Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Og personlig ønsker jeg ikke et samfunn der jeg må passe på hva jeg sier sammen med kamerater på byen i tilfelle jeg kanskje skulle bli en offentlig person om 10 år.

Jeg ønsker ikke et samfunn der det er normalt å slenge drapstrusler rundt seg. Drapstrusler bør slåes ned på enten det er i seriøse eller mindre seriøse sammenhenger.

Så om jeg, halvfull på byen, slenger fra meg "faen ass, ABB skulle vært skutt", så mener du altså at jeg skal bures inne for drapstrusler? Eller holdt det med denne posten, og jeg kan forvente SÄPO på døra i morgen tidlig etter tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nope, men det er en forskjell på å si det, og å beskrive hvordan man skulle gjort det, og sagt at det hadde vært deilig.

Så om noen på byen sier "faen ass, hadde vært jævlig digg å plante AG'n rett i skallen på ABB og så brenne av" så bør politiet ta affære og bure gærningen inne?

Lenke til kommentar

Om man samtidig sier at man skulle gått inn på årsmøte i *putt inn din valgfrie anti-islamistiske organisasjon* og brent alle sammen. Samtidig som man sier man hadde skutt personer av en bestemt folkemasse, og man har7hadde en AG med patroner klar.

 

Ja.

 

Eller, i det minste frata personen mulighetene til å ha våpen!

Endret av Stoddart
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om man samtidig sier at man skulle gått inn på årsmøte i *putt inn din valgfrie anti-islamistiske organisasjon* og brent alle sammen. Samtidig som man sier man hadde skutt personer av en bestemt folkemasse, og man har7hadde en AG med patroner klar.

 

Ja.

 

Eller, i det minste frata personen mulighetene til å ha våpen!

Så svaret ditt på spørsmålet mitt er faktisk nei...

Men som du er inne på så er det jo helt klart en forskjell på om to karer sitter og prater skit alene sammen, i forhold til at en kar står klar med børsa og skriker: du skal dø!

Lenke til kommentar
Og personlig ønsker jeg ikke et samfunn der jeg må passe på hva jeg sier sammen med kamerater på byen i tilfelle jeg kanskje skulle bli en offentlig person om 10 år.
Jeg ønsker ikke et samfunn der det er normalt å slenge drapstrusler rundt seg. Drapstrusler bør slåes ned på enten det er i seriøse eller mindre seriøse sammenhenger.
Går vel mer som "skitsnakk" enn drapstrusler da.

I likhet med Breiviks manifest? Må det skje drap før det blir tatt som en trussel?

 

Var Breiviks manifest ingen trussel fordi det ikke ble sendt direkte til de han skulle drepe?

 

En drapstrussel er en drapstrussel, selv om det ikke sies til den som trues drept, og selv om trusselen ikke utføres. I følge politiet er en drapstrussel straffbar dersom den er egnet til å skape frykt. Er trusselen åpenbart tom for alle som hører den så er den ikke straffbar.

Lenke til kommentar

VG: Flere hundre fornærmede etter terrorbomben

 

Hva betyr dette i praksis for de fornærmede?

 

Den som er offer for en straffbar handling har en rekke rettigheter. Du kan ha rett til bistandsadvokat og informasjon om etterforskningen. Under straffesaken kan de fornærmede også kreve erstatning for utgifter de er påført som følge av terrorbomben.

 

Når det gjelder de omfattende skadene som er påført bygninger rundt Regjeringskvartalet, vil det trolig være forsikringsselskaper som legger frem erstatningskrav mot Anders Behring Breivik i rettssaken.

 

Sjansen for å få en eneste krone ut av Anders Behring Breivik virker meget usannsynlig. Hvem betaler da?

Lenke til kommentar

Forsikringsselskapene betaler. En dom vil trolig gi Breivik erstatningsansvar ovenfor forsikringsselskapene. I praksis er det snakk om småpenger selv om han blir fratatt alt han eier og at han blir gjeldsslave resten av livet. Samtidig er det forsikringsbetalere (norges befolknig) som betaler gjennom økte forsikringspriser.

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10097329

 

Fant flere nazi-plakater hengt opp i Lillestrøm

** Underskrevet med ABB-C2

** Mann i 50-årene kalt inn til avhør

 

 

Og hva gjøres med SOS Rasisme plakatene som forsøpler Oslo da?

Det at han bruker "demokratiske" midler er jo positivt.

 

Men at han skrev "ABB-C2" som lett tolkes "Anders Behring Breivik - Celle 2", er jo å åpenlyst å blande seg inn i en terrorsak.

Lenke til kommentar

Vil bare minne om hva som går på Discovery Chanel klokken 21 i kveld.

Det er mulig at dokumentaren deres er hastverksarbeid, men interessant likevel.

Er meget interessert i å se denne, men har ikke TV; er det noen steder på nettet?(betaler gjerne )

 

Jeg kommer til å ta denne opp, som sikkert flere kommer til å gjøre. Bare å sjekke torrent etterhvert....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...