Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Dette var en planlagt falsk flagg aksjon fra myndighetene, og PST og ledelsen i politiet samt en del ledende politikere og byråkrater må ha visst om hva som skulle skje, for ellers ville dette vært umulig å fullføre.

Kan det noen sinne skje noe som helst UTEN at det er en konspirasjon? MÅ det ALLTID hver eneste gang være noe hemmelig og skjult bak som bare du har funnet ut av?

 

Hva med det nye Herkules-flyet som styrtet. Noen MÅ vel ha planlagt det også?

 

Og som vanlig er du den eneste som klarer å tenke "kritisk" nok til å forstå hva som "egentlig" foregår.

 

Du har vel allerede slått deg til ro med hvem synderne er. For du har jo en livlig fantasi om at det er utenomjordiske reptiler, falske jøder eller skjult sekt av satanister som styrer hver enese massaker som foregår. Ved bruk av chemtrails naturligvis.

Endret av Griffar
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var en planlagt falsk flagg aksjon fra myndighetene, og PST og ledelsen i politiet samt en del ledende politikere og byråkrater må ha visst om hva som skulle skje, for ellers ville dette vært umulig å fullføre.

Pisspreik. En slik aksjon vile vært forholdsvis lett å gjennomføre, og var også det.

.

Det er ikke "pisspreik" Slike falsk-flagg aksjoner har myndighetene drevet med lenge i USA og andre land, hvorfor skulle de da ikke gjøre det her også når de har makt og mulighet til det, og ikke minst motiv ?

 

En slikdobbeltaksjon ville ikke være lett å utføre for en person alene, spesielt ikke bombingen i Oslo, hvor det var minst en bombe inne i regjeringsbygget.

Det ville være umulig for Breivik å smugle en eller flere bomber inn i regjeringsbygget og opp i etasjene. Men for politiet ville det være mulig, spesielt siden de hadde en øvelse like før, som gikk på omtrent akkurat det som skjedde.

 

Vi har jo også bare poitiets påstander om at dette var lett å utføre, men politiet har null troverdighet i denne saken.

Så vi må tenke litt selv, og gjør vi det så kommer vi til at Breivik kunne ikke klart alt dette alene.

Lenke til kommentar

Nå har vel jeg en ganske stor fordel pga min tro, fordi jeg vet at myndighetene er våre fiender og bryr seg ikke om hvor mange av oss som blir drept, så lenge de selv kan slippe unna med det uten å bli oppdaget av folk flest.

 

I Bibelen, efeserne 6 kan vi bla lese dette.

 

"for vi har ikke kamp mot blod og kjød, men mot makter, mot myndigheter, mot verdens herrer i dette mørke, mot ondskapens ånde-hær i himmelrummet"

 

Og dette er ganske så korrekt i forhold til det som skjer nå, både i Norge og ellers i verden..

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

 

Nei vi trenger ikke å tenke over det, for vi skjønner logikken, og lider ikke av vrangforestillinger.

 

Det ble vel litt feil her, for det du skulle sagt og nok også mente var dette: "Nei vi trenger ikke å tenke over det, for vi tror på det politiet sier"

 

For noe "logikk" er det ikke i det politiet har prestert til nå av unnskyldninger, bortforklaringer og direkte nødløgner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Politiet har null kredibilitet i denne saken. Alt for mye egeninteresse ute og går i form av at folk vil beholde jobben sin. Og de som driter seg ut blir kasta på dør, slik som Janne Kristiansen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Ett av våpendeponiene er funnet, men ABB tømte det lenge før aksjonen. Risikoen er høy for at noen oppdager at noen har gravd eller om det er gjevn trafikk til/fra ett bestemt punkt. er en avveiing om hva som er tryggest (vanskeligst å avsløre) om man lagrer det hjemme eller i deponi.

 

Er enig i at den versjonen som presenteres til både de som er direkte berørt og resten av folket er tull. Legger ikke noe bibelsk i dette, men vet ikke om feilinformasjonen skyldes manglende kunnskaper, manglende forståelse eller bevisst løgn. Om det er bevisst løgn vet jeg ikke om det er for å dekke over hva de selv ikke gjorde, eller om det er for å være hyggelig mot de direkte berørte ved å skape en slags trøst de kan slå seg til ro med. Sant er det ihvertfall ikke.

 

Kan dra frem noen eksempler på feilinformasjonen:

 

1 -De stempler han som en høyreekstremist. Dette kan til nøds stemme om man strekker definisjonen langt, men dette handler utelukkende om kampen mot islamiseringen av norge. Det er mye mer presist å kalle ABB en antiislamist, men sikkert lettere å akseptere for de etterlatte om han blir stemplet som en høyreekstremist.

 

2 -De legger en diagnose til grunn for handlingen, og fremstiller det som at han kunne angrepet hvem som helst og tilfeldig valgte som han gjorde. Dette skapte masse frykt blandt bl.a barn som trodde at ABB skulle storme inn døren og skyte dem.

 

3 -Man fremstiller det som om man ikke visste, at angrepet kom overraskende osv. Sikkerhetsfirma hadde lenge før utpekt regjeringskvartalet som norges mest sannsynlige mål som mest sannsynlig ville bli angrepet med en bombe. Man visste ikke NÅR det ville skje, eller HVEM som ville gjøre det, men man visste AT det kom til å skje en gang. Mange, også jeg, ble advart mot å gå i regjeringskvartalet flere år før det skjedde. Man visste at det kom til å skje, men ikke når og av hvem. Alikevel valgte man å ikke sperre av gata for trafikk f.eks. og selv med informasjonen de ansatte MÅ ha fått, så var det tydeligvis ingen som fant det mistenkelig at noen parkerte en varevogn akkurat slik man visste noen kom til å gjøre det en gang på akkurat riktig sted. Dete handler nok om byråkrati og økonomi enda en gang. norge hadde ikke råd til å sikre kvartalet.

 

4 -Skal ikke ramse opp detaljer i islamdebatten som raste i årene frem til aksjonen, men hver for seg småsaker ble tatt til inntekt for islamiseringen av norge. Støtte til palestinerne, kritikk mot israel, kritikk mot usa, erna solbergs pro sharia uttalelser, NAV`s vedtak basert på sharialover, innføringen av sharia i våre naboland, mulla krekar, moskeer, imamer, angrep på homofile, uttalelser fra imamer osv. En massiv flom av islamsaker som fyrte opp under islamkritiske bevegelser. Folk flest bladde forbi disse nyhetene, slik jeg hopper over sportsnyheter, men for islamkritikerne var dette toppnyheter. Man ser det samme igjen når SSB slipper innvandringsprognoser. Skal man berolige folk med at man om X år har 25% innvandrere i norge, eller skal man skremme folk med at innvandrerne er i flertall i noen byer? Skal man følge opp med at kirkene vil bli revet og erstattet med moskeer og norsk lov byttet ut med sharia, eller skal man berolige med at alt vil bli som før. Dette er et mediespill avisene mestrer til fulle etter årevis med trening og står dermed fritt til å produsere de ekstreme holdningene i folket de ønsker uten å påta seg ansvar når noen bestememr seg for å gjøre noe.

 

5 -Man omtaler det som om det var helt tilfeldige ungdommer som befant seg på utøya som helt tilfeldig var på feil sted til feil tid. Saken er selvsagt at ABB la skylden på islamiseringen på det regjeringspartiet som har hatt mest makt og ønsket å ramme det på enklest mulig og billigst mulig måte. Det var kun ett sted i norge det var mulig å gjøre noe slikt så effektivt.

 

6 -Man har helt riktig brukt terror anklagen. Wikipedia definerer det slik: Terrorisme er angrep (vold, trusler og lignende traumatiserende handlinger) rettet mot en befolkning for å hevne et overgrep eller som et desperat forsøk på å oppnå frykt for å opplyse eller få fram et politisk / ideologisk eller en religiøs reaksjon fra befolkningen. Aksjonen forårsaket traumatiserende frykt som et desperat forsøk for å opplyse og få frem et politisk budskap. Her har massemedia i inn og utland bidratt til å oppnå akkurat det som terrorismen var ment å oppnå. Feilinformasjon og uriktige fremstillinger har økt frykten hos folk som stoler på hva som blir sagt og skrevet, og dermed har massemedia vært med på å øke effekten av terroren.

 

7 -Man fremstiller det som at ABB angrep alle i norge. Vel, han angrep ihvertfall ikke meg eller mine venner og familie. Det de BURDE ha sagt og skrevet, var at ABB angrep Ap og islam. Det er forskjell på å vise generell medfølelse med de som ble direkte rammet, og å anse seg selv som ett offer fordi noen sier han angrep alle i norge. Jeg er mer redd for innbrudd og brann enn en ukjent fyr som angrep Ap og islam på en øy jeg ikke ante hvor var. Man kan til en viss grad mene at ABB angrep visse verdier i norge, som retten til å islamisere norge, men å påstå at alle ble angrepet synes jeg er flåsete og direkte ufølsomt ovenfor de som faktisk ble angrepet.

 

8 -Ressurser og omtale av fyren og hendelsene er hinsides hva som burde vært nødvendig. ABB var ukjent for 99,9999999% av norges befolkning før aksjonen, og burde heller ikke hatt noen interresse av fyren etter aksjonen. Det skjer kriminalitet ellers også, og anklagen er vel rimelig grei, forsvaret en greie for retten, og dommen bør ikke skape de store overraskelsene. Det hadde vært mer intr. å vite om ressurser brukes opp på dette og om det fortsatt er like høy innsats mot voldtekt, vold, innbrudd, tyverier, ran, osv.

 

Jeg mener at hovedproblemet er manglende kjennskap til og forståelse av smale miljøer og folk med politisk ukorrekte meninger. Denne feiltolkingen gjengis ukritisk av massemedia som dermed bidrar til å etablere feiltolkingen som en etablert sannhet. Dette gjør igjen at man stiller like uforberedt hver eneste gang noe slikt skjer, og man har heller ikke tatt inn over seg ting som kunne bidratt til å forhindre lignende hendelser i fremtiden.

 

SNL har en fin fremstilling: http://snl.no/terrorisme

Ironisk nok starter forklaringen med Terror assosieres ofte med statlige regimer som skaper ekstrem frykt i en befolkning Dette har staten gjort i denne saken.

Lenke til kommentar

Meningen med denne falsk flagg operasjonen var nettopp å spre frykt i folket, og også vise at det er grunn for frykt, og derigjennom skape aksept for alle kontroll og ovvåkingstiltak som regjeringen og politiet vil gjennomføre

Politiet og regjeringen var ikke alene om å gjennomføre dette, for det er internasjonalt og er en del av forberedelsene for NWO,

 

http://www.youtube.com/watch?v=ZVomYbbb3L0&feature=related

Lenke til kommentar

De legger en diagnose til grunn for handlingen,

Nei, de undersøker personen i henhold til norsk rettstandard, og der trenger ikke en diagnose å ha noe med selve handlingen å gjøre for at den skal få betydning. Diskusjonen har gått på bakgrunn av konsekvensene en diagnose vil få for straff/behandling kontra folks rettsoppfatning.

 

og fremstiller det som at han kunne angrepet hvem som helst og tilfeldig valgte som han gjorde.

Det er ikke så lett som å si "hvem som helst", men de sakkyndige har funnet klare tegn på at han var villig til å gå til ekstreme handlinger der normale mennesker ville agert på en annen måte. Å si "hvem som helst" betyr at det må være 100% tilfeldig, det var det ikke uansett.

 

Dette skapte masse frykt blandt bl.a barn som trodde at ABB skulle storme inn døren og skyte dem.

Først snakker du om skjerming, for så å dra fram konsekvensen av å få vite sannheten som et argument mot det du faktisk sier.

 

 

 

Du har fortsatt ikke forstått stort. Har du lest manifestet, rapportene siden sist? eller baserer du deg på ditt subjektive intrykk av overskrifter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette gjør igjen at man stiller like uforberedt hver eneste gang noe slikt skjer

 

ironisk nok starter forklaringen med Terror assosieres ofte med statlige regimer som skaper ekstrem frykt i en befolkning Dette har staten gjort i denne saken

 

Siden slike falsk flagg aksjoner er utført av myndighetene eller med godkjennelde fra myndighetene,så vil myndighetene også spille overrasket ved evt. fremtidige aksjoner som dette.

Og jeg tror vi snart vil få en til lignende aksjon, fordi jeg tror ikke at de klarte å spre nok frykt med disse aksjonene i Oslo.

Sett fra regjeringens og politiets synspunkt så ville nok en bombe på T-banen eller et stort kjøpesenter være bedre.

De har nok kun klart å få frem sitt poeng om at regjeringen også er utsatt for bombing, og for folk flest så er det nesten umulig å tro at regjeringen bomber seg selv.

 

Dette er nok bare første steg, det neste blir nok en aksjon som er egnet til å virkelig spre frykt blant folk, og regjeringen og politiet vil være like "overrasket" neste gang det smeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden slike falsk flagg aksjoner er utført av myndighetene eller med godkjennelde fra myndighetene,så vil myndighetene også spille overrasket ved evt. fremtidige aksjoner som dette.

Og jeg tror vi snart vil få en til lignende aksjon, fordi jeg tror ikke at de klarte å spre nok frykt med disse aksjonene i Oslo.

Sett fra regjeringens og politiets synspunkt så ville nok en bombe på T-banen eller et stort kjøpesenter være bedre.

De har nok kun klart å få frem sitt poeng om at regjeringen også er utsatt for bombing, og for folk flest så er det nesten umulig å tro at regjeringen bomber seg selv.

 

Dette er nok bare første steg, det neste blir nok en aksjon som er egnet til å virkelig spre frykt blant folk, og regjeringen og politiet vil være like "overrasket" neste gang det smeller.

På lik linje som myndighetene styrer været og før eller sener vil vi få storm på kysten.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Nei, de undersøker personen i henhold til norsk rettstandard, og der trenger ikke en diagnose å ha noe med selve handlingen å gjøre for at den skal få betydning. Diskusjonen har gått på bakgrunn av konsekvensene en diagnose vil få for straff/behandling kontra folks rettsoppfatning.

Mange aviser og kommentatorer har brukt diagnosen han ble gitt til å forklare hvorfor han gjorde det. Nærmest en "han var jo gal, så det forklarer jo alt" holdning. Hvordan man bruker dette i retten vil være intr. men slik mange har brukt det så mener jeg at man ikke har skjønt noe som helst av bakgrunnen for handlingen og desperat klamrer seg til en "forklaring" som skal gi en mening for det de ikke forstår. For all del, om folk finner trøst i å dele ut diagnoser så for all del...diagnoser i vei. Men det blir ikke mer sant for det.

 

Det er ikke så lett som å si "hvem som helst", men de sakkyndige har funnet klare tegn på at han var villig til å gå til ekstreme handlinger der normale mennesker ville agert på en annen måte. Å si "hvem som helst" betyr at det må være 100% tilfeldig, det var det ikke uansett.

Igjen, mange aviser og kommentatorer har fremstillt det som at han nærmest tilfeldig valgte utøya og like gjerne kunne valgt speideren eller rema1000. Igjen, da har man ikke skjønt motivet eller valgt å ikke godta motivet. Dette var et bevisst valg av mål pga at målet var å angripe Ap der de var mest sårbare. De som var på Utøya ble symbol på islamiseringen av norge når Ap var gitt ansvaret for denne utviklingen. Er enig i at han begikk handlinger som andre ikke ville gjort, men 99% av norges befolkning deltok heller ikke i krigen mot islam og var heller ikke inni den. Sett en person i en ekstrem situasjon hvor man er villig til å kjempe med alle midler for å redde en nasjon, familie, venner etc. så vil overraskende mange være villig til å begå tilsvarende gjerninger. Sett i rett sammenheng er det overraskende hva folk er villige til å gjøre, noe som bl.a er omtalt her:

http://www.verdidebatt.no/debatt/cat1/subcat9/thread113467/

 

Først snakker du om skjerming, for så å dra fram konsekvensen av å få vite sannheten som et argument mot det du faktisk sier.

Skjønte ikke helt hva du mente der. Mitt poeng var at om man hadde påpekt helt fra starten at dette var en aksjon utelukkende rettet mot Ap og islamiseringen kunne man fått en trygghet og forståelse for at man er utenfor faresonen. Det er litt som når MC klubbene dreper hverandre, gjengslagsmål osv. Barn og unge blir ikke redd for dette fordi de skjønner at dette er en intern greie som ikke utgjør noen reell trussel for dem. Akkurat det samme kunne man gjort med aksjonen også. Men isteden valgte man å skape ett inntrykk av at dette var en helt tilfeldig handling utført av en tilfeldig person og at det kunne skje hvor som helst og når som helst. Jeg så jo direkte hvordan barn i alt fra barnehager til barneskoler oppriktig trodde at ABB skulle storme inn døra og skyte alle ned. Igjen, det handler om å bevisst eller ubevisst lyve til folket.

 

Har fortsatt ikke lest menifestet, SÅ intr. er saken ikke. Har fått endel av mine påstander bekreftet gjennom det som er sluppet av granskningskommisjoner osv og ser at mange av mine påpekninger også påpekes i kritikken mot det som gikk galt. Det handler om sunn fornuft, og krever ikke mye for å skjønne (om man vil skjønne det da). Siden sist har jeg blitt forklart mer av tannhjulene som styrer norge og forstår mer av hvorfor ting skjer og gjøres. Noe av inntrykket er forandret, men det går på et økt fokus på at man velger å utvikle en beredskap for å takle en viss hendelse og ikke for å takle alt. Ser litt på det som et antivirus til en pc. Ingen klarer å stoppe alt, men man bruke noe som stopper nok til at man klarer seg sånn noenlunde i det dagligdagse livet. Fokuserer man på at man skal ha en politistasjon som skal jobbe litt med tyverier, fartskontroller, sjekek bilbelter osv så blir bemanning, økonomi, ressurser osv gitt for å jobbe på det nivået. Da kan man ikke forvente å ha ressurser til å gjøre en forskjell i en terroraksjon. Dette er veivalg man tar. Man skal ikke beskytte alle 100% 24 timer i døgnet. Dette ble bl.a belyst i en dokumentar om flysikkerhet som gikk på TV for en tid siden. Man har ulike kontrollsystemer for å hindre endel terror, men ingen aksepterer et sikkerhetssystem som er så tett at ingen slipper ombord med en bombe eller øks av og til. Man aksepterer litt terror hvis man sparer litt tid i sikkerhetskontrollen. Jeg mener at det samme er med sikkerheten på land også. Man aksepterer en utøya hendelse innimellom for å ha litt personlig frihet og slippe overvåking. Det er vel konsekvensene av de valg man tar. At myndighetene lyver for å glatte over hull og mangler, feil og uflaks er kanskje ikke så rart.

Lenke til kommentar

Ja, veien til helvete er brolagt med gode intensjoner...

 

Du mener altså å si at den som sprenger folk i lufta hadde gode intensjoner?

 

Det han mener er vel at det er myndighetene som har funnet på dette med bomber i kofferter og sekker, og for å vise sine "gode intensjoner" og store "omsorg" for oss så sjekker politiet disse koffertene og sekkene for bomber slik at de ikke skal eksplodere og drepe noen av oss.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Ja, veien til helvete er brolagt med gode intensjoner...

 

Du mener altså å si at den som sprenger folk i lufta hadde gode intensjoner?

 

Det han mener er vel at det er myndighetene som har funnet på dette med bomber i kofferter og sekker,

og for å vise sine "gode intensjoner" og store "omsorg" for oss så sjekker politiet disse koffertene og sekkene for bomber slik at de ikke skal eksplodere og drepe noen av oss.

Nei, det er det du som mener. Ingen andre mener det du mener. Det er fordi du er en skrullete religiøs konspirasjonsteoretiker. Dessuten er det ikke en "han" men en "hun".

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå har vel jeg en ganske stor fordel pga min tro, fordi jeg vet at myndighetene er våre fiender og bryr seg ikke om hvor mange av oss som blir drept, så lenge de selv kan slippe unna med det uten å bli oppdaget av folk flest.

 

I Bibelen, efeserne 6 kan vi bla lese dette.

 

"for vi har ikke kamp mot blod og kjød, men mot makter, mot myndigheter, mot verdens herrer i dette mørke, mot ondskapens ånde-hær i himmelrummet"

 

Og dette er ganske så korrekt i forhold til det som skjer nå, både i Norge og ellers i verden..

 

Whaaat what whaaat? Får lyst til å brenne alle bibler i hele verden når jeg ser hvor stor skade den boka gjør på en rekke folk, medregnet ABB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...