Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Jeg lurte fordi du skrev:

 

 

Enig, så kunne man opprettet Forsvarets terrorgruppe igjen.

 

FSK har aldri blitt lagt ned siden avdelingen ble opprettet, og hvis det er en avdeling som kunne vært aktuell 22 jul, så er det FSK. Den avdelingen du refererer til er HV-016, som neppe hadde fått andre oppgaver enn sikring av Oslo.

 

 

Det har vært så mange til dels frivillige organisasjoner og flere som drev med statsstøtte, men er vel ikke mye liv i mye av dem lengre etter Jens har strupet inn med sparekniven så godt han kan....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du det?

Så du mener at det ikke gjør noe om de kom 5 minutter senere? Om det skutt noen eller ikke har ikke noe med saken å gjøre. De må uansett være der raskest mulig. Det er uansett umulig å være kritisk til politiet, alle her kalle oss som stiller spørsmålstegn for sofahelter.

Det er for meg bare en bortforklaring på at man ikke har noe saklig å diskutere med. Når menneskeliv, og særlig ungdommenes liv står på spill skal Norge gjøre det de kan for å redde dem på kortets mulig tid. Vi må da faen meg ha et jævla helikopter som de kan bruke? Og det dem sier om at helikoptrene ikke er utstyrt til slike situasjoner sier litt om hvor fjerne vi er.

Jeg sier at snittet ikke er relevant. Vist han drepte alle det første minuttet, og så bare vandret rundt på øya like lenge, så ville jo snittet vært det samme for det.

Ekstremt eksempel, men det må vist til, for dette var vanskelig å forstå.

 

Ja dere kan værsågod å stille så mye spørsmål dere vil, men det gjør dere ikke, istedetfor kommer det kommentarer som:

Når menneskeliv, og særlig ungdommenes liv står på spill skal Norge gjøre det de kan for å redde dem på kortets mulig tid. Vi må da faen meg ha et jævla helikopter som de kan bruke?

Da reagerer jeg på at sofahelten tydeligvis har gode kunnskaper om at "Norge" ikke jobbet rævva av seg under disse forholdene.

Jeg reagerer også på sofaheltens egenskap til å ignorer det faktisk forhold i forhold til ferieavvikling, foregående hendelser osv osv.

 

Vent til neste gang Norge utsettes for en ny terrorhandling. Se da hvor mye de har forbedret seg.

 

 

Forbedret seg? Du er opimist xD Norge er akkurat lik seg selv som alltid. Det viser seg hver gang, enten det dreier seg om 9.april 1940, nokas eller utøya....

 

Snev av ironi i det jeg skrev. Jeg mener det blir akkurat det samme hver gang.

Folk har snakket om at "terror kommer til Norge snart, så vi må ikke bli overrasket". Men når terroren kommer er vi ikke forberedt.

Så også på Tv2 nyhetene at de hadde et helikopter tilgjengelig og fikk tilbud, men avslo. Da blir faktisk politiet sin sak svekket.

Lenke til kommentar

Det at norge bruker lite penger av statsbudsjettet på bevæpnet politi, overvåkning og sikringstiltak mot egne borgere er i min bok noe av det som gjør det til et så fint land å bo i. Det fungerer jo også veldig fint vanligvis :)

 

Man må forstå at man aldri kan sikre seg mot mennesker, det må være tillit for å leve i et samfunn med mindre vi vil ha en ren politistat. Enkelte ganger bryter noen den tilliten, men det viser bare at de er unntaket, ikke at systemet vårt burde endres.

Lenke til kommentar

Det at norge bruker lite penger av statsbudsjettet på bevæpnet politi, overvåkning og sikringstiltak mot egne borgere er i min bok noe av det som gjør det til et så fint land å bo i. Det fungerer jo også veldig fint vanligvis :)

http://www.nationen.no/eu_wto/article5120893.ece

 

Datalagringsdirektivet vil koste 217 millioner

 

 

Men joda, de sparer jo litt, her og der, selv på DLD har de strammet budsjettet.

 

http://www.digi.no/866006/vil-ikke-kryptere-alle-trafikkdata

Vil ikke kryptere alle trafikkdata

- For dyrt og uhåndterbart, mener IKT-Norge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Lokalkunnskapen kan man ikke forvente Delta eller andre nasjonale styrker har, men det lokale politiet burde kanskje ha litt oversikt over lokale forhold?

 

Sprø teori fra min side:

Jeg antar de kan ha dratt til Storøya for å unngå oppmerksomheten de ville fått på campingplassen. De aner ikke hvor mange gjerningsmenn det er på øya, og aner ikke hvor de er på øya. Med en hjelper på campingplassen kan gjerningsmenn på øya varsles og skyte ned båter som kommer derfra.

Teorien er nødvendigvis ikke rett (eller feil), men du har et godt poeng.

Det er nettopp slike ting politiet måtte ta høyde for da de kommer til en ukjent situasjon.

 

Ingen andre politiet vett årsaken til hvorfor de der og da valgte Storøya som et utgangspunkt.

Tror nok neppe de bare "Hey, la oss ta en omvei på 3km, så vi får samlet oss litt etter en svimlende biltur".

Lenke til kommentar

Lokalkunnskapen kan man ikke forvente Delta eller andre nasjonale styrker har, men det lokale politiet burde kanskje ha litt oversikt over lokale forhold?

 

Sprø teori fra min side:

Jeg antar de kan ha dratt til Storøya for å unngå oppmerksomheten de ville fått på campingplassen. De aner ikke hvor mange gjerningsmenn det er på øya, og aner ikke hvor de er på øya. Med en hjelper på campingplassen kan gjerningsmenn på øya varsles og skyte ned båter som kommer derfra.

Teorien er nødvendigvis ikke rett (eller feil), men du har et godt poeng.

Det er nettopp slike ting politiet måtte ta høyde for da de kommer til en ukjent situasjon.

 

Ingen andre politiet vett årsaken til hvorfor de der og da valgte Storøya som et utgangspunkt.

Tror nok neppe de bare "Hey, la oss ta en omvei på 3km, så vi får samlet oss litt etter en svimlende biltur".

 

Kan jo være at Delta 01 måtte tisse, og det passer seg ikke rett ved en camping xD

Lenke til kommentar

Politiet var trolig med på planleggingen av denne falsk flagg operasjonen, og de tok lengste vei for å la Breivik få tid til å gjøre størst mulig skade før de kom.

 

Flere av ungdommene på Utøya sa at de trodde det var flere som skjøt, fordi skuddene kom fra flere kanter.

Men politiet insisterer allerede nå på at Breivik var alene på tross av dette.

Det er også ganske ulogisk at bare en person kan ha stått for alt dette.

 

At politiet også var ute på gården som Breivik eide og drev med sprengninger like etterpå, er også noe som ikke rimer.

Den eneste grunnen de kunne ha til det, var å ødelegge bevis på at Breivik ikke handlet alene.

 

I følge den russiske etteretningstjenesten FSB så visste også Jens Stoltenberg om aksjonene, og han ringte Putin på onsdag 20 juli for å få ham til å hjelpe med å stoppe aksjonene.

Jens Stoltenberg skal ha kommet over hemmelige dokumenter som lekket ut da det norske forsvaret ble hacket i Mars,og disse skal ha vist at forsvaret og den britiske etteretningstjenesten MI 5 og CIA planla disse aksjonene, og politiet i Oslo var antakelig også med på planleggingen,for politiet i Oslo er også infiltrert av CIA.

Noen i regjeringen må også vært med på dette, for uten deres hjelp ville dette ikke gått.

 

http://www.eutimes.net/2011/07/norway-premier-begged-putin-to-stop-massacre-planned-by-elites/

 

Jens Stoltenberg prøvde som sagt å stoppe dette, men aksjonene ble ikke stoppet, og Jens Stoltenberg advarte heller ikke om det som ville skje, og det gjør ham til medskyldig.

 

Breivik er bare en som var valgt ut som syndebukk, og han var tydelig under mind control.

 

http://www.wanttoknow.info/mindcontrol

 

Disse sakene kommer nok aldri il å bli oppklart av politiet eller myndighetene i Norge, fordi de var selv involvert i dette fra begynnelse til slutt.

Og også fordi folk flest i Norge er så godt opplært og dressert av de samme myndighetene at de kan ikke tro eller drømme om at våre egne myndigheter kan finne på noe slikt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Politiet var trolig med på planleggingen av denne falsk flagg operasjonen, og de tok lengste vei for å la Breivik få tid til å gjøre størst mulig skade før de kom.

 

Flere av ungdommene på Utøya sa at de trodde det var flere som skjøt, fordi skuddene kom fra flere kanter.

Men politiet insisterer allerede nå på at Breivik var alene på tross av dette.

Det er også ganske ulogisk at bare en person kan ha stått for alt dette.

 

At politiet også var ute på gården som Breivik eide og drev med sprengninger like etterpå, er også noe som ikke rimer.

Den eneste grunnen de kunne ha til det, var å ødelegge bevis på at Breivik ikke handlet alene.

 

I følge den russiske etteretningstjenesten FSB så visste også Jens Stoltenberg om aksjonene, og han ringte Putin på onsdag 20 juli for å få ham til å hjelpe med å stoppe aksjonene.

Jens Stoltenberg skal ha kommet over hemmelige dokumenter som lekket ut da det norske forsvaret ble hacket i Mars,og disse skal ha vist at forsvaret og den britiske etteretningstjenesten MI 5 og CIA planla disse aksjonene, og politiet i Oslo var antakelig også med på planleggingen,for politiet i Oslo er også infiltrert av CIA.

Noen i regjeringen må også vært med på dette, for uten deres hjelp ville dette ikke gått.

 

http://www.eutimes.net/2011/07/norway-premier-begged-putin-to-stop-massacre-planned-by-elites/

 

Jens Stoltenberg prøvde som sagt å stoppe dette, men aksjonene ble ikke stoppet, og Jens Stoltenberg advarte heller ikke om det som ville skje, og det gjør ham til medskyldig.

 

Breivik er bare en som var valgt ut som syndebukk, og han var tydelig under mind control.

 

http://www.wanttoknow.info/mindcontrol

 

Disse sakene kommer nok aldri il å bli oppklart av politiet eller myndighetene i Norge, fordi de var selv involvert i dette fra begynnelse til slutt.

Og også fordi folk flest i Norge er så godt opplært og dressert av de samme myndighetene at de kan ikke tro eller drømme om at våre egne myndigheter kan finne på noe slikt.

 

 

...

 

...

 

...

 

Var ikke akkurat dette noe vi forutså fra og med klokken 21 samme dag som terrorangrepene -- at konspirasjonsspirene ville påstå akkurat dette?

Lenke til kommentar

Og også fordi folk flest i Norge er så godt opplært og dressert av de samme myndighetene at de kan ikke tro eller drømme om at våre egne myndigheter kan finne på noe slikt.

Vi kan drømme det, men så våkner vi til den virkelige verden. Du burde komme tilbake til den selv.

 

Forøvrig fint at du venter såpass lenge med sludderet. Ble du bannet eller noe?

Endret av Cyberfrog
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og også fordi folk flest i Norge er så godt opplært og dressert av de samme myndighetene at de kan ikke tro eller drømme om at våre egne myndigheter kan finne på noe slikt.

Jeg synes synd på deg. Du er så ufattelig redd for å leve i en verden hvor ting ikke alltid er under kontroll, der det ikke er en overordnet plan, så du tvinges heller til å tro på et overordnet, hemmelig system hvor alt som skjer er nøye planlagt og holdt skjult for verden, selv om alle som "åpner øynene" kan se det.

 

For en trist tilværelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel ,jeg skrev jo at folk flest er for godt hjernevasket og dressert til å tro det.

 

Men jeg går ut fra at de fleste her har kritisert CIA og forsvaret i USA for et eller annet.

Hvilken garanti har vi da for at det norske forsvaret og norsk politi er noe bedre ?

 

Politiet i England og USA skyter sivile. Hvilken garanti har vi da for at det norske politiet er bedre ?

Så sent som for to dager siden slo politiet ihjel en mann i Florida med batonger og pistolskjefter.

Hvilken garanti har vi for at politiet i Norge er noe bedre ?

 

Husker dere overvåkingssaken i Oslo, der den amerikanske ambassaden overvåket norske borgere ?

Politiet og regjeringen nektet først at de visste om det, men ble presset til å innrømme at de nok visste om det likevel.

Den saken ble henlagt, og det er ingen annen grunn til det enn at CIA har sine agenter både i politiet, regjeringen og også rettsvesenet.

Det er nemlig ulovlig for et fremmed land å overvåke norske borgere. Uansett grunn.

 

Når USA med regjeringens og politiets godkjennelse kunne gjøre dette, hvilken grunn har vi da for å tro at de ikke også kunne planlegge og utføre disse aksjonene i Oslo og på Utøya ?

 

Har dere i det hele tatt lest sidene jeg linket til ?

 

Jeg vet jeg er upopulær her, men istedet for å bevisstløst danne en mobbegjeng for å mobbe meg, så burde dere lese mitt innlegg og websidene jeg linket til, og så burde dere begynne å tenke litt til en forandring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel ,jeg skrev jo at folk flest er for godt hjernevasket og dressert til å tro det.

 

Men jeg går ut fra at de fleste her har kritisert CIA og forsvaret i USA for et eller annet.

Hvilken garanti har vi da for at det norske forsvaret og norsk politi er noe bedre ?

 

Politiet i England og USA skyter sivile. Hvilken garanti har vi da for at det norske politiet er bedre ?

Så sent som for to dager siden slo politiet ihjel en mann i Florida med batonger og pistolskjefter.

Hvilken garanti har vi for at politiet i Norge er noe bedre ?

 

Husker dere overvåkingssaken i Oslo, der den amerikanske ambassaden overvåket norske borgere ?

Politiet og regjeringen nektet først at de visste om det, men ble presset til å innrømme at de nok visste om det likevel.

Den saken ble henlagt, og det er ingen annen grunn til det enn at CIA har sine agenter både i politiet, regjeringen og også rettsvesenet.

Det er nemlig ulovlig for et fremmed land å overvåke norske borgere. Uansett grunn.

 

Når USA med regjeringens og politiets godkjennelse kunne gjøre dette, hvilken grunn har vi da for å tro at de ikke også kunne planlegge og utføre disse aksjonene i Oslo og på Utøya ?

 

Har dere i det hele tatt lest sidene jeg linket til ?

 

Jeg vet jeg er upopulær her, men istedet for å bevisstløst danne en mobbegjeng for å mobbe meg, så burde dere lese mitt innlegg og websidene jeg linket til, og så burde dere begynne å tenke litt til en forandring.

 

Helt enig, men folk flest er for naive til å tro noe sånt om vår alles kjære Jens Stoltenberg, han er jo så snill og grei. Og så stakkars, han har jo en søster som er narkoman vettu, kan ikke være enkelt det der. :blush:

 

Regjeringen vil ha folk dumme og slappe,lykkelig uvitende mens de sitter i sofaen med hånda i smågodtskålen, ser på reality tv og handler alt fra reklamene, mens de styrer landet mot avgrunnen.

Lenke til kommentar

@Baltazar94: Jeg tror du er under mind control...du vet det selvsagt ikke selv, og du vil naturligvis benekte det, men jeg ser ingen annen forklaring på de absurde meningene du kommer med... ;)

 

 

@grovetussen: Tatt i betraktning av at det var FrP og Høyre som først og fremst sto for fjerningen av kringkastingsmonopolet i Norge, så tror jeg heller vi skal legge ansvaret for innføring av fordummende "reality" TV og TV-reklame dit det hører hjemme - altså på høyresiden.

Lenke til kommentar

Sitat Noah Vosen, The Bourne Ultimatum:

 

VOSEN

Don't second guess an operation

from an armchair, Pam. It's not

fair.

 

Til alle dere tastaturhelter og sofakrigere:

Hvilken innsikt og erfaring har dere mtp skarpe politiaksjoner?

Har dere noe annet erfaringsgrunnlag for å uttale dere enn siste forside i VG og Dagbladet?

 

"Jammen, dem kunne bare ha tatt et helikopter, lasta det opp med snipere og flydd til Utøya på 5 min, og tatt ut ABB uten probz."

 

Last heller ned siste episode av Future Weapons og kos dere med det istedet.

Fucking morons... :nei:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...