Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stoltenberg har lovet mer åpenhet og mer demokrati og oppfordrer oss alle (inkludert politikerne) til å ikke la seg true til taushet. Mon tro om hele det politiske systemet har latt seg delvis true til delvis taushet. Det virer som det ligger an til en heller laber og lavmælt valgkamp. Jeg kan ikke se for meg hvordan det skal styrke demokratiet og åpenheten akkurat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Stoltenberg har lovet mer åpenhet og mer demokrati og oppfordrer oss alle (inkludert politikerne) til å ikke la seg true til taushet. Mon tro om hele det politiske systemet har latt seg delvis true til delvis taushet. Det virer som det ligger an til en heller laber og lavmælt valgkamp.

Eneste som er sikkert nå er at den er utsatt. Jeg gjetter på at man forbereder seg på å vise at man har lederskapet som skal til for å styre et "nytt" Norge.

Lenke til kommentar

- Oppskrift eller viten?

 

- Tilfeldig eller sammenheng?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10089292

 

 

Etter et raskt søk på Avdeingsdirektør Christian Fredrik Horst i Fornyings- og administrasjonsdepartementet fant jeg fort ut at han selv er medlem av Frimureriet.

Han er medlem av Johannes-losjen Søilene og den høyere losjen Den Norske Store Landsloge

Horst har graden VIII (Høyt lysende Salomons betrodde bror).

Er det noe sammenheng mellom denne mannen og Breivik med tanke på hva han sier i dette NRK-Intervjuet og at begge er medlemmer av Den Norske Frimurerorden?

Kan denne mannen også være pro-israeler slik breivik er?

Endret av jord
Lenke til kommentar

Stoltenberg har lovet mer åpenhet og mer demokrati og oppfordrer oss alle (inkludert politikerne) til å ikke la seg true til taushet. Mon tro om hele det politiske systemet har latt seg delvis true til delvis taushet. Det virer som det ligger an til en heller laber og lavmælt valgkamp. Jeg kan ikke se for meg hvordan det skal styrke demokratiet og åpenheten akkurat.

 

Man må skille mellom det å la seg true til stillhet, og det å stilne pga respekt for det som har skjedd og dem det har rammet.

 

Det hadde kanskje tatt seg dårlig ut å slakte Ap for innvandringspolitikken akkurat nå, uten at det er pga. noen form for trussel...

Lenke til kommentar

Det virker som enkelte lar seg true til taushet i viktige politiske sammenkomster.

 

Nordlys: Flere FpU-ere dropper sommerleir

 

Hvorfor mener du dette er uttrykk for at de lar seg true til taushet? Både for deltakere og slektninger vil det være ganske spesielt, følelsesmessig, å dra avgårde på en sånn samling nå. Jeg synes det er riktig å arrangere leiren, men jeg skjønner godt at endel lar være å dra.

 

At partiene er blitt enige om å vente med valgkampstart til den 13. august er ikke å kneble debatten, men å respektfult la folk få følge sine til hvile, i fred.

 

Jeg har forøvrig savnet en mer lavmælt debatt lenge. Det kommer ikke noe nyttig ut av debatter der underholdningsverdien av avbrytelser er viktigere enn å la folk snakke ferdig, før man imøtegår argumentasjonen. At man er litt mer redelig med fakta, litt mindre slagordpreget og litt mer opptatt med å fremheve seg selv heller enn å kaste skitt på andre, -hvordan skal disse tingene være en svekkelse av demokratiet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...