Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

om man skulle fakke en av disse i livet, va er norsk straff for terrorisme? jeg håper på døden men såvidt jeg vet har vi ikke dødsstraff i norge? men dette er vel en internasjonal sak så?

21 år er vel maks straff?

Når det er snakk om vanlig strafferett, er det forvaring som er strengeste straff. Dette betyr i noen tilfeller livsvarig. Hvis man idømmes 21 år forvaring vil man ved "endte" 21 år, bli vurdert på nytt om man skal fremstilles for fortsatt fengsling osv osv.

Endret av Hwoarang
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Gnurk (homesmasher)

Høyeste straff man kan få i Norge er vel 21 år, uansett?

 

Det er vel ikke helt riktig. Maks 21 om gangen. Man kan sitte mye lengre om man blir evaluert til å ikke fungere i samfunnet. Leste om en norsk fange som hadde vært innfor murene i sitt 38 år på rad.

Jeg kan ikke særlig mye om juss, så ikke ta meg som en sikker kilde.

 

Edit: Brukeren over meg forklarte det mye bedre.

Endret av Wacom
Lenke til kommentar

Gitt at ekstreme muslimer står bak. Takk til alle som provoserte frem dette angrepet ved å trykke karikaturtegninger av Muhammed.

Men hvis det er en etnisk nordmann bak terroren, hvem takker du da? Frp?

 

Liberal venstrevridd hjernevask.

Så da er det greit å sprenge bomber mot AP og henrette AUF ungdom?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og igjen. Våres lille land er ikke beskyttet. Når avisene i Norge er raskere frem på åstedene i slike aksjoner så er det noe feil.

"We live in an age when pizza gets to your home before the police." - Jeff Marder

EDIT: Som nevnt var VGs kontorer nabo til eksplosjonen.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Hvis uskyldige tegninger er nok til at de sprenger hovedstaden vår, da er jo dette et ganske klart tegn på at dette er en farlig religion som må kontrolleres. Altså 'hvis'.

 

Om jeg tegner en karikatur av deg hvor du knuller en sau og trykker den i en landsdekkende avis. Er dette da uskyldig?

 

Ja. Tå har absolutt ingen, hverken m.t.p. lov eller moralistisk rett -- til å sprenge noe som helst basert på slike ting.

 

Forstår du ikke dette, eller er du uenig i dette -- har du ingenting her i Norge å gjøre.

Endret av worseisworser
Lenke til kommentar

LOL var en blond dude som var er ute og skøyt! HAHa. Nedtur for alle som har kommet med rasistiske innlegg om at det var en muslim

 

Sånn som DU har gitt uttrykk for de siste timene?

 

Forskjell på mening/yttringsfrihet og rasisme/rasistiske innlegg

 

Du har nå hatt noen ganske ekstreme innlegg som i alle fall jeg vil karaktirisere som rasisme. "SEND UT PAKKET!" "STEM FRP STEM FRP!" osv. I alle fall syns jeg innlegget ditt virker veldig motstridende mot det du har ytret tidligere i denne diskusjonen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

vi vet vel alle vilken del avverden disse angripene har sin rot i... nå er det på tide at vi virkeli strammer inn og får sendt hjem folk som mullar krekar og alle som måtte dele meninger og omhu med ham og hans

Nei, vi vet ikke det. Selv om det er nærliggende å tenke at det er radikale muslimer som står bak, så kan vi ikke utelukke andre grupperinger eller personer. Majoriteten av terroraksjoner på europeisk jord de siste tiårene har faktisk ikke vært utført av muslimske grupper, men lokale grupper som IRA, ETA, RAF etc. Nå beskrives jo også gjerningmannen fra Utøya som høy, blond og norsktalende, så man kan virkelig begynne å lure...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enkelte Norske publikasjoner av muhammed karikaturene, Norges internasjonale politiske innvolvering, krigstøtten til Libya og Norge som verdens beste land å bo basert på statistikk. Det er mange nok grunner for et strategisk, ideologisk hevntokt i dette landet av forskjellige grupper.

På tross av dette, kan jeg virkelig ikke fatte at dette kunne i skje i landet våres. Et angrep mot Norge, norsk politikk, demokratiet og selve friheten vår!

Jeg vil på ingen måte la meg påvirke av slike grupper hvis formål er å skape frykt og politisk uro :nei:

Jo, men da ville Oslo City, Sentralbanestasjonen vært mer logiske mål. Ikke regjeringskvartalet eller et ungdomspolitisk møte i tyrifjorden.. Veldig politisk motivert, stinker Mullah lang vei.

Lenke til kommentar

om man skulle fakke en av disse i livet, va er norsk straff for terrorisme? jeg håper på døden men såvidt jeg vet har vi ikke dødsstraff i norge? men dette er vel en internasjonal sak så?

21 år er vel maks straff?

Når det ikke er snakk om vanlig strafferett, er det forvaring som er strengeste straff. Dette betyr i noen tilfeller livsvarig. Hvis man idømmes 21 år forvaring vil man ved "endte" 21 år, bli vurdert på nytt om man skal fremstilles for fortsatt fengsling osv osv.

Det er uansett for mildt når det er snakk om obligatorisk "hotell-opphold" og ikke guatanamo

Lenke til kommentar

LOL var en blond dude som var er ute og skøyt! HAHa. Nedtur for alle som har kommet med rasistiske innlegg om at det var en muslim

 

Sånn som DU har gitt uttrykk for de siste timene?

 

Forskjell på mening/yttringsfrihet og rasisme/rasistiske innlegg

 

Du har nå hatt noen ganske ekstreme innlegg som i alle fall jeg vil karaktirisere som rasisme. "SEND UT PAKKET!" "STEM FRP STEM FRP!" osv. I alle fall syns jeg innlegget ditt virker veldig motstridende mot det du har ytret tidligere i denne diskusjonen.

 

Jeg klarer ikke å sammenligne mine tidligere innlegg med rasisme. Mine tidligere innlegg er ren yttrigsfrihet og mening. Jeg har verken sagt noe om hudfarge eller om en annen RASE! Ta en titt på ordet "Rasisme" før du anklager meg for rasisme

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...