Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Butikken er da Toys'R Us som har fjernet alle leketøysvåpen.

 

Tenk visst han hadde massakrert Utøya med pil og bue like flink som Robin Hood, da måtte alle leketøytsbutikker fjernet alle pil og buene sine. Bra at han ikke druknet dem i melk, da måtte Rema 1000 fjernet all melken sin...

 

Bra at ABB ikke druknet dem i sjøen da, for da kunne man ikke kalle plassen Utøya lengre....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Per definisjon - var det et terrorangrep? Diskuterte dette litt med min bror i dag. Hvis Al-Qaida sprenger en trikk, så sprenger de trikken for å få folket til å bli redd. Men hvis man angriper feks regjeringskvartalet - hvilken frykt sitter den vanlige nordmann igjen med? En grufull skyteepisode på Utøya, vil folk være redd nestegang de er på en øy for at en galning skal komme og skyte de?

Lenke til kommentar

Per definisjon - var det et terrorangrep? Diskuterte dette litt med min bror i dag. Hvis Al-Qaida sprenger en trikk, så sprenger de trikken for å få folket til å bli redd. Men hvis man angriper feks regjeringskvartalet - hvilken frykt sitter den vanlige nordmann igjen med? En grufull skyteepisode på Utøya, vil folk være redd nestegang de er på en øy for at en galning skal komme og skyte de?

 

Jeg er iallfall sikker på at regjeringen måtte ha gått av om akkurat det samme hadde skjedd i ett annet land...

Lenke til kommentar

Jeg er iallfall sikker på at regjeringen måtte ha gått av om akkurat det samme hadde skjedd i ett annet land...

 

Fordi en feilskrudd person klarer å lure seg unna politiovervåkning og bekymringsmeldinger for å gå totalt bananas?

 

Fordi;

 

Eldreomsorgen ikke holder mål

Skolene forfaller inkl. svømmeundervisning

sykehusene ikke får nok ressurser

 

....og 22 juli viste at psykisk helsearbeid, politi ikke klarer å utføre alvorlige oppgaver og antiterorror beredskap er på bånn.

 

I tillegg er det for lite arbeid for å hindre mobbing på skoler.

Lenke til kommentar

Møtt av jubelrop og applaus på rosevakt

Jeg finner ingenting klanderverdig ved arbeidet til Politiet 22/7. De gjorde det de skulle, og det var en god jobb. Jeg gir en liten applaus selv. Men hvis det er verdt en applaus, hvordan skal vi hedre de privatpersonene som med båt risikerte livet sitt ved å hente ungdommer fra vannet ved Utøya mens Breivik fortsatt pepret løs på dem? Kanskje jeg ikke har fulgt med godt nok, men jeg synes ikke det har vært nok fokus på disse folkene.

Lenke til kommentar

Møtt av jubelrop og applaus på rosevakt

Jeg finner ingenting klanderverdig ved arbeidet til Politiet 22/7. De gjorde det de skulle, og det var en god jobb. Jeg gir en liten applaus selv. Men hvis det er verdt en applaus, hvordan skal vi hedre de privatpersonene som med båt risikerte livet sitt ved å hente ungdommer fra vannet ved Utøya mens Breivik fortsatt pepret løs på dem? Kanskje jeg ikke har fulgt med godt nok, men jeg synes ikke det har vært nok fokus på disse folkene.

 

Ikke misforstå, politiet gjorde en kjempejobb ut fra dem knappe resursene dem hadde. Det er regjeringen som har altfor skarp sparekniv ;-)

Lenke til kommentar

Jeg er iallfall sikker på at regjeringen måtte ha gått av om akkurat det samme hadde skjedd i ett annet land...

 

Fordi en feilskrudd person klarer å lure seg unna politiovervåkning og bekymringsmeldinger for å gå totalt bananas?

 

Fordi;

 

Eldreomsorgen ikke holder mål

Skolene forfaller inkl. svømmeundervisning

sykehusene ikke får nok ressurser

 

....og 22 juli viste at psykisk helsearbeid, politi ikke klarer å utføre alvorlige oppgaver og antiterorror beredskap er på bånn.

 

I tillegg er det for lite arbeid for å hindre mobbing på skoler.

Fordi vi ikke lever i Utopia, altså...men du får gjerne vise til et land som ikke har slike, lignende eller langt mer alvorlige problemer...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Per definisjon - var det et terrorangrep? Diskuterte dette litt med min bror i dag. Hvis Al-Qaida sprenger en trikk, så sprenger de trikken for å få folket til å bli redd. Men hvis man angriper feks regjeringskvartalet - hvilken frykt sitter den vanlige nordmann igjen med? En grufull skyteepisode på Utøya, vil folk være redd nestegang de er på en øy for at en galning skal komme og skyte de?

 

Per definisjon var det et terrorangrep. Liten tvil om det.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke huske at Bush gikk etter 11. september...

 

Han gjorde ikke det. Og ettertida har vel vist at 9/11 faktisk kunne vært unngått.

 

Den engelske regjeringen gikk ikke av etter bombene på T-banen og Tavistock 7/7 2005. Aksjonen ble gjennomført av personer med britisk statsborgeskap, og i et land med langt strengere overvåkning av ekstremistmiljøer enn Norge.

 

Den spanske regjering gikk ikke av etter bombingen av pendlertoget 11.3.2004. 191 døde.

 

Dette er to land som faktisk har hatt problem med terror i årtier (IRA og ETA), og sannsynligvis de to landene i verden med relativt sett største og mest kompetente antiterrororganisasjoner. Mange mener langt bedre enn USA sine.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Jeg er iallfall sikker på at regjeringen måtte ha gått av om akkurat det samme hadde skjedd i ett annet land...

 

Fordi en feilskrudd person klarer å lure seg unna politiovervåkning og bekymringsmeldinger for å gå totalt bananas?

 

Fordi;

 

Eldreomsorgen ikke holder mål

Skolene forfaller inkl. svømmeundervisning

sykehusene ikke får nok ressurser

 

....og 22 juli viste at psykisk helsearbeid, politi ikke klarer å utføre alvorlige oppgaver og antiterorror beredskap er på bånn.

 

I tillegg er det for lite arbeid for å hindre mobbing på skoler.

Fordi vi ikke lever i Utopia, altså...men du får gjerne vise til et land som ikke har slike, lignende eller langt mer alvorlige problemer...

 

Nordmenn er (heldigvis for Jens) et veldig vennlig folkeslag som følger regler til punkt og prikke. Det gjør at vi har nærmest åpne dører for alle terrorister. Så ja, Jens lever i Utopia.

Lenke til kommentar

Per definisjon - var det et terrorangrep? Diskuterte dette litt med min bror i dag. Hvis Al-Qaida sprenger en trikk, så sprenger de trikken for å få folket til å bli redd. Men hvis man angriper feks regjeringskvartalet - hvilken frykt sitter den vanlige nordmann igjen med? En grufull skyteepisode på Utøya, vil folk være redd nestegang de er på en øy for at en galning skal komme og skyte de?

domestic terrorism - terrorism practiced in your own country against your own people
Lenke til kommentar
Og personlig ønsker jeg ikke et samfunn der jeg må passe på hva jeg sier sammen med kamerater på byen i tilfelle jeg kanskje skulle bli en offentlig person om 10 år.

Jeg ønsker ikke et samfunn der det er normalt å slenge drapstrusler rundt seg. Drapstrusler bør slåes ned på enten det er i seriøse eller mindre seriøse sammenhenger.

Lenke til kommentar
Og personlig ønsker jeg ikke et samfunn der jeg må passe på hva jeg sier sammen med kamerater på byen i tilfelle jeg kanskje skulle bli en offentlig person om 10 år.

Jeg ønsker ikke et samfunn der det er normalt å slenge drapstrusler rundt seg. Drapstrusler bør slåes ned på enten det er i seriøse eller mindre seriøse sammenhenger.

 

Går vel mer som "skitsnakk" enn drapstrusler da.

Lenke til kommentar

Jakter hemmelige koder i Breiviks manifest

Inneholder trolig krypterte meldinger og kartkoordinater. Dataeksperter og politiets egen manifest-gruppe jobber på spreng.

 

http://www.dagbladet.no/2011/08/05/nyheter/innenriks/terrorangrepet/anders_behring_breivik/17576627/

 

Skjønner ikke helt at dette er en nyhet, så jo det allerede første gangen jeg bladde igjennom manifestet at en del av IP-adressene som er oppgitt ikke er reelle IP-adresser.

 

Når en fjott som jeg rimelig raskt skjønner at dette er kartreferanser (plottet inn en del av dem her http://itouchmap.com/latlong.html for å sjekke den 23. juli for moro skyld) så håper jeg inderlig ikke at dette er noe politiet oppdaget mange dager senere. For det vil i så fall være utrolig pinlig.

Lenke til kommentar
I sitt eget manifest omtaler Behring Breivik dette som sine favorittserier: Rome, Battlestar Galactica, Sleeper Cell, Vampire Diaries, True Blood, The Shield og Dexter. Sistnevnte serie handler om en massemorder.

Kommer hysteriske kjeder (som jeg før deres latterlige utspill faktisk brukte) som Platekompaniet og Coop kjeden til å fjerne disse fra hyllene sine nå?? Eller er det bare et tilfeldig utvalg av spill galskapen deres gjelder? Hva med Helene Bøksle sin musikk, som var et perfekt akkompagnement når man skulle dø i strid, ifølge Breivik? Blir slik musikk snart fjernet fra Platekompaniet og Coop sine hyller?

 

http://www.dagbladet.no/2011/08/05/nyheter/innenriks/terror/anders_behring_breivik/17572324/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er iallfall sikker på at regjeringen måtte ha gått av om akkurat det samme hadde skjedd i ett annet land...

 

Fordi en feilskrudd person klarer å lure seg unna politiovervåkning og bekymringsmeldinger for å gå totalt bananas?

 

Fordi;

 

Eldreomsorgen ikke holder mål

Skolene forfaller inkl. svømmeundervisning

sykehusene ikke får nok ressurser

 

....og 22 juli viste at psykisk helsearbeid, politi ikke klarer å utføre alvorlige oppgaver og antiterorror beredskap er på bånn.

 

I tillegg er det for lite arbeid for å hindre mobbing på skoler.

Fordi vi ikke lever i Utopia, altså...men du får gjerne vise til et land som ikke har slike, lignende eller langt mer alvorlige problemer...

 

Nordmenn er (heldigvis for Jens) et veldig vennlig folkeslag som følger regler til punkt og prikke. Det gjør at vi har nærmest åpne dører for alle terrorister. Så ja, Jens lever i Utopia.

Du ønsker deg heller "Festung Norwegen" med en mur mot omverdenen, og med tankepoliti og full overvåking av oss alle på innsiden da, skjønner jeg...det opplegget var jo en stor suksess i Øst-Tyskland, som vi alle vet....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...