Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165
Søstera til ei venninne er på Utøya, og de får ikke tak i hun.

De er idioter som prøver å ringe.

La oss si at hun gjemmer seg bak en busk, så ringer mobilen og forteller hvor hun er.

 

Makan til idioti.

Skulle likt å sett din reaksjon vist det var de søster.

Det er idioti og bedreviter på høyt plan.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som plager meg er folk som hever seg over alle andre i slike sitasjoner. "JEg har mer rett til og være her" opplegg. Også de som oppretter 20 forskjellige grupper på facebook om slike situasjoner. Er det noe som er respektløst så er det og sitte foran pc'en hjemme uten og kjenne en sjel i nærheten av bombeområdet og opprette "tenn et lys" grupper.

 

Og igjen. Våres lille land er ikke beskyttet. Når avisene i Norge er raskere frem på åstedene i slike aksjoner så er det noe feil.

Lenke til kommentar

7 døde etter bomben, ikke på Utøya.

Ubrukelig tall.

 

Selvfølgelig er ett tall bare ett tall i en slik situasjon og flere drepte kommer de sikkert til å finne. Inlegge mitt var ment med hvor de døde var funnet, siden flere skrev at de 7 var på Utøya.

Lenke til kommentar

Gitt at ekstreme muslimer står bak. Takk til alle som provoserte frem dette angrepet ved å trykke karikaturtegninger av Muhammed.

Kunne ikke sagt det bedre selv. Kun en ond sirkel av hat og fordommer. Jeg blir provosert.

 

 

Hvil i fred alle som har dødd i dag. Dette er trist på så mange forskjellige måter. Sitter i leiligheten min i sentrum, byen har vært overdøvet av sirener lenge.

Endret av ehs5
Lenke til kommentar

Enkelte Norske publikasjoner av muhammed karikaturene, Norges internasjonale politiske innvolvering, krigstøtten til Libya og Norge som verdens beste land å bo basert på statistikk. Det er mange nok grunner for et strategisk, ideologisk hevntokt i dette landet av forskjellige grupper.

På tross av dette, kan jeg virkelig ikke fatte at dette kunne i skje i landet våres. Et angrep mot Norge, norsk politikk, demokratiet og selve friheten vår!

Jeg vil på ingen måte la meg påvirke av slike grupper hvis formål er å skape frykt og politisk uro :nei:

Lenke til kommentar
men kan de da kalle seg muslimer hvis de ikke følger alt som Koranen krever av dem?

 

Kan noen ateister i Norge eller agnostikere kalle seg dette hvis de feirer Jul?

Jepp. Siden jul også er kulturelt betont.

 

Han er ingen ekte Nasjonalist.

Jeg er nasjonalist*, og kan ikke si jeg føler noen sympati, nei. Om dette er en norsk nasjonalist vil det være svært langt fra verdiene og ønskene fra majoriteten av norske nasjonalister. Akkurat som terrorisme ikke er noe den jevne muslim fører tilhørighet til.

 

* Ja, faktisk. Men inkluderende nasjonalist, ikke ekskluderende.

 

Hva er meningene til en inkluderende nasjonalist? En nasjon er jo et folk vet du? Dvs. at alle innvandrere må bli assimilert, ellers er de ikke en del av nasjonen.

Lenke til kommentar
Også de som oppretter 20 forskjellige grupper på facebook om slike situasjoner. Er det noe som er respektløst så er det og sitte foran pc'en hjemme uten og kjenne en sjel i nærheten av bombeområdet og opprette "tenn et lys" grupper.

Det er langt ifra respektløst, tvert imot. Tror du må ta en liten reality check.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...