DaEvil1 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) om man skulle fakke en av disse i livet, va er norsk straff for terrorisme? jeg håper på døden men såvidt jeg vet har vi ikke dødsstraff i norge? men dette er vel en internasjonal sak så? 21 år er vel maks straff? Når det er snakk om vanlig strafferett, er det forvaring som er strengeste straff. Dette betyr i noen tilfeller livsvarig. Hvis man idømmes 21 år forvaring vil man ved "endte" 21 år, bli vurdert på nytt om man skal fremstilles for fortsatt fengsling osv osv. Endret 22. juli 2011 av Hwoarang Lenke til kommentar
Valeit Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) @Gnurk (homesmasher) Høyeste straff man kan få i Norge er vel 21 år, uansett? Det er vel ikke helt riktig. Maks 21 om gangen. Man kan sitte mye lengre om man blir evaluert til å ikke fungere i samfunnet. Leste om en norsk fange som hadde vært innfor murene i sitt 38 år på rad. Jeg kan ikke særlig mye om juss, så ikke ta meg som en sikker kilde. Edit: Brukeren over meg forklarte det mye bedre. Endret 22. juli 2011 av Wacom Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Gitt at ekstreme muslimer står bak. Takk til alle som provoserte frem dette angrepet ved å trykke karikaturtegninger av Muhammed. Men hvis det er en etnisk nordmann bak terroren, hvem takker du da? Frp? Liberal venstrevridd hjernevask. Så da er det greit å sprenge bomber mot AP og henrette AUF ungdom? 2 Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Gitt at ekstreme muslimer står bak. Takk til alle som provoserte frem dette angrepet ved å trykke karikaturtegninger av Muhammed. Men hvis det er en etnisk nordmann bak terroren, hvem takker du da? Frp? AP for å ha fylt opp landet hensynsløst med innvandrere. Det vi ser her er trolig en gjerningsmann som har fått nok. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 @Gnurk (homesmasher) Høyeste straff man kan få i Norge er vel 21 år, uansett? Her blir det nok snakk om 21år med forvaring, som kan bety fengsel på livstid. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Og igjen. Våres lille land er ikke beskyttet. Når avisene i Norge er raskere frem på åstedene i slike aksjoner så er det noe feil. "We live in an age when pizza gets to your home before the police." - Jeff Marder EDIT: Som nevnt var VGs kontorer nabo til eksplosjonen. Endret 22. juli 2011 av WheelMan Lenke til kommentar
worseisworser Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Hvis uskyldige tegninger er nok til at de sprenger hovedstaden vår, da er jo dette et ganske klart tegn på at dette er en farlig religion som må kontrolleres. Altså 'hvis'. Om jeg tegner en karikatur av deg hvor du knuller en sau og trykker den i en landsdekkende avis. Er dette da uskyldig? Ja. Tå har absolutt ingen, hverken m.t.p. lov eller moralistisk rett -- til å sprenge noe som helst basert på slike ting. Forstår du ikke dette, eller er du uenig i dette -- har du ingenting her i Norge å gjøre. Endret 22. juli 2011 av worseisworser Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 LOL var en blond dude som var er ute og skøyt! HAHa. Nedtur for alle som har kommet med rasistiske innlegg om at det var en muslim Sånn som DU har gitt uttrykk for de siste timene? Forskjell på mening/yttringsfrihet og rasisme/rasistiske innlegg Du har nå hatt noen ganske ekstreme innlegg som i alle fall jeg vil karaktirisere som rasisme. "SEND UT PAKKET!" "STEM FRP STEM FRP!" osv. I alle fall syns jeg innlegget ditt virker veldig motstridende mot det du har ytret tidligere i denne diskusjonen. 5 Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 ChristofferGunnestad RT #Oslo På Al-Qaidas fourm Al-Shmukh skriver brukeren Amir Gharozny: "Dette er en advarsel til den norske statsministeren. Dere har kun kort tid på dere til å forlate Afghanistan, en grav for deres soldater. Eller vil blodet renne i deres gater" Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 vi vet vel alle vilken del avverden disse angripene har sin rot i... nå er det på tide at vi virkeli strammer inn og får sendt hjem folk som mullar krekar og alle som måtte dele meninger og omhu med ham og hans Nei, vi vet ikke det. Selv om det er nærliggende å tenke at det er radikale muslimer som står bak, så kan vi ikke utelukke andre grupperinger eller personer. Majoriteten av terroraksjoner på europeisk jord de siste tiårene har faktisk ikke vært utført av muslimske grupper, men lokale grupper som IRA, ETA, RAF etc. Nå beskrives jo også gjerningmannen fra Utøya som høy, blond og norsktalende, så man kan virkelig begynne å lure... 1 Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 http://www.kjeltring.com/content/view/40/68/ http://www.politiradio.net/ politiradio for de som ønsker det Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Enkelte Norske publikasjoner av muhammed karikaturene, Norges internasjonale politiske innvolvering, krigstøtten til Libya og Norge som verdens beste land å bo basert på statistikk. Det er mange nok grunner for et strategisk, ideologisk hevntokt i dette landet av forskjellige grupper. På tross av dette, kan jeg virkelig ikke fatte at dette kunne i skje i landet våres. Et angrep mot Norge, norsk politikk, demokratiet og selve friheten vår! Jeg vil på ingen måte la meg påvirke av slike grupper hvis formål er å skape frykt og politisk uro Jo, men da ville Oslo City, Sentralbanestasjonen vært mer logiske mål. Ikke regjeringskvartalet eller et ungdomspolitisk møte i tyrifjorden.. Veldig politisk motivert, stinker Mullah lang vei. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 om man skulle fakke en av disse i livet, va er norsk straff for terrorisme? jeg håper på døden men såvidt jeg vet har vi ikke dødsstraff i norge? men dette er vel en internasjonal sak så? 21 år er vel maks straff? Når det ikke er snakk om vanlig strafferett, er det forvaring som er strengeste straff. Dette betyr i noen tilfeller livsvarig. Hvis man idømmes 21 år forvaring vil man ved "endte" 21 år, bli vurdert på nytt om man skal fremstilles for fortsatt fengsling osv osv. Det er uansett for mildt når det er snakk om obligatorisk "hotell-opphold" og ikke guatanamo Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Ah, nå er jeg litt mer letta enn jeg var tidligere. Fått bekrefta fra alle hold at de jeg kjenner i Oslo sentrum er trygge og uskadde, og venninna jeg hadde på Utøya er redda av spesialstyrkene og foreldrene og kjæresten er på vei nedover. 2 Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Men hvis det er en etnisk nordmann bak terroren, hvem takker du da? Frp? Om det er en etnisk nordmann som står bak så er det vel en fare for at vedkommende har mentale problemer. Hvorfor du trekker FRP inn i bildet vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Populært innlegg Pasi Skrevet 22. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 22. juli 2011 Tommel opp, alle som ikke vil at Norge skal være militært involvert i andre land men fokusere på velferden til sine egne borgere. 20 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Hvem kan ikke opprette en profil, eller bare skrive et innlegg om dette på et åpent forum? Og for dem som følger med på VG, slutt med det. Har null trovedighet til VG og det meste dem skriver finner dem på, ja, al-qaidas nettforum? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Han som skjøt på Utøya var nordisk btw. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 @Siskan Synøve Siskan Utne På politiradioen i hønefoss opplyses det at det er funnet bomber i trærne på Utøya 1 Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 LOL var en blond dude som var er ute og skøyt! HAHa. Nedtur for alle som har kommet med rasistiske innlegg om at det var en muslim Sånn som DU har gitt uttrykk for de siste timene? Forskjell på mening/yttringsfrihet og rasisme/rasistiske innlegg Du har nå hatt noen ganske ekstreme innlegg som i alle fall jeg vil karaktirisere som rasisme. "SEND UT PAKKET!" "STEM FRP STEM FRP!" osv. I alle fall syns jeg innlegget ditt virker veldig motstridende mot det du har ytret tidligere i denne diskusjonen. Jeg klarer ikke å sammenligne mine tidligere innlegg med rasisme. Mine tidligere innlegg er ren yttrigsfrihet og mening. Jeg har verken sagt noe om hudfarge eller om en annen RASE! Ta en titt på ordet "Rasisme" før du anklager meg for rasisme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå