Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge politiet og andre som jobber med slike ting får nok penger, så blir det slik.

Uansett, det er ikke sikkert de kunne oppdaget dette i det hele tatt, om en liten, lukket gruppe står bak er det veldig vanskelig for politiet og slikt å funne ut hva som er planlagt.

Så lenge politikerne er handlingslammede idealister som alltid sier, "nei, nei, noe slikt kan jo aldri ramme oss" så vil aldri slikt bli satt skikkelig på dagsorden. Hvor dette skjedde sier også veldig mye hvor lite seriøst slike ting tas av hele regjering: Jeg hadde forventet at noe slikt kunne ha skjedd nede i t-banen eller på Oslo S, der sikkerheten i praksis er ikke-eksisterende (Det eneste som forgår der er jakten på snikere) men at noe slikt kunne hende i et område som påståeligvis visstnok er bevoktet, sier alt.

Lenke til kommentar

@Gnurk (homesmasher)

Høyeste straff man kan få i Norge er vel 21 år, uansett?

Man kan få forvaring, og da kan man holdes fengslet til man dør.

 

Tøv, nasjonalisme handler om blod og jord, så vidt jeg har sett er du en motstander av dette.*

 

*I Norge (og andre Europide nasjoner) vel å merke, sosialister/liberalister mener jo at "hvite djevler" bør utryddes.

Jeg er som jeg sier en inkluderende nasjonalist. Jeg er nasjonalist fordi jeg mener Norge er et land uten sidestykke, og et fantastisk land. Jeg elsker landet mitt, og der tror jeg de fleste er enige med meg, politiske uenigheter satt til side. Men jeg er ikke nasjonalist på den måten at jeg ønsker at landet mitt bare skal være mitt. Det plager meg ikke å dele landet med andre som også liker det.

 

Hvite djevler har jeg ikke noen formening om, jeg liker ikke stormaktsimperialisme, men det er ikke så veldig relevant for spørsmålsstillingen.

 

Akkurat som terrorisme ikke er noe den jevne muslim fører tilhørighet til.

 

Tja, om de følger skriften støtter de nok det.

Nå er jeg ærlig talt møkka lei argumentrekken om at muslimer enten er fundamentalister eller så er de ikke muslimer. Det er vås. Spørsmålet om religiøs ekstremisme er et komplekst spørsmål, men la oss si det slik; du finner beveggrunner for å gjøre nesten alt i nesten alle religiøse skrifter.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Så lenge politiet og andre som jobber med slike ting får nok penger, så blir det slik.

Uansett, det er ikke sikkert de kunne oppdaget dette i det hele tatt, om en liten, lukket gruppe står bak er det veldig vanskelig for politiet og slikt å funne ut hva som er planlagt.

Så lenge politikerne er handlingslammede idealister som alltid sier, "nei, nei, noe slikt kan jo aldri ramme oss" så vil aldri slikt bli satt skikkelig på dagsorden. Hvor dette skjedde sier også veldig mye hvor lite seriøst slike ting tas av hele regjering: Jeg hadde forventet at noe slikt kunne ha skjedd nede i t-banen eller på Oslo S, der sikkerheten i praksis er ikke-eksisterende (Det eneste som forgår der er jakten på snikere) men at noe slikt kunne hende i et område som påståeligvis visstnok er bevoktet, sier alt.

Sikkerhet mot "brukervennlighet" er alltid ett tema.

Man kan ikke gjennomgå alle biler som skal i nærheten av regjeringskvartalet heller.

Heller ikke sperra av alle områder rundt der til enhver tid.

Lenke til kommentar

http://twitter.com/#!/IntelTweet

 

Kan jo være at de bare kaster seg på, men om det der stemmer så er det enten uavhengige hendelser (tvilsomt) eller en nordisk muslim.

Jeg har ingen tro på at dette er uavhengig hendelser. Dette er trolig enten høyreekstremisme eller en høyprofilert teorrorgruppe som leide inn en nordisk muslim.

 

Forferdelig å høre om de nye dødstallene. Den er nok mulig de finner enda flere døde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting jeg ikke får til å stemme.

 

En...... politimann kom til havnen ved øya og sa at han skulle sjekke sikkerheten.

 

Han opplyser at mannen var bevæpnet med en pistol og et gevær med kikkertsikte.

 

I en sivil bil, med våpen som kun brukes i team og vaktene sier `ok stig på båten så skal vi frakte deg til øya.

 

 

Det skjer bare ikke.

Lenke til kommentar

En ting jeg ikke får til å stemme.

 

En...... politimann kom til havnen ved øya og sa at han skulle sjekke sikkerheten.

 

Han opplyser at mannen var bevæpnet med en pistol og et gevær med kikkertsikte.

 

I en sivil bil, med våpen som kun brukes i team og vaktene sier `ok stig på båten så skal vi frakte deg til øya.

 

 

Det skjer bare ikke.

Nordmenn er godtroende, litt for godtroende enkelte ganger...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...