Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Hvis forsvareren hadde vært oppmerksom her så kunne han ha anket avgjørelsen pga prosedyre feil eller hva det nå blir men det gjorde han altså ikke (ankefristen var på 2 uker).

 

Forsvarer sa at ABB ikke ville anke. Så det er ABB som har det fulle ansvaret for at dette ikke ble oppdaget tidligere. Han visste på det tidspunktet tydeligvis ikke hva isolasjon innebar siden han i dag ba om å slippe.

 

Jupp fant kilder på det nå:

http://www.abcnyheter.no/nyheter/110817/breivik-har-vaert-ulovlig-isolert-i-uker

Breivik har vært ulovlig isolert i to uker

Terrorsiktede Anders Behring Breivik har sittet ulovlig isolert i Ila fengsel i to uker. Oslo tingrett innrømmer at det ble begått en feil under fengslingsmøtet.

 

Kjennelsen ble imidlertid ikke anket. Breivik ønsket ikke å anke, opplyser hans forsvarer Geir Lippestad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis forsvareren hadde vært oppmerksom her så kunne han ha anket avgjørelsen pga prosedyre feil eller hva det nå blir men det gjorde han altså ikke (ankefristen var på 2 uker).

 

Forsvarer sa at ABB ikke ville anke. Så det er ABB som har det fulle ansvaret for at dette ikke ble oppdaget tidligere. Han visste på det tidspunktet tydeligvis ikke hva isolasjon innebar siden han i dag ba om å slippe.

 

Jupp fant kilder på det nå:

http://www.abcnyheter.no/nyheter/110817/breivik-har-vaert-ulovlig-isolert-i-uker

Breivik har vært ulovlig isolert i to uker

Terrorsiktede Anders Behring Breivik har sittet ulovlig isolert i Ila fengsel i to uker. Oslo tingrett innrømmer at det ble begått en feil under fengslingsmøtet.

 

Kjennelsen ble imidlertid ikke anket. Breivik ønsket ikke å anke, opplyser hans forsvarer Geir Lippestad.

 

Ja det er jo naturligvis helt riktig å sperre folk inne uten lov og dom, kunne jo opprettet et sted som Guantanamo vi kunne hatt på Svalbard der staten plasserte alle uønskede til evig tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt ekkelt med "slurvefeil" som bryter med menneskerettighetene, spesielt i denne saken som har blitt en så stor prinsippsak for det norske rettssystemet.

Bryter med menneskerettigheter?

 

Norge har tidligere fått kritikk for urimelig lange isolasjons- og varetekslengder, med begrunnelse i FN's menneskerettigheter. I dette tilfellet tviler jeg på at særlig mange vil bestride politiets krav om forlenget isolasjon, grunnet faren for bevisforspillelse eller påvirkning.

Lenke til kommentar

Hei. Har ikke postet noe særlig i dette emnet, men tror dere at når ABB har sonet ferdig på isolat-cellen, at vi vil få se ham i retten/en annen situasjon, ikke bare ett glimt av han?

 

EDIT: Det jeg skal fram til er om dere tror noen vil få filmet han, intervjuet han osv. Og la oss få hørt ham snakke?

Endret av want2havebody
Lenke til kommentar

Nå synes jeg VG skriver ekstremt mye om dette. Liker ikke forsiden til VG idag. Jaja, det var forferdelig det som skjedde. Jeg var trossalt i denne tråden fra når det begynte i to døgn uten å sove nesten. Så bryr meg, det gjør jeg. Men, jeg synes VG skriver alt for mye om dette som "forandra" Norge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...