Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LOL var en blond dude som var er ute og skøyt! HAHa. Nedtur for alle som har kommet med rasistiske innlegg om at det var en muslim

 

Sånn som DU har gitt uttrykk for de siste timene?

 

Forskjell på mening/yttringsfrihet og rasisme/rasistiske innlegg

 

Du har nå hatt noen ganske ekstreme innlegg som i alle fall jeg vil karaktirisere som rasisme. "SEND UT PAKKET!" "STEM FRP STEM FRP!" osv. I alle fall syns jeg innlegget ditt virker veldig motstridende mot det du har ytret tidligere i denne diskusjonen.

 

Jeg klarer ikke å sammenligne mine tidligere innlegg med rasisme. Mine tidligere innlegg er ren yttrigsfrihet og mening. Jeg har verken sagt noe om hudfarge eller om en annen RASE! Ta en titt på ordet "Rasisme" før du anklager meg for rasisme

Jævla rasist, gå å ha samleie med f******ene dine

 

Skal si folk overreagerer på folk med NATURLIGE instinkter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis det skulle vise seg at alt dette er pga én skrulling som har lagd en bombe som han plasserte selv før han dro til Utøya og gikk amok der, skal vi da være lettet eller skremt?

 

Lettet over at vi ikke rammet av vreden til et avansert verdensomspennende terrornettverk, eller skremt over hvor mye skade én enkelt tulling kan forårsake...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aksjonen i Oslo ville vel vært rettet mot folkerike mål dersom det skulle vært en terrorhandling fra ekstremistiske muslimer?

 

Skytteren angriper jo også ett politisk mål. For meg så virker det som målet idag har vært AP.

 

Er det noe spes AP kan ha gjort i det siste, eller er dette bygd opp over tid? Kan det ha sammenheng med flørtinga med KGB og sovjet?

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar

Han som skjøt på Utøya var nordisk btw.

Sist jeg sjekka måtte kan en være etnisk norsk og muslim.

Så at nasjonalitet plutselig spiller stor rolle er merkelig i mine øyne når det er kultur som definerer en person.

Det har vært rapporter om at han har nordisk utseende.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tommel opp, alle som ikke vil at Norge skal være militært involvert i andre land men fokusere på velferden til sine egne borgere.

 

Jeg ga tommel opp, men jeg velger å forstå "borgere" som nordmenn.

 

Selvsagt.

 

Mente ikke velferden til Somalere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tommel opp, alle som ikke vil at Norge skal være militært involvert i andre land men fokusere på velferden til sine egne borgere.

1) Det er ikke snakk om enten eller.

 

2) Dersom dette er en reaksjon på Norges tilstedeværelse i land som Afghanistan og Libya, så er det vel snarere en bekreftelse på at det er nødvendig å bidra med mannskap i kampen mot slike elementer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Aksjonen i Oslo kunne ville vel vært rettet mot folkerike mål dersom det skulle vært en terrorhandling fra ekstremistiske muslimer?

Ikke nødvendigvis. Symbolikken i et angrep er nok det viktigste.

 

 

 

Skytteren angriper jo også ett politisk mål. For meg så virker det som målet idag har vært AP.

 

Er det noe spes AP kan ha gjort i det siste, eller er dette bygd opp over tid? Kan det ha sammenheng med flørtinga med KGB og sovjet?

Nå er det absolutt ikke sikkert at skytingen og bomben er direkte lenket sammen, det vet ingen ennå.
Lenke til kommentar

Hvis det skulle vise seg at alt dette er pga én skrulling som har lagd en bombe som han plasserte selv før han dro til Utøya og gikk amok der, skal vi da være lettet eller skremt?

 

Lettet over at vi ikke rammet av vreden til et avansert verdensomspennende terrornettverk, eller skremt over hvor mye skade én enkelt tulling kan forårsake...?

Lettet som jeg forklarte i en tidligere post, men uansett så er man forbannet og skremt over politikere og politi som aldri har tatt slike ting seriøst og som lar slike ting skje.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Han hadde norsk utseende og snakket vanlig østlandsdialekt. Jeg er ikke så god til å anslå alderen på folk, men antar at han var i 30- eller 40-årene.

 

Dette sier mannen som skaffet fyren båten til Utøya.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10080593

 

Nå er det absolutt ikke sikkert at skytingen og bomben er direkte lenket sammen, det vet ingen ennå.

 

Politiet bekreftet vel dette nettopp på TV?

Eller hadde iallefall gode grunner til å tro det?

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Også de som oppretter 20 forskjellige grupper på facebook om slike situasjoner. Er det noe som er respektløst så er det og sitte foran pc'en hjemme uten og kjenne en sjel i nærheten av bombeområdet og opprette "tenn et lys" grupper.

Det er ikke respektløst å vise omsorg. Hadde jeg vært en pårørende, hadde jeg satt pris på at andre viste omsorg og støtte, selv om de ikke var direkte pårørende.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

så et inlegg lengre oppe om at noen hadde uttalt seg om at denne var en advarsel og at vi skulle trekke oss ut av afghanistan, jeg håper virkelig ikke dette skjer nå, den eneste beskjeden vi ville sendt da ville vært at terrorisme fungerte, det eneste rette etter noe slikt ville vært å trappe opp kampen mot terror

(dette stemmer selvsagt ikke om dette har helnorsk opprinnelse,som har blitt foreslått uten bekreftelse)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...