Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Det hjelper tusenvis av nordmenn som ikke takler synet av trynet hans.

Hvorfor skal noe noen sensurkåte tullinger regulere hva andre kan takle eller ikke? De aller fleste normale personer takler dette helt utmerket, men noen gærninger har fått det for seg at de har blitt utnevnt til et slags politi som skal bestemme hva andre bør se eller ikke. Hva gir dem rett til å ta seg til rette på andres eiendom?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Kan være enig i at snu-aksjonen er en anelse idiotisk. Men fortsatt ingen som er enig med meg i at de heller vil ha "hyll Norge"-forsider o.l istedet for forsider med ansiktet hans?

Nå var den plutselig en anelse idiotisk, for en side siden:

I dag har jeg snudd både VG og Dagbladet på Rema 1000, Nesodden! Alle sammen! Oppfordrer alle til å gjøre det samme hvis dere ser de kalde øynene til massakren stirre på deg fra avisa.

 

Do it!

Lenke til kommentar

Det som er viktig er at avisene kan trykke det dei sjølv vil, og at ein ikkje gjer unntak frå grunnleggjande prinsipp fordi "det er jo Breivik det er snakk om, hallo lissom". Alle som ynskjer hyll Norge-aviser må gjerne starte sine eigne aviser og trykke det - det har dei rett til, i motsetning til å snu aviser.

Lenke til kommentar
Eg har eit inderleg håp om at ei eller fleire aviser trykker forsida si både bå forsida og baksida, i protest mot snuaksjonane.

Resultatet er nok bare at motstanderne av pressefrihet bretter første side bak så man ser side 3. Så kan man trykke forsiden der også og motstanderne vil brette videre til side 5 osv. Sånn kan de fortsette i det meningsløse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan være enig i at snu-aksjonen er en anelse idiotisk. Men fortsatt ingen som er enig med meg i at de heller vil ha "hyll Norge"-forsider o.l istedet for forsider med ansiktet hans?

Mannen har, enten man liker det eller ikke, stor nyhetsverdi. Svært mye av det som står i dagens nyheter er ikke spesielt hyggelig eller nyttig lesestoff, men av en eller annen grunn så finner mange det interessant og dermed er avisene ivrige til å trykke det. Om avisene hadde solgt mer ved å trykke "Hyll Norge" forsider kan du banne på at de hadde gjort det. Jeg er på langt nær enig i all dritten som skrives i avisene idag, men det kunne overhodet ikke falt meg inn å gå fysisk til verks for å hindre folk i å lese dem. Det er rett og slett galskap.

 

Kan være enig i at snu-aksjonen er en anelse idiotisk. Men fortsatt ingen som er enig med meg i at de heller vil ha "hyll Norge"-forsider o.l istedet for forsider med ansiktet hans?

Nå var den plutselig en anelse idiotisk, for en side siden:

I dag har jeg snudd både VG og Dagbladet på Rema 1000, Nesodden! Alle sammen! Oppfordrer alle til å gjøre det samme hvis dere ser de kalde øynene til massakren stirre på deg fra avisa.

 

Do it!

Ellers bør man ikke klandre folk for å ha skiftet mening. Alle kan ta feil og da er det prisverdig at man har nok integritet til å innse det og ikke fortsetter i samme løype.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Kan være enig i at snu-aksjonen er en anelse idiotisk. Men fortsatt ingen som er enig med meg i at de heller vil ha "hyll Norge"-forsider o.l istedet for forsider med ansiktet hans?

Jeg ønsker forsider som viser hovednyhetene jeg kan forvente å finne inne i avisen. Og dersom det eneste som står på forsiden er "Hyll Norge" eller "Hyll Jens Stoltenberg" lar jeg være å kjøpe aviser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan være enig i at snu-aksjonen er en anelse idiotisk. Men fortsatt ingen som er enig med meg i at de heller vil ha "hyll Norge"-forsider o.l istedet for forsider med ansiktet hans?

Nå var den plutselig en anelse idiotisk, for en side siden:

I dag har jeg snudd både VG og Dagbladet på Rema 1000, Nesodden! Alle sammen! Oppfordrer alle til å gjøre det samme hvis dere ser de kalde øynene til massakren stirre på deg fra avisa.

 

Do it!

Det er noe som kalles for "å bli revet med", ikke dermed sagt at jeg er 100% enig. Syns bare det var et spenstig grep å ta akkurat da. Alle kan ta feil som Vice skriver. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

d

http://www.vg.no/nyh...?artid=10081516

 

Hvordan kan folk fremdeles ikke være kritiske til dette ?

 

Delta setter pris på ikke å bli skutt på mens de tar på seg skuddsikre vester, bærer på utstyr og klatrer om bord i båter.

 

Båter ? du mener den ene oppblåsbare jolla de kjørte 3 km til ?

 

Poenget er at hvis du forventer at Delta skal stå der og bli skutt på fremfor å kjøre tre kilometer for å være trygge, så kommer de ikke til å ta telefonen neste gang du trenger dem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er lett å være kritiske i etterkant, men akkurat der og da følte nok Delta at det tryggeste og beste er å dra til et sted de vet er trygt, fremfor å være å et sted de ikke vet er trygt. At de skulle komme til en oppblåsbar gummibåt var nok ikke noe det visste på det tidspunktet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...