Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

En link til nyheten er vel bedre enn at jeg prøver å forklare! :)

 

Tror faktisk så godt som alt som ble sagt er skrevet ned også.

Man kan vel se at det er tomme ord? Har hørt mange folk opp gjennom tidene si at folk burde bli skutt, i alle mulige sammenhenger, for å skape dramatisk effekt og vise sin avsky for noen som de er uenige med. Nå har jeg ikke fulgt med på det som har blitt sagt om denne uttalelsen men, det høres ikke nytt ut å si slikt

Endret av b3ta
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En link til nyheten er vel bedre enn at jeg prøver å forklare! :)

 

Tror faktisk så godt som alt som ble sagt er skrevet ned også.

Man kan vel se at det er tomme ord? Har hørt mange folk opp gjennom tidene si at folk burde bli skutt, i alle mulige sammenhenger, for å skape dramatisk effekt og vise sin avsky for noen som de er uenige med. Nå har jeg ikke fulgt med på det som har blitt sagt om denne uttalelsen men, det høres ikke nytt ut å si slikt

Bare så det er sagt, det er rimelig stor forskjell mellom å si at noen "burde blitt skutt", som er et relativt normalt norsk uttrykk, og å si: "Det hadde faktisk vært en glede å knele ham, bøyd hodet fremover, lagt Glocken i nakkegropen og trukket av."

De to kan ikke sammenlignes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, men det er ikke en trussel. Det er fantasi. Dersom han hadde sagt det TIL Stoltenberg ville nok PST banket på døra, og med rette. Dette er bare harmløs prat mellom to idioter ;)

 

Er vel helst dagens regjering som er idioter. Dem trur at i Norge skjer det aldri noe terror og her er alle snille og greie slik at vi bruker ikke noe penger på å hindre noe sånt....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, men det er ikke en trussel. Det er fantasi. Dersom han hadde sagt det TIL Stoltenberg ville nok PST banket på døra, og med rette. Dette er bare harmløs prat mellom to idioter ;)

 

Finnes frihet, helt uten ansvar?

Finnes rettigheter, helt uten forpliktelser?

Hvor harmløst er slikt prat, når det gjentas og gjentas?

Lenke til kommentar
Jeg støtter faktisk tofagerl her. Det er tullprat mellom to mannfolk som misliker en person sterkt. Det er veldig lett å tulle med å skyte noen, men å faktisk gjennomføre det krever langt langt mer.

Det koker vel ned til at folk bør slutte å være så store i kjeften, slutte å overdrive så voldsomt og være litt mer ærlige med hva de egentlig mener om de skulle uttalt seg f.eks på TV.

 

Jeg vet om folk som slenger rundt seg med "burde vært skutt", "kast de på sjøen" osv. Til og med lokalpolitikere og det synes jeg er ganske hårreisende, harry og unødvendig. Hadde det ikke vært for at jeg vil beholde vennskapet med slike så kunne jeg funnet på å sette telefonen på lydopptak og sende opptaket til pressen. Det er vel akkurat det som har skjedd her.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Jeg støtter faktisk tofagerl her. Det er tullprat mellom to mannfolk som misliker en person sterkt. Det er veldig lett å tulle med å skyte noen, men å faktisk gjennomføre det krever langt langt mer.

Det koker vel ned til at folk bør slutte å være så store i kjeften, slutte å overdrive så voldsomt og være litt mer ærlige med hva de egentlig mener om de skulle uttalt seg f.eks på TV.

 

Jeg vet om folk som slenger rundt seg med "burde vært skutt", "kast de på sjøen" osv. Til og med lokalpolitikere og det synes jeg er ganske hårreisende, harry og unødvendig. Hadde det ikke vært for at jeg vil beholde vennskapet med slike så kunne jeg funnet på å sette telefonen på lydopptak og sende opptaket til pressen. Det er vel akkurat det som har skjedd her.

 

Kan ikke si annet enn at de er lite voksne :s

Lenke til kommentar

Siviliserte mennesker sier ikke sånt om meningsmotstandere. Det vitner om en fullstendig mangel på forståelse for demokratiet og rettstaten. Det bør selvfølgelig ikke overraske med tanke på hvilket parti kjøttpøkken representerer.

 

Ellers er det vel en del som tyder på at han har eller har hatt en ulovlig Glock. Han hevdet så vidt jeg husker at han ikke har en Glock, men i opptaket omtaler han våpenet han vil bruke til å henrette den navnløse statsråden som Glocken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, men det er ikke en trussel. Det er fantasi. Dersom han hadde sagt det TIL Stoltenberg ville nok PST banket på døra, og med rette. Dette er bare harmløs prat mellom to idioter ;)

 

Finnes frihet, helt uten ansvar?

Finnes rettigheter, helt uten forpliktelser?

Hvor harmløst er slikt prat, når det gjentas og gjentas?

 

Vel, har noen skutt Stoltenberg?

Lenke til kommentar

Ja, men det er ikke en trussel. Det er fantasi. Dersom han hadde sagt det TIL Stoltenberg ville nok PST banket på døra, og med rette. Dette er bare harmløs prat mellom to idioter ;)

 

Finnes frihet, helt uten ansvar?

Finnes rettigheter, helt uten forpliktelser?

Hvor harmløst er slikt prat, når det gjentas og gjentas?

 

Vel, har noen skutt Stoltenberg?

Er det ditt argument for å fastholde at slike ytringer er harmløse?

Lenke til kommentar

Vel, har noen skutt Stoltenberg?

Ta deg en tur til regjeringskvartalet du.

 

Morsom

 

Ja, men det er ikke en trussel. Det er fantasi. Dersom han hadde sagt det TIL Stoltenberg ville nok PST banket på døra, og med rette. Dette er bare harmløs prat mellom to idioter ;)

 

Finnes frihet, helt uten ansvar?

Finnes rettigheter, helt uten forpliktelser?

Hvor harmløst er slikt prat, når det gjentas og gjentas?

 

Vel, har noen skutt Stoltenberg?

Er det ditt argument for å fastholde at slike ytringer er harmløse?

 

Nei, mitt argument er dette: alle i verden vil på et eller annet tidspunkt si noe lignende. Det skjer jævlig sjelden.

 

Ja, jeg inkluderer deg: du har definitivt fantasert om å drepe noen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...