Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det ble funnet flere udetonerte bomber inne i bygningen i det tilfellet. Undersøkelser av f.eks vrakgods vil enkelt kunne bekrefte hvor bomben(e) var plassert, men jeg forventer faktisk ikke såpass "grundig" etterforskning av PST siden det er helt klart at de selv har en finger med i spillet i denne saken.

Hvor får du all denne feilinformasjonen fra?

Slutt å mat trollet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
men kan de da kalle seg muslimer hvis de ikke følger alt som Koranen krever av dem?

 

Kan noen ateister i Norge eller agnostikere kalle seg dette hvis de feirer Jul?

 

 

Bare så det er sagt, jul ble feiret før Jesus Kristus ble født.

http://www.humanistiskungdom.no/templates/PageRedesign____8324.aspx

 

Ok, da bruker vi Påske som eksempel i stedet.

 

Som OGSÅ er hedensk -_-

 

Uhm..

Da var det lite poeng for meg å ha religion på skolen iallefall..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hvis dere ser på størrelsen på skadeomfanget og en bilbombe i afghanistan elelr hvor enn det måtte være så ser man raskt at hvis du skal få den skade radiusen som er skjedd i oslo så må¨du ha 20 bilbomber og til og med da klarer de ikke å sprenge ut vinduer i toppen av blokker.

 

ei bilbombe smeller 10-15 vinduer rundt seg. ikke vinduer flere hundre meter unna.

 

de gikk etter olje kontoret og alt det der. bilbombe eller selvmordsbombe som vil ta knekken på den norske olja? hallo!!!!

 

bin laden gikk etter world trade center fordi det betydde veldig mye for usa. de går kun etter viktige ting. = olja til norge = terrorangrep i oslo i dag

 

har venta på det i flere år nå allerede, dette her er bare forvarsel på hva som kommer

 

 

til den norske stat må jeg bare si: her kan dere se hva dere får igjen for å spy ut milliarder årlig ut til utlandet. begynn å bruk penger på deres eget land først og fremst.

 

PS: skal bli morro å se hvor lang tid norge bruker på å reparere alt dette, sikkert like lang tid som det tok thailand å komme seg etter tsunamien. typsikt norge det vet dere

 

 

synds seff dette er trist og horribelt men ta litt realitet oppi det hele også

 

Oklahoma bomben var bare en bil og skadene mye større enn i Oslo.

Nei, det ble funnet flere udetonerte bomber inne i bygningen i det tilfellet. Undersøkelser av f.eks vrakgods vil enkelt kunne bekrefte hvor bomben(e) var plassert, men jeg forventer faktisk ikke såpass "grundig" etterforskning av PST siden det er helt klart at de selv har en finger med i spillet i denne saken.

 

Flaut.

Så absolutt, det er aldeles skammelig at vi lever i et så korrupt land.

 

Det at du skriver det du skriver er skammelig.

Lenke til kommentar

Et par spekulasjoner:

 

Hvis de to episodene er sammenfallende vil jeg tro at det heller er en sinnsforvirret person som står bak, en som har en torn i siden til AUF/arbeiderpartiet på et personlig plan.

 

Ser ingen større strukturelle skader på bygningen rundt nullpunktet, så det tyder på en mindre diesel/ugress/propan bombe, kanskje 200Kg. Grunnen for at jeg tror det er at det har vært en progressiv eksplosjon med lav detonasjons-hastighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om gjerningsmannen på Utøya er etnisk norsk, vil det være et stort tilbakeslag for norsk nasjonalisme.

 

Han er hvertfall beskrevet som 190cm høy og blond, så noen araber er det ikke.

 

Det ville være overraskende om det ikke var noen sammenheng med bomben, som også var rettet mot AP. Hvis jeg skal spekulere, så vil jeg si dette lukter mer av nynazisme enn islamsk fanatisme. Det er ingen grunn til at muslimske ekstremister skulle angripe disse målene.

 

HELT ENIG!!

Lenke til kommentar

Det som er virkelig skremmende, er at det er slik holdning som du har som gjør at slikt skjer i utgangspunktet.

Religiøs fanatisme og hat som følge av egoistisk motivert støtte til krig på fremmed jord, skyldes nok andre ting enn manglende oppslutning om din "we are the world" filosofi.

Du bør se litt på psykologien rundt krig, og det å drepe andre. Første steget er å dele det opp i "oss mot dem", for så å legge negative egenskaper og holdninger til de andre, mens du legger positive ting til din gruppe. Så demoniserer man den andre gruppen, til de i din gruppe's øyne er undermennesker, eller ikke mennesker i hele tatt. Og så går du ut og dreper dem.

 

Syns du noe av det der virker kjent?

 

Vanlige, mentalt friske mennesker har store problemer med å drepe andre mennesker, og hjernen kan bruke tankemetoder som det som et slags "forsvar", og videre så brukes av de som forbereder andre til å gå ut i krig.

 

Man kan også legge til at hele ideen bak å bombe Oslo er absurd hvis du ser på alle mennesker som, vel, mennesker akkurat som deg selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg kjenner jeg blir litt trist på menneskehetens vegne når det på nåværende tidspunkt ropes ut om innvandring og religiøse påstander. Det er akkurat like tåpelig som å si at det er glassmesterne i byen som står bak det for å selge flere vindu.

 

Ja fordi glassmestere i hele verden er kjent for å ha utført slike operasjoner i fortida kun for å selge vinduer. Hadde de derimot gjort slikt mange ganger før, så hadde vi her inne sittet å langet ut hat mot glassmestere på dette tidspunkt.

 

Har vi egentlig noe grunn for å lange ut mot noen som helst i denne situasjonen? Vi kan selvsagt ha mange teorier, men da må man nesten uttrykke seg slik og ikke bare trekke den forhastede slutningen at det er "de samme som sist". Hvem som står bak vet vi ikke, og bør holde oss for god for slikt da det bare fører til mer splittelse og frykt i samfunnet. Etter min mening er det bedre å stå sammen til man vet hvem man skal rette sitt sinne mot.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...