Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

LOL var en blond dude som var er ute og skøyt! HAHa. Nedtur for alle som har kommet med rasistiske innlegg om at det var en muslim

 

Så det finnes ikke hvite muslimer mener du?

Lenke til kommentar

Om gjerningsmannen på Utøya er etnisk norsk, vil det være et stort tilbakeslag for norsk nasjonalisme.

 

På samme måte som at organisasjoner som Vigrid og "ny-nazister"/skinheads skal representere norsk nasjonalisme.

 

Alltid noen som vil trekke paraleller, og nasjonalisme blir i dag sett på som ekstremt av uvitne, og da blir det sikkert ikke bedre etter dette.

 

Blir sett på som ekstremt av "uvitne"? Kan du utdype litt hva et uvitne er?

 

Ikke egentlig. En uviten person. Internasjonalisme blir jo alltid skrevet positivt om i medier. Hvor ofte ser du noen skrive noe positivt om nasjonalisme?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

hvis dere ser på størrelsen på skadeomfanget og en bilbombe i afghanistan elelr hvor enn det måtte være så ser man raskt at hvis du skal få den skade radiusen som er skjedd i oslo så må¨du ha 20 bilbomber og til og med da klarer de ikke å sprenge ut vinduer i toppen av blokker.

 

ei bilbombe smeller 10-15 vinduer rundt seg. ikke vinduer flere hundre meter unna.

 

de gikk etter olje kontoret og alt det der. bilbombe eller selvmordsbombe som vil ta knekken på den norske olja? hallo!!!!

 

bin laden gikk etter world trade center fordi det betydde veldig mye for usa. de går kun etter viktige ting. = olja til norge = terrorangrep i oslo i dag

 

har venta på det i flere år nå allerede, dette her er bare forvarsel på hva som kommer

 

 

til den norske stat må jeg bare si: her kan dere se hva dere får igjen for å spy ut milliarder årlig ut til utlandet. begynn å bruk penger på deres eget land først og fremst.

 

PS: skal bli morro å se hvor lang tid norge bruker på å reparere alt dette, sikkert like lang tid som det tok thailand å komme seg etter tsunamien. typsikt norge det vet dere

 

 

synds seff dette er trist og horribelt men ta litt realitet oppi det hele også

 

Jeg tror ikke du har så altfor god forståelse for bilbomber. De kan være av varierende størrelse og styrke, og dessuten forplanter sjokkbølgene av eksplosjonen seg helt annerledes gjennom trange bygater enn i veikanten i Afghanistan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Har det noe med relgionen å gjøre? En sivil muslim vil bare leve ett vanlig liv, akkurat som en kristen, eller budhist vil.
Selvfølgelig har det med religionen å gjøre, hva ellers er grunnen til at de fleste konflikter i verden nå tildags har Muslimer på en eller begge av sidene?Mange muslimer er ikke interessert i å leve sammen med "vantro", og selv om de ikke går så langt som å drepe folk, så lar de misttrivselen uttarte seg på andre måter.Også har du de muslimer som har ett sunt forhold til religionen sin, men kan de da kalle seg muslimer hvis de ikke følger alt som Koranen krever av dem?

 

Det jeg mente var: Jeg tror ikke det står i koranen at å være en god muslim er å skape terror osv. Det er folks personlige valg å bli sure på at andre ikke er muslimer også. Relgionen sier ingen ting om at alle muslimer skal drepe ikke-muslimer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjenner jeg blir litt trist på menneskehetens vegne når det på nåværende tidspunkt ropes ut om innvandring og religiøse påstander. Det er akkurat like tåpelig som å si at det er glassmesterne i byen som står bak det for å selge flere vindu.

 

Vi må nesten vente til politiet har fått se på overvåkningsbilder og gjennomført noe etterforskning før vi hopper til konklusjoner. Dette er ikke rette tiden å kvesse kniven og forberede seg på hevn.

 

Jeg ser noen roper etter å få militæret ut i gatene, men dette er ikke en militær konflikt og så vidt jeg skjønner ikke innenfor militærets mandat. Dette er et sivilt anliggende i fredstid og derfor innenfor politiets rolle.

 

Å spille på politikken nå som enkelte gjør er direkte usmakelig da det er andre ting som er viktigere i denne situasjonen. Spar det i alle fall noen dager så får dere se hva partilederne kommer med av utspill gjennom media.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg vil påpeke et par enkle ting, som vil forbause noen:

 

1. Gærninger har problemer mellom øra - ikke i huden.

 

2. En bombe av anvendelig størrelse på gaten i Oslo, samme eftermiddag som en gærning har seg på Utøya - er faktisk ikke så vanskelig å koordinere.

 

Konklusjonen jeg trekker her, er for det første at andre ting må si oss noe om drivkraften bak dette, og for det andre, at vanskelighetsgraden på denne saken er såpass lav at de fleste grupperinger har evnen til å utføre det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mr.m : Utifra statistikk over hvem som står bak slike terrorangrep jeg si at det er svært logisk at dette ikke er utført av ett enkelt menneske, men heller stammer fra en terrororganisasjon som fremmer forvridde islamske meninger. Hvis man attpåtil legger til våre engasjement utenlands ser jeg på det som skråsikkert. Det har nå også blitt fanget opp såkallt "chatter" fra forskjellige jihad nettsider at det er en slik gruppe som står bak dette.

Nå sies det at mannen som er arrestert på Utøya har norsk utseende..

 

Så det kan fort bli at den første terror-handlingen på norsk jord er utført av en nordmann. Bør isåfall bli et tankekors for enkelte..

Lenke til kommentar

hvis dere ser på størrelsen på skadeomfanget og en bilbombe i afghanistan elelr hvor enn det måtte være så ser man raskt at hvis du skal få den skade radiusen som er skjedd i oslo så må¨du ha 20 bilbomber og til og med da klarer de ikke å sprenge ut vinduer i toppen av blokker.

 

ei bilbombe smeller 10-15 vinduer rundt seg. ikke vinduer flere hundre meter unna.

 

de gikk etter olje kontoret og alt det der. bilbombe eller selvmordsbombe som vil ta knekken på den norske olja? hallo!!!!

 

bin laden gikk etter world trade center fordi det betydde veldig mye for usa. de går kun etter viktige ting. = olja til norge = terrorangrep i oslo i dag

 

har venta på det i flere år nå allerede, dette her er bare forvarsel på hva som kommer

 

 

til den norske stat må jeg bare si: her kan dere se hva dere får igjen for å spy ut milliarder årlig ut til utlandet. begynn å bruk penger på deres eget land først og fremst.

 

PS: skal bli morro å se hvor lang tid norge bruker på å reparere alt dette, sikkert like lang tid som det tok thailand å komme seg etter tsunamien. typsikt norge det vet dere

 

 

synds seff dette er trist og horribelt men ta litt realitet oppi det hele også

 

Oklahoma bomben var bare en bil og skadene mye større enn i Oslo.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Abu Suleiman al-Nasser: "Today, Norway was targeted in order to serve as a lesson and example for the rest of the nations of Europe." - Skal ha blitt skrevet på Twitter

Alltid populært å ta på seg skylden for slike ting.

Ekstreme grupper tar på seg skylden, får masse "cred" og trenger ikke å jobbe for det. Selv om de ikke har noe som helst med angrepet å gjøre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...