Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Tipper at programplanen er endret for å få det inn, neppe planlagt for særlig lenge siden :)

 

Ser av sendeplanen for i dag at det er norsk Discovery jeg har (via GET), og sendeplanen stemmer ikke særlig overens med et nytt program som vises kl 21 på søndag, så det blir vel felre endringer.

 

Edit: pressemelding: http://press.discovery.com/uk/dsc/press-releases/2011/discovery-channel-investigates-one-worst-shoo-1469/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Tipper at programplanen er endret for å få det inn, neppe planlagt for særlig lenge siden :)

 

Ser av sendeplanen for i dag at det er norsk Discovery jeg har (via GET), og sendeplanen stemmer ikke særlig overens med et nytt program som vises kl 21 på søndag, så det blir vel felre endringer.

 

Edit: pressemelding: http://press.discovery.com/uk/dsc/press-releases/2011/discovery-channel-investigates-one-worst-shoo-1469/

Kanskje litt i det tidligste laget å laget et slikt program, mener iallefall jeg.

Lenke til kommentar
Det virker som enkelte lar seg true til taushet i viktige politiske sammenkomster.

 

Nordlys: Flere FpU-ere dropper sommerleir

Hvorfor mener du dette er uttrykk for at de lar seg true til taushet? Både for deltakere og slektninger vil det være ganske spesielt, følelsesmessig, å dra avgårde på en sånn samling nå. Jeg synes det er riktig å arrangere leiren, men jeg skjønner godt at endel lar være å dra.

Hvorfor lar enkelte være å dra? På grunn av uro og frykt for flere angrep?

 

Resultatet er uansett at Fpus interne debatter blir amputert av at færre deltar. Dette svekker de demokratiske prosessene i Fpu.

 

At partiene er blitt enige om å vente med valgkampstart til den 13. august er ikke å kneble debatten, men å respektfult la folk få følge sine til hvile, i fred.

Det er naturlig både av respekt for de rammede og fordi terrorangrepet har gitt politikerne mye annet å tenke på. Deres normale arbeid har gått med redusert kapasitet på grunn av terroren.

 

Jeg har forøvrig savnet en mer lavmælt debatt lenge. Det kommer ikke noe nyttig ut av debatter der underholdningsverdien av avbrytelser er viktigere enn å la folk snakke ferdig, før man imøtegår argumentasjonen. At man er litt mer redelig med fakta, litt mindre slagordpreget og litt mer opptatt med å fremheve seg selv heller enn å kaste skitt på andre, -hvordan skal disse tingene være en svekkelse av demokratiet?

Hvis det er det du legger i ordet lavmælt så er jeg enig, men det var ikke det jeg la i ordet. Med lavmælt mente jeg at lavere engasjement, særlig i kontroversielle saker. - Dette vil bli en svekkelse av demokratiet.

Lenke til kommentar

Namdalsavisa sender "konsert for trøst og håp" direkte fra Namsos kirke akkurat nå. Fin konsert fra en fullsatt kirke, kan kanskje være av interesse for flere her i tråden?

 

http://www.namdalsavisa.no/kultur/article5691076.ece

 

Takker for link.

 

I starten er det liksom ikke lett å skille 40 eller 80 døde. Det er utrolig mange uansett. Det er ikke før man får et bilde og et navn ved hver av de omkomne går det virkelig opp hvor mange som faktisk ble drept. Er helt utrolig. Og i disse dager hvor man ser begravelse, etter begravelse, etter begravelse, etter begravelse.. Vel, det er bare så ufattelig tragisk.

Endret av jj_89
Lenke til kommentar

Hvorfor lar enkelte være å dra? På grunn av uro og frykt for flere angrep?

 

Resultatet er uansett at Fpus interne debatter blir amputert av at færre deltar. Dette svekker de demokratiske prosessene i Fpu.

Forsåvidt riktig, og det er dumt. Jeg så at SU og RU i grunnen ikke hadde noe valg, de skulle kjørt sommerleirene sine på Utøya i tur og orden etter AUF. Unge Høyre har vel ikke noen landsdekkende sommerleir, tror jeg? De andre vet jeg ikke hva gjør. Uansett, så nær opptil hendelsene så er det mange gode grunner til å dempe aktiviteten midlertidig. Jeg frykter egentlig ikke at det vil vare lenge.

 

Hvis det er det du legger i ordet lavmælt så er jeg enig, men det var ikke det jeg la i ordet. Med lavmælt mente jeg at lavere engasjement, særlig i kontroversielle saker. - Dette vil bli en svekkelse av demokratiet.

Vi får håpe det er min tolkning av lavmælt som passer best. Ellers skal jeg slutte meg til din reaksjon :yes:

Lenke til kommentar

Litt på siden, jeg er ikke videre interessert at man skal gå alle personer, som har anti-islamistiske holdninger i sømmene. Men Det de viser på TV2 nyheten 21:00, er faktisk høyst interessant.

Det er bra at de tar tak i offentlige personer som sikter etter maktsverv. Det er også bra at man tar tak i ekstremister. Det jeg ikke liker er at nyhetene om dagen snakker som om at man automatisk er ekstremist dersom man er kritisk mot Islam.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt på siden, jeg er ikke videre interessert at man skal gå alle personer, som har anti-islamistiske holdninger i sømmene. Men Det de viser på TV2 nyheten 21:00, er faktisk høyst interessant.

Det er bra at de tar tak i offentlige personer som sikter etter maktsverv. Det er også bra at man tar tak i ekstremister. Det jeg ikke liker er at nyhetene om dagen snakker som om at man automatisk er ekstremist dersom man er kritisk mot Islam.

 

Det er jo helt borti natta at man skal være ekstremist, bare fordi man liker likestilling og sivilisasjon, og ikke ønsker et steinaldersk føydalsamfunn med innavl/giftemål mellom kusiner og fettere, og misdannede barn.

 

Det må da være en helt stueren sak å være mot en religion.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det jeg ikke liker er at nyhetene om dagen snakker som om at man automatisk er ekstremist dersom man er kritisk mot Islam.

Det er vel her snakk om grad av kritikk. Å mislike religion er til en viss grad forsvarlig, men å hate et helt folk på grunn av et fåtalls handlinger er jo ekstremt.

Lenke til kommentar

Litt på siden, jeg er ikke videre interessert at man skal gå alle personer, som har anti-islamistiske holdninger i sømmene. Men Det de viser på TV2 nyheten 21:00, er faktisk høyst interessant.

Det er bra at de tar tak i offentlige personer som sikter etter maktsverv. Det er også bra at man tar tak i ekstremister. Det jeg ikke liker er at nyhetene om dagen snakker som om at man automatisk er ekstremist dersom man er kritisk mot Islam.

 

Det gjør de ikke. Det de derimot gjør er å rette kritikk mot kritikerne, og det syntes jeg faktisk er rettferdig! Hadde vi vært nabolandet til Somalia hadde det på en måte være relevant å kikke med kritiske øyne over grensa. Det samme gjelder Israel og til en hvis grad USA. Her i Norge derimot, er jeg like redd for muslimer som er jeg for plutselige meteornedslag - godt mulig det skjer, men hvis du går rundt og advarer folk mot det vil jeg tro du er litt smårar.

 

Høyreekstreme derimot, som er noe annet enn islamkritikere, har gått fra fire små terrorangrep på 60-80 tallet til et av verdens største nå for to uker siden. DE er jeg redd for!

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar

Det er jo helt borti natta at man skal være ekstremist, bare fordi man liker likestilling og sivilisasjon, og ikke ønsker et steinaldersk føydalsamfunn med innavl/giftemål mellom kusiner og fettere, og misdannede barn.

 

Det må da være en helt stueren sak å være mot en religion.

Det er nok ikke din støtte til likestilling og sivilisasjon som gjør folk irriterte, men heller tonen din og at det fremstår som om du rett og slett avskyr disse menneskene, noe som også understrekes av tråder du har opprettet om temaet.

 

Det skal du få lov til, siden dette er et fritt forum. Det betyr ikke at du kan kreve at folk er enige med deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...