Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Våpendesperadoen ringte politiet før han ble tatt

– Er gjerningsmannen norsk?

 

– Det vet vi ikke ennå. Men han har ringt til politiet, og da snakket han norsk, bekrefter Sem-Jackobsen.

 

– Hva sa han?

 

– Det var en kort samtale på bare tre sekunder. Men da ble det sagt ord på norsk, sier han.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som plager meg er folk som hever seg over alle andre i slike sitasjoner. "JEg har mer rett til og være her" opplegg. Også de som oppretter 20 forskjellige grupper på facebook om slike situasjoner. Er det noe som er respektløst så er det og sitte foran pc'en hjemme uten og kjenne en sjel i nærheten av bombeområdet og opprette "tenn et lys" grupper. Og igjen. Våres lille land er ikke beskyttet. Når avisene i Norge er raskere frem på åstedene i slike aksjoner så er det noe feil.

 

Helt enig, ser masse av det på facebook nå. Finner det jævla irriterende. Synes det er respektløst.

Lenke til kommentar

Synd om gjerningsmannen ble drept. Håper han er i live så man kan dra litt informasjon fra ham.

Jeg ville ikke ha for høye forhåpninger om akkurat det. Jeg har på følelsen av at vi får veldig sparsomt med informasjon.

Akkurat som fra deg? Venter fortsatt spent på flere henvendelser rettet til deg og dine påstander her i tråden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gitt at ekstreme muslimer står bak. Takk til alle som provoserte frem dette angrepet ved å trykke karikaturtegninger av Muhammed.

 

Så det er medias skyld at noen folk overreagerer på en tegning av en fantasifigur? Idioti.

Nei, men det kan være en årsak gitt at dette er islamsk terrorisme. Misforstå meg rett, man har en uomtvistelig rett til å trykke slike tegninger uansett hvor tåpelige de er.

 

I Dagbladet kommer det frem at Sherlock Holmes er satt på saken:

 

"Politiet mener det er en sammenheng mellom terrorangrepet i Oslo og skytingen på Utøya"

Visste ikke at Jan Guillous romanfigur Henrik P. Näslund var satt på saken, men der kan man se..

 

:)

Lenke til kommentar

Hvis uskyldige tegninger er nok til at de sprenger hovedstaden vår, da er jo dette et ganske klart tegn på at dette er en farlig religion som må kontrolleres. Altså 'hvis'.

 

Om jeg tegner en karikatur av deg hvor du knuller en sau og trykker den i en landsdekkende avis. Er dette da uskyldig?

Lenke til kommentar

[...]Når avisene i Norge er raskere frem på åstedene i slike aksjoner så er det noe feil.

Grunnen til det er nok at f.eks VG har lokalene sine sånn ca 0m fra åstedet.

 

Ellers kan det jo være en idè å la spekulasjonene ligge til "vi" vet hvertfall litt mer enn at folk er døde og at det ikke var en ulykke.

Lenke til kommentar
Jeg er nasjonalist

 

Tøv, nasjonalisme handler om blod og jord, så vidt jeg har sett er du en motstander av dette.*

 

*I Norge (og andre Europide nasjoner) vel å merke, sosialister/liberalister mener jo at "hvite djevler" bør utryddes.

 

Akkurat som terrorisme ikke er noe den jevne muslim fører tilhørighet til.

 

Tja, om de følger skriften støtter de nok det.

Endret av Dark Archon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gitt at ekstreme muslimer står bak. Takk til alle som provoserte frem dette angrepet ved å trykke karikaturtegninger av Muhammed.

 

En gjør ikke slikt bare fordi en blir provosert over hva andre mener.

 

En skal ikke akseptere at noen gjør slikt eller kan finne på å gjøre slikt bare fordi de blir provosert over hva andre mener.

Lenke til kommentar

Hvis uskyldige tegninger er nok til at de sprenger hovedstaden vår, da er jo dette et ganske klart tegn på at dette er en farlig religion som må kontrolleres. Altså 'hvis'.

 

Om jeg tegner en karikatur av deg hvor du knuller en sau og trykker den i en landsdekkende avis. Er dette da uskyldig?

Tror du kommer ganske langt hvis det er satire

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...