelig for politiet og slikt å funne ut hva som er planlagt. Så lenge politikerne er handlingslammede idealister som alltid sier, "nei, nei, noe slikt kan jo aldri ramme oss" så vil aldri slikt bli satt skikkelig på dagsorden. Hvor dette skjedde sier også veldig mye hvor lite seriøst slike ting tas av hele regjering: Jeg hadde forventet at noe slikt kunne ha skjedd nede i t-banen eller på Oslo S, der sikkerheten i praksis er ikke-eksisterende (Det eneste som forgår der er jakten på snikere) men at noe slikt kunne hende i et område som påståeligvis visstnok er bevoktet, sier alt. Sikkerhet mot "brukervennlighet" er alltid ett tema. Man kan ikke gjennomgå alle biler som skal i nærheten av regjeringskvartalet heller. Heller ikke sperra av alle områder rundt der til enhver tid. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 http://twitter.com/#!/IntelTweet Kan jo være at de bare kaster seg på, men om det der stemmer så er det enten uavhengige hendelser (tvilsomt) eller en nordisk muslim. Jeg har ingen tro på at dette er uavhengig hendelser. Dette er trolig enten høyreekstremisme eller en høyprofilert teorrorgruppe som leide inn en nordisk muslim. Forferdelig å høre om de nye dødstallene. Den er nok mulig de finner enda flere døde. 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 En ting jeg ikke får til å stemme. En...... politimann kom til havnen ved øya og sa at han skulle sjekke sikkerheten. Han opplyser at mannen var bevæpnet med en pistol og et gevær med kikkertsikte. I en sivil bil, med våpen som kun brukes i team og vaktene sier `ok stig på båten så skal vi frakte deg til øya. Det skjer bare ikke. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Et øyenvitne sier han har telt 30 døde i vannet ved Utøya. Lenke til kommentar
Populært innlegg tom waits for alice Skrevet 22. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 22. juli 2011 Siden fyren hadde politiuniform så må det nesten være snakk om om en planlagt aksjon (med mindre han faktisk er politimann og hadde tilgang til en slik.) En politiuniform er ikke noe man får tak i på en halvtimes varsel dersom det er en impulshandling. Geir 11 Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Ja, da er det bekreftet at muslimer sto bak. OI SHIT HVEM FAEN KUNNE HA TRODD DET?!?!?! Nuke hele jævla driten (afghanistan) til helvette og brenn jorden! 5 Lenke til kommentar
Flatlus Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Et øyenvitne sier han har telt 30 døde i vannet ved Utøya. Kilde? Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Ja, da er det bekreftet at muslimer sto bak. OI SHIT HVEM FAEN KUNNE HA TRODD DET?!?!?! Nuke hele jævla driten (afghanistan) til helvette og brenn jorden! Kilde? 2 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 link til et til bilde: http://yfrog.com/kj1nzimj Lenke til kommentar
Ashley Young Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Jepp, dette på Utøya var nok planlagt. Politi i Norge bærer vel ikke våpen ute på gata. Endret 22. juli 2011 av Ashley Young Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 En ting jeg ikke får til å stemme. En...... politimann kom til havnen ved øya og sa at han skulle sjekke sikkerheten. Han opplyser at mannen var bevæpnet med en pistol og et gevær med kikkertsikte. I en sivil bil, med våpen som kun brukes i team og vaktene sier `ok stig på båten så skal vi frakte deg til øya. Det skjer bare ikke. Nordmenn er godtroende, litt for godtroende enkelte ganger... 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Ja, da er det bekreftet at muslimer sto bak. OI SHIT HVEM FAEN KUNNE HA TRODD DET?!?!?! Nuke hele jævla driten (afghanistan) til helvette og brenn jorden! Hvor er det bekreftet? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Dette er faen meg helt sykt! Er på hotell 10 meter fra terminalen på Gardermoen. Sikkerheten er enorm, og nå har jeg fått beskjed om at sikkerheten har øktes enda mer (funnet noe på et flytog). Skumle saker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå