Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Nei, mitt argument er dette: alle i verden vil på et eller annet tidspunkt si noe lignende. Det skjer jævlig sjelden.

Jeg er skeptisk til "alle", men vi kan la den gå.

 

Er alle ytringer av denne type like?

Gjør det denne typen ytringer harmløse?

Gjør det gjentatte ytringer av denne typen harmløse?

 

Det vil garantert ikke fungere å forby slike ytringer, men hver av oss bør ta et ansvar for å si fra til folk som strør om seg med slike at de bør moderere seg, om ikke de vil oppfattes som en som oppfordrer til drap.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg støtter faktisk tofagerl her. Det er tullprat mellom to mannfolk som misliker en person sterkt. Det er veldig lett å tulle med å skyte noen, men å faktisk gjennomføre det krever langt langt mer.

Tullprat? Jovel. Men jeg synes ikke man trenger bagatellisere slike "fantasier" heller:

Jeg ser for meg julebordet til regjeringen. Perfekt øyeblikk til å sperre alle utgangene med molotovcocktail, foruten den døren jeg skal gå inn.
Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar

Det koker vel ned til at folk bør slutte å være så store i kjeften, slutte å overdrive så voldsomt og være litt mer ærlige med hva de egentlig mener om de skulle uttalt seg f.eks på TV.

Her snakker vi om personer ute for å ta en øl en vanlig kveld etter å ha vært på et politisk møte for flere måneder siden. Ingen av dem, bortsett fra den som tok det opp i skjul, hadde noen som helst forutsetning for å tro at dette noen gang skulle bli en sak.

 

Vi beveger oss mot et ganske farlig samfunn dersom tullprat på byen er noe man må bekymre seg for at TV2 skal komme trekkende med flere måneder i etterkant fordi de trenger å fylle opp noen minutter av nyhetene med "sjokkerende saker". Det åpner ikke akkurat for frie meningsutvekslinger, ikke engang frie samtaler med det man trodde var vennlige fremmede. At man skal være nødt til å sensurere seg for å prate skit på byen glir faktisk over i en samfunnsammenligning jeg personlig synes er ekstremt misbrukt. Men 1984 er i den sammenhengen ganske korrekt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Noen som fikk med seg hvilken butikk det var som har fjernet alle leketøysvåpnene? Hørte det på radioen nå nettopp men fikk ikke med meg hvilken butikk i oslo det var som gjorde det.

Coop og Platekompaniet.

Leste du hva han skrev i det hele? Tror det er lite med leketøysvåpen på Platekompaniet ;-)

Lenke til kommentar

@TEE: Helt riktig observert, dersom en har politiske ambisjoner så er man nødt til å sensurere seg fra visse typer skitprat i fylla på offentlige steder. Skulle da bare mangle, og vi har ikke bruk for slike tullinger i politikken.

Ja, jeg er vel merkelig som foretrekker politikere som tør å si hva de mener istedet for de som ljuger inn i kameraet hver eneste dag. Og hva man sier privat har fint lite å gjøre med det partiprogrammet man repsenterer som valgt politiker.

 

Personlig har jeg lite til overs for innvandringsmotstand og lukkede grenser, men de som har motsatt syn bør ikke knebles.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Folk er syke. Det hagler jo hatmeldinger til FRP-politikere på facebook og lignende.

Er det overraskende? Det bugner jo av folk på dette forumet også som tydligvis i fullt alvor tror feks at sosialister ønsker å ødelegge landet.

 

AtW

Det er også haugevis av folk som i fullt alvor tror at FrP ønsker å ødelegge landet.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er vel merkelig som foretrekker politikere som tør å si hva de mener

Hvis de sier at andre politikere burde bli skutt, og mener dette, da har de ingenting å gjøre i et demokrati. Hvis de sier det som en spøk, da er det jo ikke det de mener...

Hvis de sier at noen burde bli skutt og mener det, er det en sak for politiet. At de slenger ut noen kommentarer en fuktig kveld på byen er noe helt annet. Og personlig ønsker jeg ikke et samfunn der jeg må passe på hva jeg sier sammen med kamerater på byen i tilfelle jeg kanskje skulle bli en offentlig person om 10 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg er vel merkelig som foretrekker politikere som tør å si hva de mener

Hvis de sier at andre politikere burde bli skutt, og mener dette, da har de ingenting å gjøre i et demokrati. Hvis de sier det som en spøk, da er det jo ikke det de mener...

Hvis de sier at noen burde bli skutt og mener det, er det en sak for politiet. At de slenger ut noen kommentarer en fuktig kveld på byen er noe helt annet. Og personlig ønsker jeg ikke et samfunn der jeg må passe på hva jeg sier sammen med kamerater på byen i tilfelle jeg kanskje skulle bli en offentlig person om 10 år.

 

 

100%

 

 

Men jeg kan forstå at folk kan bli paranoide på utsagn, man vil jo være forsiktig med å holde øynene åpne etter farer :p

Hele situasjonen er ganske 'messy' syntes jeg (det å leve i samfunnet:P)

Lenke til kommentar

Hele den saken er dratt ut og blåst opp også. Det som det blir skrevet, tullprat mellom to personer.

 

 

Mulig dette er "tullprat" mellom personer og de var da flere enn to?

 

Måtte jo være noen som tok opp samtalen også, hvis ikke den ene gjorde dèt og sendte dette til TV2 i vinter?

 

Forøvrig synes jeg ingen av disse viser noe som helst respekt for sine medmennesker og andre politikere og bør heller ikke vises respekt selv.

 

De fortjener ikke stemmgivernes tillit ved noe som helst valg.

 

En annen ting jeg har merket meg er at de fleste av disse som har kommet frem i media er enslige menn i en bestemt alder med noen unntak.

 

Familefedre flest har ikke tid til dette tullet, og bruker sin tid på noe helt annet og mere konstruktivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...