Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.

Anbefalte innlegg

Baltazar94 har jo for lenge siden allerede bevist at han har en elendig forståelse for "bevis" som ligger på nettet, den manglende forståelsen og inkompetansen han viste for et blogginnlegg som han vred inn til sin egen teori i sitt eget vrangstillingunivers var så skremmende dårlig at jeg tror ikke denne mannen har kompetanse for å komme fram til noe som helst.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Baltazar94 har helt klart store problemer med å stole på staten, når han tror alle lovforslag kommer for å ta han, og regjeringen holder tilbake informasjon med den hensikt å skade de som har bragt dem til de posisjonene de er i. Hvordan i alle dager klarer man å leve når man tror slikt? Selvfølgelig er det lurt å bruke fornuften, men mistro til all form for autoritet som Baltazar94 har vist her er langt fra sunt.

Lenke til kommentar
Baltazar94 har helt klart store problemer med å stole på staten, ...

Og det gjør han rett i, men han tilskriver Statsansatte noe de gang på gang demonstrerer å ikke besitte, nemlig intelligens.

Grunnen til å ikke stole på Staten er en generell inkompetanse som de har demonstrert over 200 år, ikke det at de er smartere enn resten.

Det sagt, syns jeg det er positivt at man har konspirasjonsteoretikere, for det som ofte begynner som en konspirasjonsteori vil, etter man finner bevis, bli en skandale ala Watergate.

Lenke til kommentar

Det er det som er så fint med dette forumet, det er en gryte av alle mulige konspirasjonsteoretikere, fanatikere, fundamentalister, ekstremister og radikale.

Watergate-anklagene var realistiske. At romvesen og frimurere bruker Arbeiderpartiet og PST til å terrorisere den norske befolkningen er ren fantasi.

Endret av Griffar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Personen på dette bildet er antatt å være Ole Høiland(en av norges største kriminelle på 1800-tallet), men er antakglivs en fangevenn av han i fengselet. Bildet er uannsett tatt for trolig rundt 200 år siden. Skremmende likheter? :p

Ole_Høiland.jpg

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Det har jeg gjort gjentatte ganger.

Og hvis det er riktig som du skriver her om at det er det du ønsker, hvorfor overser du alle argumenter og dokumentasjon og fortsetter å spørre om det samme, omtrent som en plate med hakk i ?

Hvis det skulle vært en falsk flagg operasjon ville jeg mistenkt grupperinger mellom Israel eller Palestina. Det ble gjort politisk helomvending der etter 22. juli.

Men jeg ser ingen grunn til å tro at ABB var noe annet enn en ensom gærning som handlet på eget intiativ.

Det du kan ha rett i er at krisen blir brukt for hva den er verdt, trengs ingen falsk flagg operasjoner med det første når du har hatt ekte vare.

Lenke til kommentar

Det finnes ingen bilder av personen du har nevnt, og dette har dermed ingenting tilknytning til Breivik. Det finnes massevis av "gjengangere" i fortiden.

Hvis du faktisk leste hva jeg skrev sa jeg at det antakligvis er en annen fange. Dog kan man heller ikke bevise at det ikke er han bare fordi det står på wikipedia.

Poenget er uannsett at han er jævlig lik

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Personen på dette bildet er antatt å være Ole Høiland(en av norges største kriminelle på 1800-tallet), men er antakglivs en fangevenn av han i fengselet. Bildet er uannsett tatt for trolig rundt 200 år siden. Skremmende likheter? :p

Ole_Høiland.jpg

Dæven! :ohmy: Det var VELDIG likt faktisk..

Lenke til kommentar

Hvor har du det fra at det må ha vært en bombe i bygget også? Du kan jo begynne med å bevise dette. Så kan du fortelle hva ved det ABB gjorde som er vanskelig å utføre alene. Jeg kan påstå at aksjonen aldri fant sted, men så lenge jeg ikke har andre kilder enn at bibelen sier noe helt annet vil jeg fremstå som en tosk.

Kan du bevise at det ikke var det? Tenkte meg det. Alt jeg vet er at jeg ikke vet om det var plantede bomber eller ei. Om det var falsk flagg eller ikke.

De bevisene du forlanger er "beviser" som en artikkel på forsiden av vg og også på regjeringens websider om at det var flere bomber i bygget og at dette var falsk flagg aksjoner.

Slike beviser kan du av naturlige grunner ikke få, for de fins ikke.

Regjeringen vil jo ikke selv opplyse om at dette var falsk flagg aksjoner som de selv fikk utført for å fremskynde sin egen skjulte agenda.

Nei jeg forlanger ingenting i VG, men jeg forventer at du i det minste kan sannsyneliggjøre teorien din.

Det har jeg gjort gjentatte ganger.

Og hvis det er riktig som du skriver her om at det er det du ønsker, hvorfor overser du alle argumenter og dokumentasjon og fortsetter å spørre om det samme, omtrent som en plate med hakk i ?

Siterer meg selv fra samme side:"

Hvor har du det fra at det må ha vært en bombe i bygget også? Du kan jo begynne med å bevise dette. Så kan du fortelle hva ved det ABB gjorde som er vanskelig å utføre alene. Jeg kan påstå at aksjonen aldri fant sted, men så lenge jeg ikke har andre kilder enn at bibelen sier noe helt annet vil jeg fremstå som en tosk."

ballen er din, har du baller til å svare eller blir det enda en oppleksing om VG og bortforklaringer?

Merker meg at det ikke har kommet noe svar enda. Jeg tolker det som ett slags svar i seg selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Baltazar94 har helt klart store problemer med å stole på staten, når han tror alle lovforslag kommer for å ta han, og regjeringen holder tilbake informasjon med den hensikt å skade de som har bragt dem til de posisjonene de er i. Hvordan i alle dager klarer man å leve når man tror slikt? Selvfølgelig er det lurt å bruke fornuften, men mistro til all form for autoritet som Baltazar94 har vist her er langt fra sunt.

Staten (les: regjeringen) må da vise at man kan stole på de som alle andre instanser og personer, og det er lite av det staten har gjort de siste årene som gjør at jeg stoler på de ihvertfall.

Mer og mer hemmelighold, mer overvåkning og flere og flere saker med korrupsjon og vennetjenester.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Iam.no? Tipper de har startet med ip adresser, fått tak i epostadresser fra isp, sporet opp registreringer fra div forum, kontaktet nettdebattanter, sjekket de som fikk manifestet og tracet sporet tilbake til avsender, sjekekt registrerte persondata på bestillinger, osv osv. Banktransaksjoner, bedrifter og foretak osv er vel også veien å gå.

Lenke til kommentar

Iam.no? Tipper de har startet med ip adresser, fått tak i epostadresser fra isp, sporet opp registreringer fra div forum, kontaktet nettdebattanter, sjekket de som fikk manifestet og tracet sporet tilbake til avsender, sjekekt registrerte persondata på bestillinger, osv osv. Banktransaksjoner, bedrifter og foretak osv er vel også veien å gå.

Mener du de fikk epostaddressen\er av isp og så BRØT seg inn i email kontoene hans for og finne forum registreringer :confused: Hmm tenkte igrunn de ikke hadde rett til og bryte\hacke seg inn slik om det skulle vær tilfelle. Har ISP en gang oversikt over epostaddresser uansett ?

---------------------------

@Havlet og Vice: ABB har alltid virket dyktig til og formulere seg, og skarp til sinns.

Endret av FullSpectrum
Lenke til kommentar

Dagbladet har ett litt dårlig bilde av to sider av brevet. Litt vanskelig å lese men med litt godvilje går det greit.

http://www.dagbladet...eivik/20987079/

Etter det jeg ser fremstår han absolutt ikke som noen skrulling når det gjelder å formulere seg.

Tjaaa.. Nå vet jeg ikke om du tenker på språk eller innhold, men jeg ser innen begge kattegorier elementer jeg legger merke til.

På det språklige framstår han som pretensiøs. Dette er ikke noen bombe. Svært mye av bakgrunnen hans bærer preg av et ønske om å framstå som mer betydningsfull enn han er.

Innholdet syntes jeg gir et innblikk i hvordan han rasjonaliserer i verdensbildet sitt. Når psykiaterne kommer med en konklusjon som ikke samsvarer med det han er overbevist om så oppfatter jeg rasjonaliseringen hans grovt sett slik:

-Psykiaterne stiller spørsmål om følelser i forbindelse med drapene og bruker ord om grusomhet (som for eksempel "grusom")

-Det å se på drap med politisk bakgrunn som noe som er grusomt er følelser.

-Dette er politikk og dermed ikke følelser (for følelser har jo ikke noe med overbevisning å gjøre)

-Psykiaterne som snakker om følelsene/det psykiske i forbindelse med drapene avviker dermed fra Breiviks overbevisning. Dermed har de en annen agenda.

-Breivik har rett. Derfor har psykiaterne feil. I og med at Breivik har den eneste riktige overbevisningen så er det noe galt ved psykiaterne som personer.

Brevet er en oppramsing av hva som er galt med psykiaterne som personer og som gjør dem ute av stand til å klare å forstå hva som er rett. De er sånn, sånn og sånn. Folk som ikke er frelste er det ganske enkelt noe galt med.

De har en beviselig svakhet i å være emosjonelle, følelsesmessig ute av kontroll og traumatiserte, de kan derfor ikke være objektive. Bare den som er enig kan være objektiv. Siden de har feil politisk ideologi er de ute av stand til å forstå og derfor er de emosjonelle. Det legges fram bevis for dette politiske avviket. En av psykiaterne har hatt opphold i Sør-Afrika og er der blitt indoktrinert.

En skrulling som pakker skrulleriet sitt inn i store fraser er like mye skrulling spør du meg.

Gikk forøvrig en interessant dokumentar om ABB på svensk TV i går.

http://svt.se/ug/20120402131756/breivik_planerade_att_bygga_sin_bomb_i_sverige

• Liker 2
Lenke til kommentar

En skrulling som pakker skrulleriet sitt inn i store fraser er like mye skrulling spør du meg.

Skriveriene hans er en slags skrulleri som ligner på det man kan finne på forumer rundt om kring.

Det du skriver høres veldig riktig ut utifra alle andre inntrykk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...