тurbonєℓℓo Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Etter dette kommer det nokk til å bli dramatiske forandringer i nordmenns syn på innvandring og poltikken til partier som skal styre landet. Ein skal ikkje la slike ting skje uten at det får konsekvensar!Jeg tror ikke at befolkningen får automatisk lavere intelligens på grunn av dette:http://www.nrk.no/pr...en/3098803.html Så når ein ser at noko ikkje fungerer og at det kjem utrulig mykje dårlig ut av det, og ein vil ha det vekk eller forandre på systemet, er folk dumme? Vil heller meine at dei som ikkje vil ha forandring er dei som ikkje har mykje oppi topplokket.Men det er ingen ting som peker i retning av at FrP er partiet som vil redde oss fra terror-aksjoner..Det er ikke bare islamister som kan tenkes å stå bak disse bombene her! Islamister og muslimer generelt vil jo TAPE på dette... Dessuten er det ikke politikken det er noe galt med, men det er gjerningsmennene!! Gjerningsmennene kan være hvem som helst, og det er dem man skal ta...Eg har ikkje nevnt FRP. Det er nokk ganske stor sikkerheit at det er muslimske terroristar fordi dei har vert veldig aktive den siste tida.Vel... Men de eneste som i virkeligheten tjener på dette, det er rasister, og partier og grupper som er fremmedfientelige... Hva slags grunn skulle norske muslimer hatt? Hva ville de oppnådd med dette? Det vil jo bare gjøre alt mye verre dersom det viser seg at det faktisk er muslimer som står bak: De har ikke noe å tjene på dette!!! Bare masse å tape!! Å spre frykt for å fremme deira sak. Få heim igjenn troppar, få slutt på yttringfriheten osv.Det er helt bak mål. Hva skjedde når muslimske terrorister angrep twin towers? JO her er hva som skjedde: USA fikk mulighet til å gå til angrep på Irak og så videre... De har ingen ting å tjene på det...Det er tydligvis ikkje heilt bak mål for terroristane.Så hva har de tjent på det? Hva vil de tjene på sånne ting? Hvem er det i virkeligheten som har tjent på slike ting? Sionister? Det er svært få av dem i Norge. Har du andre forslag? Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Da logger jeg av. Jeg er lei av rasismen på forumet, og foretrekker å konsentrere meg om det som er viktig. Jeg ser ikke så mye rasisme på forumet, men jeg ser mye hat mot muslimer. Kanskje ikke så rart, hvis det skulle vise seg at denne "fredens religion" står bak nok et terrorangrep. Har det noe med relgionen å gjøre? En sivil muslim vil bare leve ett vanlig liv, akkurat som en kristen, eller budhist vil. 4 Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-14256438 Uansett hva som skjer etter det så er det nettopp det åpene samfunnet vi må passe på at vi beholder! 3 Lenke til kommentar
Everket Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Hva er egentlig sjansen for at de ikke henger i hop? To slike utenkelige og fryktelige episoder på ca samme tid? Det blir litt vanskelig å svelge som tilfeldig. Men vi vet jo ingenting. Lenke til kommentar
muslimen Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Du får hate de som har fått meg til å tenke slik da, og tenke igjennom hva du har tenkt til å gjøre med dette. jeg har aldrig sagt at jeg liker Terrorister. men jeg sier jeg liker mange muslimer, liker kristne også egentlig liker jeg alle menneskeetyper vi er like uansett invendig! kansje ikke i tankegang men.... men som sagt jeg hater terrorister... men du på din side hater jo alle muslimer...... ser du forskjelden her? om dette hadde vist seg å vere en jøde da hva skulle du sagt da.. eller en einstøing fra yttre enebakk... skriv at du hater terrorister så mye du vil men dra for faen ikke min familie inn i dette selv om terroristen er en muslim så representeerer han vekl for faen ikke meg å min familie.. og med tanke på det, representerer din tankegang hele din familie eller bare deg? ver ærlig nå! kom ikke her å men at min familie som er muslimer er terrorister du det er helt på jordet! Jeg hater ikke noen; jeg vil bare ha dem et annet sted, og det var ikke jeg som slapp dem inn. Det er en ytterst nazistisk tanke på å sende folk vekk fra hvor de bor. Bare tenk på konsentrasjonsleire... En del av muslimene som du vil sende tilbake kommer jo trolig til å dø,fordi at det er krig i deres land. Så kom ikke her og men at alle muslimer er "onde" og burde sendes vekk fra Norge! Endret 22. juli 2011 av muslimen Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Etter dette kommer det nokk til å bli dramatiske forandringer i nordmenns syn på innvandring og poltikken til partier som skal styre landet. Ein skal ikkje la slike ting skje uten at det får konsekvensar!Jeg tror ikke at befolkningen får automatisk lavere intelligens på grunn av dette:http://www.nrk.no/pr...en/3098803.html Så når ein ser at noko ikkje fungerer og at det kjem utrulig mykje dårlig ut av det, og ein vil ha det vekk eller forandre på systemet, er folk dumme? Vil heller meine at dei som ikkje vil ha forandring er dei som ikkje har mykje oppi topplokket.Men det er ingen ting som peker i retning av at FrP er partiet som vil redde oss fra terror-aksjoner..Det er ikke bare islamister som kan tenkes å stå bak disse bombene her! Islamister og muslimer generelt vil jo TAPE på dette... Dessuten er det ikke politikken det er noe galt med, men det er gjerningsmennene!! Gjerningsmennene kan være hvem som helst, og det er dem man skal ta...Eg har ikkje nevnt FRP. Det er nokk ganske stor sikkerheit at det er muslimske terroristar fordi dei har vert veldig aktive den siste tida.Vel... Men de eneste som i virkeligheten tjener på dette, det er rasister, og partier og grupper som er fremmedfientelige... Hva slags grunn skulle norske muslimer hatt? Hva ville de oppnådd med dette? Det vil jo bare gjøre alt mye verre dersom det viser seg at det faktisk er muslimer som står bak: De har ikke noe å tjene på dette!!! Bare masse å tape!! Å spre frykt for å fremme deira sak. Få heim igjenn troppar, få slutt på yttringfriheten osv.Det er helt bak mål. Hva skjedde når muslimske terrorister angrep twin towers? JO her er hva som skjedde: USA fikk mulighet til å gå til angrep på Irak og så videre... De har ingen ting å tjene på det...Det er tydligvis ikkje heilt bak mål for terroristane.Så hva har de tjent på det? Hva vil de tjene på sånne ting? Hvem er det i virkeligheten som har tjent på slike ting? Sionister? Det er svært få av dem i Norge. Har du andre forslag? Tror ikke det er så mange terorister som bor i norge heller... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 var minst to eksplosjoner.. Her er video av eksplosjon nummer 2.. http://www.youtube.com/watch?v=zbCCR3YKnM8&feature=player_embedded Fake ja. 1. eksplosjonen ser redigert ut. 2. ingen skader eller bevegelser i bygget under/etter eksplosjonen 3. ikke noe støv eller gjenstander som blir slengt rundt Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Dersom, hvis, if, so.Alle hater noen for noe, Norge ville blitt rammet av noen før eller senere. Da er det bedre at vi blir rammet for "riktige" verdier i stedet for de som jeg føler bryter med menneskenes rettigheter. Ikke narr meg til å le. De riktige verdier er å bry seg om sitt eget folk! Makan! Vi er alle et folk, det er mer latterlig å dele inn menneskeverdier ved hjelp av "usynlige landegrenser", hudfarge og tro, enn å si at alle mennesker som bor på den samme planeten er like mye verdt. Hahahahahaha..... Det som er virkelig skremmende, er at det er slik holdning som du har som gjør at slikt skjer i utgangspunktet. 2 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Noe måtte jo poppe den lille bobla Norge har holdt seg inne i. 2 Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Om gjerningsmannen på Utøya er etnisk norsk, vil det være et stort tilbakeslag for norsk nasjonalisme. 6 Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Nekter å tro at det er tilfeldig... Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Vel.. da sitter jeg her å gråter for alle døde og for min egen framtid. Jeg er en muslims jente som går med hijab, og slet allerede med blikking på gata før det her, vil ikke tenke på alt hatet jeg kommer til å oppleve etter dette.. Ingen muslim tjener på dette, virkelig. Det her ødelegger livene våres enda mer. Min far får ikke jobb fordi han er muslim. Etter dette kan vi bare gi opp.... Du har min fulle sympati, og min fulle respekt. Jeg håper du får et lettere liv, og at du og din familie kan leve et lykkelig liv i fremtidens Norge. Du er ekte vare. Haha, ja, for dette må bety at Islam er en positiv ideologi som fremmer brorskap og universal fred! 2 Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Hvorfor blir mine innlegg slettet? Er det ikke ytringsfrihet her på dette sosialistiske forumet? du spyr ut innlegg som ikke er passende i en diskusjon rundt en pågående krise og dette ser mange på (inkludert meg) som respektløst. mange er døde og skadde og alt du bryr deg om er usaklig politisk propaganda RESPEKTLØS? Det jeg vil heller si at respektløs er folk som ikke har stemt på FRP. SLIKE situasjoner som dette her kunne ha blitt ungått hvis folk bare hadde fÅPTT OPP ØYENE SINE! Jeg håper du er klar over at du er en arrogant og uvitende liten *****unge? Jeg fatter virkelig ikke at folk i den andre tråden her forleden ikke er enige med meg: uvitenhet kombinert med arroganse er vårt største problem. La oss bare få en ting helt klart: hvis noen vil sprenge en bombe i Oslo, så får de det til. Dersom vi hadde klart å organisere samfunnet slik at dette blir umulig så er jeg ikke sikker på om vi hadde ønsket å leve i det (det blir for regulert og overvåket) 8 Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Som Ane Sydnes Egeland sa 1. Tankene går til de som er rammet. 2. Vi slår ring om rettsstaten og menneskerettighetene. Nå må vi vise hvilke verdier vi står for. 3. Vi er ikke redde! Enig med 1. og 3. Ikke enig med 2. Hvor mange afghanere har ikke norske soldater drept? Tenk om dette angrepet var hevn fra afghanere? Jeg slår ikke ring om noe som helst. Det jeg vil si, er at ofrene har min sympati, da mennesker blir ofre nå, uten sammenheng med politisk tilknytning. Terrorisme treffer ikke presist, det treffer bredt. Som samfunn er dette hverken fortjent eller ufortjent. Mennesker slår tilbake med de hevnmetodene de har, kan man ikke slå tilbake politisk, bruker man vold. Forsøk på å dele inn reaksjonsmønstre i legitime og illegitime handlinger, er kun ønskedrømmer fra folk som er fornøyd med status quo. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Endelig vil det bli gjort noe med Krekar og innvandring Det er ikke noe som tyder på at Krekar er involvert i dette, og det ville uansett ikke endre statusen hans. Han kan ikke sendes til Irak fordi han risikerer dødsstraff. Han risikerer i større grad fengsel om han blir kjent skyldig for truslene han nå er tiltalt for. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Gjerningsmannen på Utøya skal, i følge nrk, være "høy, blond og med nordisk utseende." Interessant. Jeg tror ikke det henger sammen med bombene. Litt vel tilfeldig? Hvis det ikke henger sammen (tror selv det henger sammen) trenger det jo ikke å være tilfeldig. Han har isåfall antakligvis fått med seg Oslo-bombingen og deretter satt i gang sin plan, er jo et ideelt tidspunkt å handle på, siden det hersker kaos og spesielt vil folk stole på politimenn. Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Det som er virkelig skremmende, er at det er slik holdning som du har som gjør at slikt skjer i utgangspunktet. Ja, mine holdninger førte til dette terrorangrepet! Begynn å grin! Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Virker som det er politisk motivert og ikke "muslimsk" terror. Skytteren kan ha planlagt dette uavhengig og grepet sjansen når det var kaos i Oslo, men det virker litt far fetched. Endret 22. juli 2011 av McHalvorsen 1 Lenke til kommentar
oaax Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Mr.m : Utifra statistikk over hvem som står bak slike terrorangrep jeg si at det er svært logisk at dette ikke er utført av ett enkelt menneske, men heller stammer fra en terrororganisasjon som fremmer forvridde islamske meninger. Hvis man attpåtil legger til våre engasjement utenlands ser jeg på det som skråsikkert. Det har nå også blitt fanget opp såkallt "chatter" fra forskjellige jihad nettsider at det er en slik gruppe som står bak dette. Lenke til kommentar
kimosabi Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-14256438 Det er mye sant i den artikkelen der, men jeg vil heller ikke at folk skal føle mer frykt etter dette enn før. Kansje greit med en versjon av USA's "2nd Ammendment" her i landet snart? Styresmaktene våre gir jo beng i folket untatt melke oss for penger. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå