Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja. Og hvis du ikke tar stilling til spørsmålet bør du kanskje ikke svare på spørsmålet.

 

Jeg tok stilling til det spørsmålet jeg svarte på, men så spurte du et nytt et...

 

Generelt kan jeg si jeg er veldig liberal når det gjelder innvandring, men jeg er overhodet ikke blind for mange utfordingene det fører med seg å slippe inn store grupper mennersker med helt andre verdisett enn det norske.

Lenke til kommentar

Ja, men mitt spørsmål var et ledd i en pågående debatt. Og jeg er heller ikke fremmed for problemstillinger ift. integrering, men jeg er lei av folk som trekker frem tenkte problemer og teoretiske statistikker. Vi kan ikke behandle Oslo som Malmø, rett og slett fordi vi ikke har like store problemer som Malmø.

 

En annen ting er at jeg er fantastisk motstander av den ghettofiseringspolitikken Sverige og til en hvis grad Norge fører. Det burde ikke være 80% muslimer på enkelte skoler når vi bare har 8% muslimer på landsbasis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er korrekt at det er de som trenger oss mest, men vi har ikke kapasitet i landet til å ta imot svært mange.

 

Derimot har vi enorme pengeresurser og diplomatisk slagkraft, og kan heller bruke denne på å gjøre hjemlandet deres tryggere og mer passende for dem og deres familier. Ingen vits å flykte, hvis vi kan løse landets konflikter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De pårørende bør unngå uverdig oppførsel i Retten. Er det typisk sosialdemokratisk å le av andres meninger?

 

Slik jeg ser det (og jeg er ikke sosialdemokrat), så kan en latter i dette tilfellet være en reaksjon for å forsøke å vise Breivik at man disrespekterer ham og for å førsøke å vise ham at det han har å komme med blir ansett som en vits av omverdenen. Han lever i sin egen verden og tror han har en respektabel rolle i samfunnet.

 

Så skal det også legges til at jeg ikke tror at han endrer synet på seg selv, men det er nok likefullt en slags maktdemonstrasjon, og sett opp imot hans maktdemonstrasjon den 22. juli så er det ikke så ille.

Lenke til kommentar

Ja, det er jammen et tegn på enorm makt å skyte ubevæpnede barn for så å umiddelbart pisse i buksa og kaste geværet når politiet kommer.

 

Var det siste del av mitt innlegg du kommenterte her? Jeg er forøvrig helt enig med deg, og hvis du leste hele innlegget mitt så la du sikkert merke til i hvilken kontekst jeg brukte ordet "maktdemonstrasjon".

Endret av VikingF
Lenke til kommentar

Hvorfor det? Vi vet jo at det er disse som nettopp trenger oss mest. Dumt å ta inn folk som egentlig klarer seg fint for så å sperre ute de som sliter.

 

Her er jeg forsåvidt helt enig med deg, det burde være et mye høyere fokus på å ta inn folk som trenger det som mest. Men samtidig så kan vi ikke ta inn flere enn det vi har kapasitet til å ta hånd om, og det er fult mulig jeg er kynisk når jeg sier dette men jeg mener at ressursene i Norges land først og fremst burde rettes mot norske innbyggere og skattebetalere og ikke flyktninger fra andre land.

 

Jeg vet det finnes mye krig, vold og elendighet i verden og at det er mange som har det mye verre enn oss og på veldig mange måter trenger all den hjelpen de kan få, og det i langt større og raskere grad enn oss selv. Men samtidig så er vi verken store eller slagkraftige nok til å operere som verdensfrelser og jeg mener at vårt eget land og våre egne innbyggere skal ha førsteprioritet og fokus.

 

 

Her må regjeringen sette seg ned og kartlegge hvor mye ressurser vi har til rådighet, forsøke å skape seg et bilde over hvor mange flyktninger og innvandrere det er realistisk for oss å kunne ta hånd og og behandle på en god og forsvarlig måte før vi tar inn mer enn vi kan ta hånd om. Samtidig så må det mye strengere reglementer til for å holde en viss kontroll, det burde stilles mye strengere krav til integrering enn hva det gjøres per idag for flyktning og innvandrere skal ikke komme til Norge og forandre deler av Norge om til en mini utgave av sitt eget land med sin egen kultur, de skal integreres over til norskkultur.

 

Spesielt her i hovedstaten så syntes jeg det blir litt på kanten hvor jeg rett og slett føler meg truet og uvel om jeg skal ta meg hjem fra Stovner / Vestli området på kveldinga eller natta fordi området består i all hovedsak av utledninger og det går gruppevis av dem rundt om kring og hvor jeg til stadighet opplever og hører folk som blir presset opp i hjørner og truet fra seg lommebøker og mobiltelefoner. Det blir også feil når det i gjennomsnitt er flere innvandrer elever ved skoler i Vestli og Stovner området enn det er nordmenn.

 

 

 

Skal på ingen måte svartmale her, det finnes nok av nordmenn som er kriminelle og oppfører seg som idioter men etter min mening så skal ikke innvandrer eller flyktning under noen omstendigheter komme til landet og gjøre samfunnet til et verre sted for nordmenn generelt. Snakket med en person senest i dag som er halvt norsk og halv spansk som nå har bodd en periode i Barcelona og han føler seg mindre trygg og har opplevd et større problemer med innvandrere sine tre siste uker i Oslo enn sine siste år i Barcelona.

 

 

Ting må bli bedre tilrettelagt, det må stilles strengere krav til integrering av innvandrere, det må settes strengere krav til hvordan de bosetter seg da de ikke burde oppstå egne områder i landet som nærmest er dedikert til en gruppe innvandrere, de burde stilles strengere straffer til innvandrere som blir tatt for kriminalitet og ikke minst så må vi få kartlagt hvor mange innvandrere som det er forsvarlig å ta inn til landet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...