Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og da var flere veldig grafiske bilder lekket ut. Og jeg måtte jo selvfølgelig se. Ikke å anbefale

 

http://www.dagbladet.no/2012/02/10/nyheter/utoya/world_press/foto/fotografi/20168867/

 

(ikke bilder her i artikkelen)

 

Jeg synes det er "greit" at folk som ikke kjente noen der og som ikke har et personlig forhold til hendelsen ser bildene for å få et klart inntrykk av hvilke forferdelige hendelser som faktisk skjedde der, men jeg håper samtidig at de pårørende ikke sitter og analyserer dem. Det jeg synes er verst med å se bildene er viten om at disse menneskene på dette tidspunktet da bildene ble tatt hadde pårørende som satt og fryktet for at nettopp dette hadde skjedd med sitt familiemedlem, sin venn, etc. Det er ille å tenke på. :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Snakket med kompis nå som var i byn når de holdt på med minnegreiene og stoppet en med våpen. Facechatlog:

 

 

DUDE

 

jeg fikk en fyr arrestert i dag

 

sa jeg det?

 

han hadde gunner

 

 

 

 

 

 

 

? lol

 

 

 

 

 

 

 

og ladet den med patroner

 

i aint shitting u

 

 

 

 

 

 

 

wat

 

Hvor?

 

 

 

 

 

 

 

jeg hadde akkurat komme til byn

 

 

 

 

 

 

 

Wtf

 

Fortell alt

 

 

 

 

 

 

 

så skulle jeg treffe agata med festplassen. så var hun sen. så så jeg en fyr sitte i et busskur, litt i svime. så hadde han en revolver i hendene, så mast han den på bakken mens han ladet revolver magasinet med patroner

 

så prøvde jeg å ringe politiet

 

kom ikke gjennom

 

spurtet bort på politistasjonen

 

og ja

 

 

 

 

 

 

 

wtf

 

Ble han tatt da?

 

 

 

 

 

 

 

¨ja

 

jeg så han ble pågrepet

 

står ingenting i avisene

 

tror kanskje det er fordi de ikke ville frigi noe info

 

 

 

Whoa, noen som vet noe som helst? Er dette sant?

Det er sant, det var jeg som så, løpte til politistasjonen og anmeldte det, løpte tilbake igjen til festplassen og så mannen bli arrestert. Han hadde en revolver av typen som jeg poster som bilde og ladet altså patroner i magasinet.

 

44-magnum.jpg

Dette kan meget vel ha vært skytter nr2 på Utøya. Hylekoret griner jo ofte om at mangelen på tomhylser fra et tredje våpen utelukker flere skyttere, men om det var en revolver så gir det jo perfekt mening.

 

At avisene ikke dekket saken styrker bare min mistanke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hva om det var 3 skytere på øya? Det har ingen tenkt på...

Eller at kanskje ABB har en hemmelig tvillingbror som var med og hjalp ham?

 

Det finnes ingen bevis på at det var fler enn en person.

Jeg syntes det er bedre å tro på fakta enn på slike rykter.

 

Det som er sikkert, er at ABB kom til Utøya med fergen. Hvis det skulle vært en medhjelper til, så var ikke den personen med fergen, og må da brukt en annen båt. Er det ikke da sansynlig at og ABB ville vært med den båten?

 

Sansynligheten for at det var en medhjelper på Utøya, den er meget liten.

Lenke til kommentar

Tenk om det egentlig var Ingelin Killengren som var den femte skytteren (den fjerde var Eskil Pedersen ombord i M/S Thorbjørn, der han åpnet ild med AG3).

 

Hvem den syvende var vet jeg ikke sikkert, men jeg tror det kan ha vært Steven Fry.

 

Alvorlig talt, når det kommer til JFK er det visse elementer som gjør en ukjent skytter mulig. Men på Utøya er det faktisk ikke bare vanskelig å forestille seg, det er dessuten helt ulogisk.

 

Det skal altså ha vært en til skytter. Og hvorfor holdes det hemmelig? Det henger rett og slett ikke på greip.

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det skal altså ha vært en til skytter. Og hvorfor holdes det hemmelig? Det henger rett og slett ikke på greip.

 

 

Jo det gjør det, og det er ganske logisk sett fra myndighetenes og politiets synspunkt.

 

Det holdes hemmelig fordi ABB er valgt som syndebukk og skal derfor ha all skyld.

Dette er gjort i en hensikt, og hensikten er å skape frykt for "ensomme terroister"

Denne hensikten gjenspeilet seg i PST sjefens advarsler allerede i mars i fjor mot "ensomme terrorister"

Og en del av meningen er å få folk til å "forstå" hvor viktig det er å angi hverandre om de oppdager noe "unormalt" Og tegnene på dette "unormale" er tilfeldigvis også noe som polti og myndigheter forteller folk.

Det var også av denne grunn at Jens Stoltenberg kom med oppfordring til folket om å være oppmerksom på slike "tegn" og si fra til politiet.

 

Hele falsk flagg aksjonen ble satt i gang kun i den hensikt å spre slik frykt, og til å få folket til å angi hverandre på denne måten.

 

I USA har de et program kalt "see something say something" og det er basert på det samme, og kom også til gennom en rekke falsk flagg aksjoner som ble gjennomført for å villede folket.

Lenke til kommentar

Snakket med kompis nå som var i byn når de holdt på med minnegreiene og stoppet en med våpen. Facechatlog:

 

 

DUDE

 

jeg fikk en fyr arrestert i dag

 

sa jeg det?

 

han hadde gunner

 

 

 

 

 

 

 

? lol

 

 

 

 

 

 

 

og ladet den med patroner

 

i aint shitting u

 

 

 

 

 

 

 

wat

 

Hvor?

 

 

 

 

 

 

 

jeg hadde akkurat komme til byn

 

 

 

 

 

 

 

Wtf

 

Fortell alt

 

 

 

 

 

 

 

så skulle jeg treffe agata med festplassen. så var hun sen. så så jeg en fyr sitte i et busskur, litt i svime. så hadde han en revolver i hendene, så mast han den på bakken mens han ladet revolver magasinet med patroner

 

så prøvde jeg å ringe politiet

 

kom ikke gjennom

 

spurtet bort på politistasjonen

 

og ja

 

 

 

 

 

 

 

wtf

 

Ble han tatt da?

 

 

 

 

 

 

 

¨ja

 

jeg så han ble pågrepet

 

står ingenting i avisene

 

tror kanskje det er fordi de ikke ville frigi noe info

 

 

 

Whoa, noen som vet noe som helst? Er dette sant?

Det er sant, det var jeg som så, løpte til politistasjonen og anmeldte det, løpte tilbake igjen til festplassen og så mannen bli arrestert. Han hadde en revolver av typen som jeg poster som bilde og ladet altså patroner i magasinet.

 

44-magnum.jpg

Dette kan meget vel ha vært skytter nr2 på Utøya. Hylekoret griner jo ofte om at mangelen på tomhylser fra et tredje våpen utelukker flere skyttere, men om det var en revolver så gir det jo perfekt mening.

 

At avisene ikke dekket saken styrker bare min mistanke.

Oh lawd. Nei, dette var nok en narkoman mann. Jeg ble aldri innkalt til noe vitneavhør eller noe i denne saken. Mest sannsynlig var revolveren også en softgun.

Lenke til kommentar

- "NÅ skjer det noe her folkens! Total radiostillhet etter to minutter kjempebråk, jaga en eller flere personer i forsøk på pågripelse."

 

- "De jager en i grå hettegenser."

 

-"De iverksetter søk langs land etter flere. prat om 30 døde."

 

Fra en kar som lytter til politiradio.

 

Snakket med kompis nå som var i byn når de holdt på med minnegreiene og stoppet en med våpen. Facechatlog:

 

 

DUDE

 

jeg fikk en fyr arrestert i dag

 

sa jeg det?

 

han hadde gunner

 

 

 

 

 

 

 

? lol

 

 

 

 

 

 

 

og ladet den med patroner

 

i aint shitting u

 

 

 

 

 

 

 

wat

 

Hvor?

 

 

 

 

 

 

 

jeg hadde akkurat komme til byn

 

 

 

 

 

 

 

Wtf

 

Fortell alt

 

 

 

 

 

 

 

så skulle jeg treffe agata med festplassen. så var hun sen. så så jeg en fyr sitte i et busskur, litt i svime. så hadde han en revolver i hendene, så mast han den på bakken mens han ladet revolver magasinet med patroner

 

så prøvde jeg å ringe politiet

 

kom ikke gjennom

 

spurtet bort på politistasjonen

 

og ja

 

 

 

 

 

 

 

wtf

 

Ble han tatt da?

 

 

 

 

 

 

 

¨ja

 

jeg så han ble pågrepet

 

står ingenting i avisene

 

tror kanskje det er fordi de ikke ville frigi noe info

 

 

 

Whoa, noen som vet noe som helst? Er dette sant?

Det er sant, det var jeg som så, løpte til politistasjonen og anmeldte det, løpte tilbake igjen til festplassen og så mannen bli arrestert. Han hadde en revolver av typen som jeg poster som bilde og ladet altså patroner i magasinet.

 

44-magnum.jpg

Dette kan meget vel ha vært skytter nr2 på Utøya. Hylekoret griner jo ofte om at mangelen på tomhylser fra et tredje våpen utelukker flere skyttere, men om det var en revolver så gir det jo perfekt mening.

 

At avisene ikke dekket saken styrker bare min mistanke.

Oh lawd. Nei, dette var nok en narkoman mann. Jeg ble aldri innkalt til noe vitneavhør eller noe i denne saken. Mest sannsynlig var revolveren også en softgun.

Kan hende du var vitne til noe enda grovere. Så du ikke at han ladet revolveren med patroner? Er jo noe forskjell på softgun ammo og ammo beregnet til revolver. Softgun har jo heller ikke patroner.

Endret av RoaldN
Lenke til kommentar

Morsomt du nevner det. En realistisk softgun av revolvermodell kan utmerket vel ha patroner. Man lader softgunen ved å ha plastkuler fremst i en falsk revolverpatron av messing, og så lader man sylinderen. Det finnes også rifler som fungerer på samme måte.

 

På avstand vil dette utmerket vel kunne misforstås med ekte ammunisjon.

 

Angående person ble jaget ble faktisk en av ofrene pågrepet mistenkt for å være en andre skytter. Han ble sjekket ut av saken ila. dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+3124

Er det mulig å lese hele tiltalen uten sladding noen sted?

 

Lurer akkurat på det samme selv.. Sensurering av historien har jeg aldri vært tilhenger av..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...