Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Vel.. da sitter jeg her å gråter for alle døde og for min egen framtid. Jeg er en muslims jente som går med hijab, og slet allerede med blikking på gata før det her, vil ikke tenke på alt hatet jeg kommer til å oppleve etter dette.. Ingen muslim tjener på dette, virkelig. Det her ødelegger livene våres enda mer. Min far får ikke jobb fordi han er muslim. Etter dette kan vi bare gi opp....

Du har min fulle sympati, og min fulle respekt. Jeg håper du får et lettere liv, og at du og din familie kan leve et lykkelig liv i fremtidens Norge.

 

Du er ekte vare.

 

Tusen takk, dette betydde mye for meg. Slike ord varmer hjertet. Ønsker deg virkelig alt godt her i livet!

 

Lykke til herfra også, jeg kommer iallefall ikke til å se noe annerledes på muslimer etter dette, skulle det være muslimer som står bak.

 

Tusen takk, setter stor pris på det! Jeg vil så inderlig at vi alle skal leve sammen i fred og harmoni..

 

Jeg ønsker alle alt godt og mine tanker går til de som har blitt berørt av denne fæle situasjonen:( :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis dere ser på størrelsen på skadeomfanget og en bilbombe i afghanistan elelr hvor enn det måtte være så ser man raskt at hvis du skal få den skade radiusen som er skjedd i oslo så må¨du ha 20 bilbomber og til og med da klarer de ikke å sprenge ut vinduer i toppen av blokker.

 

ei bilbombe smeller 10-15 vinduer rundt seg. ikke vinduer flere hundre meter unna.

 

de gikk etter olje kontoret og alt det der. bilbombe eller selvmordsbombe som vil ta knekken på den norske olja? hallo!!!!

 

bin laden gikk etter world trade center fordi det betydde veldig mye for usa. de går kun etter viktige ting. = olja til norge = terrorangrep i oslo i dag

 

har venta på det i flere år nå allerede, dette her er bare forvarsel på hva som kommer

 

 

til den norske stat må jeg bare si: her kan dere se hva dere får igjen for å spy ut milliarder årlig ut til utlandet. begynn å bruk penger på deres eget land først og fremst.

 

PS: skal bli morro å se hvor lang tid norge bruker på å reparere alt dette, sikkert like lang tid som det tok thailand å komme seg etter tsunamien. typsikt norge det vet dere

 

 

synds seff dette er trist og horribelt men ta litt realitet oppi det hele også

 

Oklahoma bomben var bare en bil og skadene mye større enn i Oslo.

Nei, det ble funnet flere udetonerte bomber inne i bygningen i det tilfellet. Undersøkelser av f.eks vrakgods vil enkelt kunne bekrefte hvor bomben(e) var plassert, men jeg forventer faktisk ikke såpass "grundig" etterforskning av PST siden det er helt klart at de selv har en finger med i spillet i denne saken.

Lenke til kommentar

4 er skutt og drept på den øyen :( enda skytes det

 

Kilde?

http://www.varden.no/nyheter/jeg-har-sett-fire-personer-bli-skutt-1.6379146

Også hørt snakk om 5, men kommer ikke helt på hvor.

 

i linker står det ikke om noen drepte.

Men så se til å lese igjennom artikkelen og ikke bare overskrivten da, jeez.

 

"Ut i fra det jeg har sett er inst fire personer er skutt og drept. Nå er det full panikk og vi svømmer avgårde for å komme oss i sikkerhet."

 

leste ikke gjennom, men håper det ikke stemmer...

Lenke til kommentar

Fyren som skjøyt vilt rundt seg etter et bombeangrep virker ikke som normal modus operandi for terroristene, i alle fall ikke om man ser på det som har skjedd av terroranslag ellers i Europa. Det er mulig en galning som har benyttet seg av kaoset i regjeringskvartalet for å gjøre noe han hadde planer om.

Lenke til kommentar

Om gjerningsmannen på Utøya er etnisk norsk, vil det være et stort tilbakeslag for norsk nasjonalisme.

 

På samme måte som at organisasjoner som Vigrid og "ny-nazister"/skinheads skal representere norsk nasjonalisme.

 

Alltid noen som vil trekke paraleller, og nasjonalisme blir i dag sett på som ekstremt av uvitne, og da blir det sikkert ikke bedre etter dette.

 

Blir sett på som ekstremt av "uvitne"? Kan du utdype litt hva et uvitne er?

 

Ikke egentlig. En uviten person. Internasjonalisme blir jo alltid skrevet positivt om i medier. Hvor ofte ser du noen skrive noe positivt om nasjonalisme?

 

Du mener at en uviten person er imot nasjonalisme?

 

Globalisme er den nye religionen. Alle nasjonalister er Hitler, medlem av KKK og/eller sverigedemokratene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hvis dere ser på størrelsen på skadeomfanget og en bilbombe i afghanistan elelr hvor enn det måtte være så ser man raskt at hvis du skal få den skade radiusen som er skjedd i oslo så må¨du ha 20 bilbomber og til og med da klarer de ikke å sprenge ut vinduer i toppen av blokker.

 

ei bilbombe smeller 10-15 vinduer rundt seg. ikke vinduer flere hundre meter unna.

 

de gikk etter olje kontoret og alt det der. bilbombe eller selvmordsbombe som vil ta knekken på den norske olja? hallo!!!!

 

bin laden gikk etter world trade center fordi det betydde veldig mye for usa. de går kun etter viktige ting. = olja til norge = terrorangrep i oslo i dag

 

har venta på det i flere år nå allerede, dette her er bare forvarsel på hva som kommer

 

 

til den norske stat må jeg bare si: her kan dere se hva dere får igjen for å spy ut milliarder årlig ut til utlandet. begynn å bruk penger på deres eget land først og fremst.

 

PS: skal bli morro å se hvor lang tid norge bruker på å reparere alt dette, sikkert like lang tid som det tok thailand å komme seg etter tsunamien. typsikt norge det vet dere

 

 

synds seff dette er trist og horribelt men ta litt realitet oppi det hele også

 

Oklahoma bomben var bare en bil og skadene mye større enn i Oslo.

Nei, det ble funnet flere udetonerte bomber inne i bygningen i det tilfellet. Undersøkelser av f.eks vrakgods vil enkelt kunne bekrefte hvor bomben(e) var plassert, men jeg forventer faktisk ikke såpass "grundig" etterforskning av PST siden det er helt klart at de selv har en finger med i spillet i denne saken.

 

Flaut.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg kjenner jeg blir litt trist på menneskehetens vegne når det på nåværende tidspunkt ropes ut om innvandring og religiøse påstander. Det er akkurat like tåpelig som å si at det er glassmesterne i byen som står bak det for å selge flere vindu.

 

Ja fordi glassmestere i hele verden er kjent for å ha utført slike operasjoner i fortida kun for å selge vinduer. Hadde de derimot gjort slikt mange ganger før, så hadde vi her inne sittet å langet ut hat mot glassmestere på dette tidspunkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"The truck rental — $250. The fertilizer was about... it was either $250 or $500. The nitro methane was the big cost. It was like $1,500. Actually, lemme see, 900, 2,700,... we're talking $3,500 there... Lets round it up. I just gave you the major expenses, so go to like five grand... what's five grand?"

 

—Timothy McVeigh, on the cost of the preparations

Endret av Lumpness
Lenke til kommentar

Nei, det ble funnet flere udetonerte bomber inne i bygningen i det tilfellet. Undersøkelser av f.eks vrakgods vil enkelt kunne bekrefte hvor bomben(e) var plassert, men jeg forventer faktisk ikke såpass "grundig" etterforskning av PST siden det er helt klart at de selv har en finger med i spillet i denne saken.

Hvor får du all denne feilinformasjonen fra?
  • Liker 7
Lenke til kommentar
men kan de da kalle seg muslimer hvis de ikke følger alt som Koranen krever av dem?

 

Kan noen ateister i Norge eller agnostikere kalle seg dette hvis de feirer Jul?

 

 

Bare så det er sagt, jul ble feiret før Jesus Kristus ble født.

http://www.humanistiskungdom.no/templates/PageRedesign____8324.aspx

 

Ok, da bruker vi Påske som eksempel i stedet.

 

Som OGSÅ er hedensk -_-

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Konklusjonen jeg trekker her, er for det første at andre ting må si oss noe om drivkraften bak dette, og for det andre, at vanskelighetsgraden på denne saken er såpass lav at de fleste grupperinger har evnen til å utføre det.

Ikke hvem som helst kan gjennomføre dette. Mengden med eksplosiver man ville trenge var enorme, og mange grupper ville hatt problemer med finne en leiesoldat som kunne gå inn på en AUF-leir og skyte masse folk.

 

Enten er det et godt planlagt angrep fra muslimer, eller så er det høyreekstremister.

Lenke til kommentar

hvis dere ser på størrelsen på skadeomfanget og en bilbombe i afghanistan elelr hvor enn det måtte være så ser man raskt at hvis du skal få den skade radiusen som er skjedd i oslo så må¨du ha 20 bilbomber og til og med da klarer de ikke å sprenge ut vinduer i toppen av blokker.

 

ei bilbombe smeller 10-15 vinduer rundt seg. ikke vinduer flere hundre meter unna.

 

de gikk etter olje kontoret og alt det der. bilbombe eller selvmordsbombe som vil ta knekken på den norske olja? hallo!!!!

 

bin laden gikk etter world trade center fordi det betydde veldig mye for usa. de går kun etter viktige ting. = olja til norge = terrorangrep i oslo i dag

 

har venta på det i flere år nå allerede, dette her er bare forvarsel på hva som kommer

 

 

til den norske stat må jeg bare si: her kan dere se hva dere får igjen for å spy ut milliarder årlig ut til utlandet. begynn å bruk penger på deres eget land først og fremst.

 

PS: skal bli morro å se hvor lang tid norge bruker på å reparere alt dette, sikkert like lang tid som det tok thailand å komme seg etter tsunamien. typsikt norge det vet dere

 

 

synds seff dette er trist og horribelt men ta litt realitet oppi det hele også

 

Oklahoma bomben var bare en bil og skadene mye større enn i Oslo.

Nei, det ble funnet flere udetonerte bomber inne i bygningen i det tilfellet. Undersøkelser av f.eks vrakgods vil enkelt kunne bekrefte hvor bomben(e) var plassert, men jeg forventer faktisk ikke såpass "grundig" etterforskning av PST siden det er helt klart at de selv har en finger med i spillet i denne saken.

 

Flaut.

Så absolutt, det er aldeles skammelig at vi lever i et så korrupt land.

Endret av Gutten fra eventyret
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...