Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Jeg har aldri sett Jens Stoltenberg så svett på et intervju, dette kan ikke være lett for han. Noen av mine tanker går også til vår kjære statsminister, jeg har trua på deg!

Pga. sikkerheten hans. Han oppholder seg på et hemmelig sted. Så et telefonintervju med han omtrent halvannen time etter bomben.

 

Også de som oppretter 20 forskjellige grupper på facebook om slike situasjoner. Er det noe som er respektløst så er det og sitte foran pc'en hjemme uten og kjenne en sjel i nærheten av bombeområdet og opprette "tenn et lys" grupper.

Det er ikke respektløst å vise omsorg. Hadde jeg vært en pårørende, hadde jeg satt pris på at andre viste omsorg og støtte, selv om de ikke var direkte pårørende.

!

Helt latterlig å si noe annet.

Endret av ehs5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det skulle vise seg at alt dette er pga én skrulling som har lagd en bombe som han plasserte selv før han dro til Utøya og gikk amok der, skal vi da være lettet eller skremt?

 

Lettet over at vi ikke rammet av vreden til et avansert verdensomspennende terrornettverk, eller skremt over hvor mye skade én enkelt tulling kan forårsake...?

 

Skremt. Tenk hva et avansert verdensomspennende terrornettverk får til dersom dette var EN skrulling.

Lenke til kommentar

Aksjonen i Oslo ville vel vært rettet mot folkerike mål dersom det skulle vært en terrorhandling fra ekstremistiske muslimer?

 

Skytteren angriper jo også ett politisk mål. For meg så virker det som målet idag har vært AP.

 

Er det noe spes AP kan ha gjort i det siste, eller er dette bygd opp over tid? Kan det ha sammenheng med flørtinga med KGB og sovjet?

 

Du har DLD..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Noen på facebook som snakker om en gruppe som kaller seg ett eller annet med white jihad står bak :S

Trenger ikke å bety noe, jeg kan skrive at VIF står bak, pga mange muslimske spillere innad i laget, betyr ikke at det stemmer fordi.

Lenke til kommentar
Også de som oppretter 20 forskjellige grupper på facebook om slike situasjoner. Er det noe som er respektløst så er det og sitte foran pc'en hjemme uten og kjenne en sjel i nærheten av bombeområdet og opprette "tenn et lys" grupper.

Det er ikke respektløst å vise omsorg. Hadde jeg vært en pårørende, hadde jeg satt pris på at andre viste omsorg og støtte, selv om de ikke var direkte pårørende.

 

Les hva jeg skreiv da. Helt tilfeldige personer på FACEBOOK som er et asosialt nettsted hvor man skriver om hva man hadde til middag. De har ingenting med situasjonen å gjøre. Allikevel oppretter de grupper i hytt og pine om det de ikke har noe med. Det er ofte de samme personene hele tiden.

 

samme med de "anonyme" tullingene på facebook som lager kjedebrev med "ikke ring de på utøya". Det er så kvalmt å lese slikt.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Hvis det skulle vise seg at alt dette er pga én skrulling som har lagd en bombe som han plasserte selv før han dro til Utøya og gikk amok der, skal vi da være lettet eller skremt?

 

Lettet over at vi ikke rammet av vreden til et avansert verdensomspennende terrornettverk, eller skremt over hvor mye skade én enkelt tulling kan forårsake...?

Lettet som jeg forklarte i en tidligere post, men uansett så er man forbannet og skremt over politikere og politi som aldri har tatt slike ting seriøst og som lar slike ting skje.

Så lenge politiet og andre som jobber med slike ting får nok penger, så blir det slik.

Uansett, det er ikke sikkert de kunne oppdaget dette i det hele tatt, om en liten, lukket gruppe står bak er det veldig vanskelig for politiet og slikt å funne ut hva som er planlagt.

Lenke til kommentar

LOL var en blond dude som var er ute og skøyt! HAHa. Nedtur for alle som har kommet med rasistiske innlegg om at det var en muslim

 

Sånn som DU har gitt uttrykk for de siste timene?

 

Forskjell på mening/yttringsfrihet og rasisme/rasistiske innlegg

 

Du har nå hatt noen ganske ekstreme innlegg som i alle fall jeg vil karaktirisere som rasisme. "SEND UT PAKKET!" "STEM FRP STEM FRP!" osv. I alle fall syns jeg innlegget ditt virker veldig motstridende mot det du har ytret tidligere i denne diskusjonen.

 

Jeg klarer ikke å sammenligne mine tidligere innlegg med rasisme. Mine tidligere innlegg er ren yttrigsfrihet og mening. Jeg har verken sagt noe om hudfarge eller om en annen RASE! Ta en titt på ordet "Rasisme" før du anklager meg for rasisme

Jævla muslimer. Ikke noen andre som er syke nok i hode å ta livet av mange mennesker på denne måten.. :mad:

 

 

Hvem ellers kan det være??? Muslim P*KK

 

Rasisme blir i moderne tid ikke begrensa til hudfarge og nasjonal opprinnelse, men brukes også om andre etniske grupper, som feks muslimer. På samme måte som antisemittisme er en form for rasisme.

 

Med det utgangspunktet er de rasistiske innleggene ganske opplagte.

Lenke til kommentar

Aksjonen i Oslo ville vel vært rettet mot folkerike mål dersom det skulle vært en terrorhandling fra ekstremistiske muslimer?

 

Skytteren angriper jo også ett politisk mål. For meg så virker det som målet idag har vært AP.

 

Er det noe spes AP kan ha gjort i det siste, eller er dette bygd opp over tid? Kan det ha sammenheng med flørtinga med KGB og sovjet?

 

Du har DLD..

 

Kan ha vært dråpen det ja.

Lenke til kommentar

Ja. Tå har absolutt ingen, hverken m.t.p. lov eller moralistisk rett -- til å sprenge noe som helst basert på slike ting.

 

Forstår du ikke dette, eller er du uenig i dette -- har du ingenting her i Norge å gjøre.

 

Les over innlegget ditt en gang til. At du i det hele tatt kan skrive noe så dumt sier vel sitt.

 

Hva mener du?

Lenke til kommentar

Noen på facebook som snakker om en gruppe som kaller seg ett eller annet med white jihad står bak :S

Trenger ikke å bety noe, jeg kan skrive at VIF står bak, pga mange muslimske spillere innad i laget, betyr ikke at det stemmer fordi.

han hadde visst hørt det på radio

Lenke til kommentar
Også de som oppretter 20 forskjellige grupper på facebook om slike situasjoner. Er det noe som er respektløst så er det og sitte foran pc'en hjemme uten og kjenne en sjel i nærheten av bombeområdet og opprette "tenn et lys" grupper.

Det er ikke respektløst å vise omsorg. Hadde jeg vært en pårørende, hadde jeg satt pris på at andre viste omsorg og støtte, selv om de ikke var direkte pårørende.

 

Les hva jeg skreiv da. Helt tilfeldige personer på FACEBOOK som er et asosialt nettsted hvor man skriver om hva man hadde til middag. De har ingenting med situasjonen å gjøre. Allikevel oppretter de grupper i hytt og pine om det de ikke har noe med. Det er ofte de samme personene hele tiden.

 

samme med de "anonyme" tullingene på facebook som lager kjedebrev med "ikke ring de på utøya". Det er så kvalmt å lese slikt.

At det gjerne er samme typen mennesker som oppretter sånne ting er jeg enig i, kanskje det til og med virker en smule falskt, men hvis du skal drive å klage på andres medfølelse har du virkelig lite å finne på. Jheezuz. Skjerp deg.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Også de som oppretter 20 forskjellige grupper på facebook om slike situasjoner. Er det noe som er respektløst så er det og sitte foran pc'en hjemme uten og kjenne en sjel i nærheten av bombeområdet og opprette "tenn et lys" grupper.

Det er ikke respektløst å vise omsorg. Hadde jeg vært en pårørende, hadde jeg satt pris på at andre viste omsorg og støtte, selv om de ikke var direkte pårørende.

 

Les hva jeg skreiv da. Helt tilfeldige personer på FACEBOOK som er et asosialt nettsted hvor man skriver om hva man hadde til middag. De har ingenting med situasjonen å gjøre. Allikevel oppretter de grupper i hytt og pine om det de ikke har noe med. Det er ofte de samme personene hele tiden.

 

samme med de "anonyme" tullingene på facebook som lager kjedebrev med "ikke ring de på utøya". Det er så kvalmt å lese slikt.

 

Er du helt på jordet? Å vise sympati, omsorg og sorg over det som har skjedd, selv om en ikke kjenner noen som står midt oppi det så er ikke det respektløst. Hørt om å være medmenneske? Vise at vi bryr oss om hva sm skjer? Om du mener at det kun er de som blir direkte berørt som kan vise at de bryr seg så er du en smule tett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...