Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x8Ugjm

Eller kanskje en berørt av jævelskapen? Som i mine ører hørtes ut som ropte noe med "Mamma"! Ikke vær så snar til å døm en hendelse ut i fra andre hendelser, der folk faktisk ødelegger situasjoner med å ha bevisste utbrudd for å ødelegge, noe jeg tror ikke var tilfellet denne gangen..

Lenke til kommentar
Trenger ikke ta meg bryet, for det har jeg hele kontrollen på. Det jeg lurer på er om noen andre her som faktisk vet dette. Det lurer jeg mest på.....

Nå var det jo du som etter egne tilståelser ikke visste noe om dette. Det er generelt en god del du ikke vet så veldig mye om. Ikke at det hindrer deg i å uttale deg særdeles bastant likevel...

 

Hva har vasking av blod med saken å gjøre? Mitt poeng er at du på usaklig vis rakker ned på mennesker i nød. Det er ikke åpenhet å drive heksejakt og rakke ned på ofre.

Så gravende journalistikk er bare ok om de graver i noe du ikke synes er kjipt? Hvem skal bestemme hvilke saker det er lov å grave i og ikke? Kanskje vi skulle ha et eget organ i Norge som redaksjonssjefene må få godkjenning fra før de starter en sak. La oss kalle organet Stasi.

Journalistikk er OK om de graver i noe som faktisk er viktig å grave i. Å drive heksejakt på enkeltindivider i nød er bare nedrig og patetisk.

 

Det er igrunnen litt underlig at ikke flere begynner å stille spørsmål ved hvorfor politiet ventet slik med å gripe inn på Utøya. Politiet er jo tross alt trent for slike situasjoner, og det er også politiets jobb.

Hva vet du om det?

Jeg vet en del om det.

 

Men det er ikke hva jeg vet om det som er mitt poeng her.

Jeg prøver bare å få folk til å tenke litt over saken utenfor de fastspikrede pk-rammene som myndigheter og media forsøker å tre nedover hodet på oss.

 

Men siden du så aggressivt angriper meg også her, uten å se på det jeg la fram eller kommentere mitt innlegg, så må jeg nesten begynne å lure på hvem det er du egentlig jobber for ?

Du mener altså at "Hva vet du om det?" er et aggressivt angrep? Jeg må si at virkelighetsforståelsen din er noe spesiell. Det forklarer kanskje litt om hvordan du uttaler deg om ting du ikke har peiling på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Regnet med frem til at ABB drepte 1 per 61000 nordmann. Ganske sykt igrunn.

 

Det er jo ikke spesielt mye. Det dør rundt 42-45000 mennesker i norge hvert år, det vil si at rundt 1 av 100 personer dør uansett. Mange av naturlige årsaker, mange av andre årsaker. I følge statistikk blir det drept en person i norge cirka hver 10ende dag, rundt 35-50 per år.

 

Hvis du er virkelig interessert i statistikk, så kan man lese ut fra ssb sin dødsårsak-statistikk at nesten 10 ganger så mange tar selvmord per år i Norge enn Anders Behring Breivik drepte.

Endret av grovetussen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvmord, eller selvdrap som det også kalles, er en form for drap. Det er selvsagt svært annerledes, men telles likevel med som drap.

 

Jeg kom til å tenke på dødsrisikoen. La oss si at Norge ikke sikrer regjeringsbyggene og andre viktige steder mot terror og at det skjer et tilsvarende stort terrorangrep i snitt hvert 50. år og mindre terroranslag med i snitt 10 drepte hvert 10. år i tillegg. Da vil risikoen for å dø i trafikken i samme periode være ca 200 ganger høyere. (regnet ut fra dødstall i trafikken siste 50 år). Terror er med andre ord en veldig liten risiko sammenlignet med trafikk. Skal myndighetene minimere antall dødsfall i disse to kategoriene opp mot hverandre bør de bruke langt mer penger på sikring av veier og trafikk enn på terrorsikringstiltak.

Lenke til kommentar

Selvmord kan du ikke telle inn på drapsstatistikk, og for at det skal være relevant burde du ta vekk alle affeksjonsdrap og dødsfall som følge av ulykker og.

 

 

Ikke sammenlign selvmord med flere års planlegging og hensynsløs henrettelse av uskyldige mennesker. Det blir litt dumt, selv om det har "drap" eller "mord" i ordet sitt.

 

 

Man kan jo kategorisere og dele opp tall så mye man bare orker, men på øverste nivå er et drap et drap.

 

Det var bare et tilsvar på at det var Olum sa det var sykt å tenke på at ABB hadde drept 1 av 65000, jeg syntes ikke det var så sykt og kom med annen statistikk av samme sjanger (dødsfall) for å vise at det ikke er så utrolig sykt likevel.

 

Bare nå i "frigjøringen" av Libya i år fra diktatoren Gaddafi har det blitt drept 10-15000 mennesker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...