Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel.. da sitter jeg her å gråter for alle døde og for min egen framtid. Jeg er en muslims jente som går med hijab, og slet allerede med blikking på gata før det her, vil ikke tenke på alt hatet jeg kommer til å oppleve etter dette.. Ingen muslim tjener på dette, virkelig. Det her ødelegger livene våres enda mer. Min far får ikke jobb fordi han er muslim. Etter dette kan vi bare gi opp....

Du har min fulle sympati, og min fulle respekt. Jeg håper du får et lettere liv, og at du og din familie kan leve et lykkelig liv i fremtidens Norge.

 

Du er ekte vare.

 

Tusen takk, dette betydde mye for meg. Slike ord varmer hjertet. Ønsker deg virkelig alt godt her i livet!

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Du får hate de som har fått meg til å tenke slik da, og tenke igjennom hva du har tenkt til å gjøre med dette.

 

jeg har aldrig sagt at jeg liker Terrorister. men jeg sier jeg liker mange muslimer, liker kristne også egentlig liker jeg alle menneskeetyper vi er like uansett invendig! kansje ikke i tankegang men.... men som sagt jeg hater terrorister... men du på din side hater jo alle muslimer...... ser du forskjelden her? om dette hadde vist seg å vere en jøde da hva skulle du sagt da.. eller en einstøing fra yttre enebakk... skriv at du hater terrorister så mye du vil men dra for faen ikke min familie inn i dette selv om terroristen er en muslim så representeerer han vekl for faen ikke meg å min familie.. og med tanke på det, representerer din tankegang hele din familie eller bare deg? ver ærlig nå! kom ikke her å men at min familie som er muslimer er terrorister du det er helt på jordet!

Jeg hater ikke noen; jeg vil bare ha dem et annet sted, og det var ikke jeg som slapp dem inn.

 

Det er en ytterst nazistisk tanke på å sende folk vekk fra hvor de bor.

Bare tenk på konsentrasjonsleire...

En del av muslimene som du vil sende tilbake kommer jo trolig til å dø,fordi at det er krig i deres land.

 

Så kom ikke her og men at alle muslimer er "onde" og burde sendes vekk fra Norge! :nei:

 

Jeg har ikke sagt at alle er "onde". Jeg mener at de aldri burde vært sluppet inn samme hva de er, da alle drar grunnlaget for krigene i hjemmlandene sine med seg inn her (religion o.a.).

Endret av worseisworser
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er virkelig skremmende, er at det er slik holdning som du har som gjør at slikt skjer i utgangspunktet.

Religiøs fanatisme og hat som følge av egoistisk motivert støtte til krig på fremmed jord, skyldes nok andre ting enn manglende oppslutning om din "we are the world" filosofi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjerningsmannen på Utøya skal, i følge nrk, være "høy, blond og med nordisk utseende." Interessant.

Absolutt. Jeg stusset tidligere over at det var veldig rettet mot AP og deres ganske avanserte taktikk. Det kan være at turbonello har korrekt. At dette er høyreekstremister, og ikke muslimer.

 

Jeg tror Gutten fra Eventyren kan ha rett i at dette er for avansert for muslimer. Da tenker jeg spesielt på det at de brukte den første hendelsen til å komme inn på AUF-leir med våpen. Muslimske angrept pleier ikke å være så organisert. De sprenger av en bombe og så er de ferdig.

Lenke til kommentar

Vel.. da sitter jeg her å gråter for alle døde og for min egen framtid. Jeg er en muslims jente som går med hijab, og slet allerede med blikking på gata før det her, vil ikke tenke på alt hatet jeg kommer til å oppleve etter dette.. Ingen muslim tjener på dette, virkelig. Det her ødelegger livene våres enda mer. Min far får ikke jobb fordi han er muslim. Etter dette kan vi bare gi opp....

Du har min fulle sympati, og min fulle respekt. Jeg håper du får et lettere liv, og at du og din familie kan leve et lykkelig liv i fremtidens Norge.

 

Du er ekte vare.

 

Tusen takk, dette betydde mye for meg. Slike ord varmer hjertet. Ønsker deg virkelig alt godt her i livet!

 

Lykke til herfra også, jeg kommer iallefall ikke til å se noe annerledes på muslimer etter dette, skulle det være muslimer som står bak.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Endelig vil det bli gjort noe med Krekar og innvandring :)

Så det er fint at folk blir drept å skadet så lenge det gavner antiinnvandringsaken? SKAM DEG! Sånne som deg gjør meg kvalm.

 

Du har en unnskyldning med at du er i sjokk, men fy faen for en elendig konklusjon du drar. Ingen steder står det at han synes det er fint.

Det kunne like gjerne stått det. Folk ute til høyre gnir seg i henda nå. Ser det bare i denne tråden at dette skal utnyttes. Kan vel vente med slikt og ha litt respekt for skadde, døde og pårørende.

 

Nei det kunne det ikke. Tenk deg litt om, det er slike latterlige konklusjoner som er FARLIG etter en slik tragedie.

Greit, tok litt overhånd, men det er ufattelig respektløst. Noen tenker mer på å utnytte situasjonen enn på respekt for ofrene. Siv Jensen uttalte seg bra om at nå skal man ikke tenke politikk. Er ikke tiden for det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Etter dette kommer det nokk til å bli dramatiske forandringer i nordmenns syn på innvandring og poltikken til partier som skal styre landet. Ein skal ikkje la slike ting skje uten at det får konsekvensar!

 

Vel... Men de eneste som i virkeligheten tjener på dette, det er rasister, og partier og grupper som er fremmedfientelige... Hva slags grunn skulle norske muslimer hatt? Hva ville de oppnådd med dette? Det vil jo bare gjøre alt mye verre dersom det viser seg at det faktisk er muslimer som står bak: De har ikke noe å tjene på dette!!! Bare masse å tape!!

 

Å spre frykt for å fremme deira sak. Få heim igjenn troppar, få slutt på yttringfriheten osv.

Det er helt bak mål. Hva skjedde når muslimske terrorister angrep twin towers? JO her er hva som skjedde: USA fikk mulighet til å gå til angrep på Irak og så videre... De har ingen ting å tjene på det...

Det er tydligvis ikkje heilt bak mål for terroristane.

 

Så hva har de tjent på det? Hva vil de tjene på sånne ting?

Hvem er det i virkeligheten som har tjent på slike ting?

 

 

Eg har skreve det til deg allerede. Hugs på at personene er utrulig religiøse og patriotiske. Dei vil gjøre alt dei kan for å fremme det islamske, stoppe alt dei ser på som fornermande (karikaturtegningane, brenning av koranen osv.).

 

I virkeligheten tener ingen på det. Vi kjem berre nermare anarki.

Vel, vi får vente å se. Vi finner sikkert ut av det... Uansett: HVEM som helst kan ha gjort dette.. Det er mange grupperinger som ikke liker regjeringen, og AUF... Det er mer nærliggende å tro at når AUF-folk som blir skutt, så er det rasister som står bak... Hvis disse tingene henger i sammen, noe som også er nærliggende å tro, så er det mest nærliggende å tro at det er en gruppe som hater den rødgrønne regjeringen, og som spesielt hater arbeiderpartiets ungdomsorganisasjon!

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

hvis dere ser på størrelsen på skadeomfanget og en bilbombe i afghanistan elelr hvor enn det måtte være så ser man raskt at hvis du skal få den skade radiusen som er skjedd i oslo så må¨du ha 20 bilbomber og til og med da klarer de ikke å sprenge ut vinduer i toppen av blokker.

 

ei bilbombe smeller 10-15 vinduer rundt seg. ikke vinduer flere hundre meter unna.

 

de gikk etter olje kontoret og alt det der. bilbombe eller selvmordsbombe som vil ta knekken på den norske olja? hallo!!!!

 

bin laden gikk etter world trade center fordi det betydde veldig mye for usa. de går kun etter viktige ting. = olja til norge = terrorangrep i oslo i dag

 

har venta på det i flere år nå allerede, dette her er bare forvarsel på hva som kommer

 

 

til den norske stat må jeg bare si: her kan dere se hva dere får igjen for å spy ut milliarder årlig ut til utlandet. begynn å bruk penger på deres eget land først og fremst.

 

PS: skal bli morro å se hvor lang tid norge bruker på å reparere alt dette, sikkert like lang tid som det tok thailand å komme seg etter tsunamien. typsikt norge det vet dere

 

 

synds seff dette er trist og horribelt men ta litt realitet oppi det hele også

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Om gjerningsmannen på Utøya er etnisk norsk, vil det være et stort tilbakeslag for norsk nasjonalisme.

 

På samme måte som at organisasjoner som Vigrid og "ny-nazister"/skinheads skal representere norsk nasjonalisme.

 

Alltid noen som vil trekke paraleller, og nasjonalisme blir i dag sett på som ekstremt av uvitne, og da blir det sikkert ikke bedre etter dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Om gjerningsmannen på Utøya er etnisk norsk, vil det være et stort tilbakeslag for norsk nasjonalisme.

 

På samme måte som at organisasjoner som Vigrid og "ny-nazister"/skinheads skal representere norsk nasjonalisme.

 

Alltid noen som vil trekke paraleller, og nasjonalisme blir i dag sett på som ekstremt av uvitne, og da blir det sikkert ikke bedre etter dette.

 

Blir sett på som ekstremt av "uvitne"? Kan du utdype litt hva et uvitne er?

Lenke til kommentar

Har det noe med relgionen å gjøre? En sivil muslim vil bare leve ett vanlig liv, akkurat som en kristen, eller budhist vil.

 

Selvfølgelig har det med religionen å gjøre, hva ellers er grunnen til at de fleste konflikter i verden nå tildags har Muslimer på en eller begge av sidene?

Mange muslimer er ikke interessert i å leve sammen med "vantro", og selv om de ikke går så langt som å drepe folk, så lar de misttrivselen uttarte seg på andre måter.

Også har du de muslimer som har ett sunt forhold til religionen sin, men kan de da kalle seg muslimer hvis de ikke følger alt som Koranen krever av dem?

Lenke til kommentar

Om gjerningsmannen på Utøya er etnisk norsk, vil det være et stort tilbakeslag for norsk nasjonalisme.

 

Han er hvertfall beskrevet som 190cm høy og blond, så noen araber er det ikke.

 

Det ville være overraskende om det ikke var noen sammenheng med bomben, som også var rettet mot AP. Hvis jeg skal spekulere, så vil jeg si dette lukter mer av nynazisme enn islamsk fanatisme. Det er ingen grunn til at muslimske ekstremister skulle angripe disse målene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Norwegian Media is reporting that the person arrested at Utøya is of Scandinavian appearance, tall and blonde. #OSLO #NORWAY #OSLOEXPL

 

Ser masse bra kilder på dette, du

 

Les TV2.

 

LOL var en blond dude som var er ute og skøyt! HAHa. Nedtur for alle som har kommet med rasistiske innlegg om at det var en muslim

 

Unnskyld meg, men hva faen er det å le av?

Endret av Friksjon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...