Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.

Anbefalte innlegg

Hvis det skulle vise seg at alt dette er pga én skrulling som har lagd en bombe som han plasserte selv før han dro til Utøya og gikk amok der, skal vi da være lettet eller skremt?

Lettet over at vi ikke rammet av vreden til et avansert verdensomspennende terrornettverk, eller skremt over hvor mye skade én enkelt tulling kan forårsake...?

En tulling vil alltid kunne gjøre utrolig med skade. Bare tenk hvis noen hadde sprengt en bombe på et av rush-togene inn mot oslo om morgenen...

Eneste måten å unngå dette på er et 1984-lignende scenario, men det hadde vel strengt tatt vært verre enn dette?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tommel opp, alle som ikke vil at Norge skal være militært involvert i andre land men fokusere på velferden til sine egne borgere.

Jeg ga tommel opp, men jeg velger å forstå "borgere" som nordmenn.

Sounds like somebody`s girlfriend left for the black guys...

Lenke til kommentar
Også de som oppretter 20 forskjellige grupper på facebook om slike situasjoner. Er det noe som er respektløst så er det og sitte foran pc'en hjemme uten og kjenne en sjel i nærheten av bombeområdet og opprette "tenn et lys" grupper.

Det er ikke respektløst å vise omsorg. Hadde jeg vært en pårørende, hadde jeg satt pris på at andre viste omsorg og støtte, selv om de ikke var direkte pårørende.

Les hva jeg skreiv da. Helt tilfeldige personer på FACEBOOK som er et asosialt nettsted hvor man skriver om hva man hadde til middag. De har ingenting med situasjonen å gjøre. Allikevel oppretter de grupper i hytt og pine om det de ikke har noe med. Det er ofte de samme personene hele tiden.

samme med de "anonyme" tullingene på facebook som lager kjedebrev med "ikke ring de på utøya". Det er så kvalmt å lese slikt.

At det gjerne er samme typen mennesker som oppretter sånne ting er jeg enig i, kanskje det til og med virker en smule falskt, men hvis du skal drive å klage på andres medfølelse har du virkelig lite å finne på. Jheezuz. Skjerp deg.

Det er en dårlig måte og vise omsorg på imo. Husk at alle meningene her er personlig. Du trenger ikke mene det samme som meg. Les det jeg skriver om at folk ser på seg selv som bedre enn alle andre.

Lenke til kommentar

"Enorme" ? I såfall er man optimist - en gjødselbombe forsterket med litt nitro er lett tenkelig, bare folk er gærne nok. I tillegg er jo saken at en bombe innimellom bygninger som dette, gir en trykkmessig situasjon som er ganske forskjellig fra steder med enkeltstående bygninger og god avstand til naboen!

Det største problemet i denne saken, ville ha vært å skaffe en gjøk som var villig til å gjøre det som skjedde på Utøya - og driver noen i en lignende bransje, har de vanligvis ikke noe problem med å finne sådanne personer...

Når man tenker muslim, totalitarist (rød eller brun) eller anarkist, er dette så selvfølgelige kategorier, at man rett og slett må ha mere informasjon før man sier noe som helst.

Det er ikke så lett. Den bomben var kraftig og de fleste bilbomber fungerer svært dårlig. Bare på på terroraksjonen i Sverige. Du sier også at det ville vært vanskelig å få tak i en gjøk. Ikke glem at denne gjøken må være nordisk i utsende og kunne snakke norsk.

Det er ganske usikkert hvem det kan være, men det er enten et høyprofilert angrep fra en terrorgruppe, eller så er det en sinnsyk nordmann.

Lenke til kommentar
Skulle likt å sett din reaksjon vist det var de søster.

Jeg har en søster i Oslo, hu er ikke på øya , men hu tar bussen eller går i den gata 2-3 ganger pr dag.

Min første reaksjon er at hu tar vel kontakt selv om hu har det bra, jeg vil iallefall ikke bidra til at telenornettet detter ned og redningsmannskapene får enda mer trøbbel.

Om søstra mi var på en øy og gjemte seg for en desperado med våpen ville jeg ikke ha prøvd telefonen hennes hu i panikk kan ha glemt å slå av.

Har de det bra tar de kontakt selv, har de det dårlig har de iallefall ikke tid til en chat.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...