Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Politiloven, § 11: Arrangementer på offentlig sted m.v.

 

Den som vil benytte offentlig sted til demonstrasjon, opptog, møte, stand eller lignende, skal i god tid på forhånd gi politiet melding om dette. For øvrig kan det ved vedtekt etter lovens § 14 gis regler om søknadsplikt for visse arrangementer på offentlig sted eller meldeplikt for arrangementer som for øvrig er allment tilgjengelige.

 

En melding som nevnt i første ledd, skal i alminnelighet gis skriftlig og inneholde opplysninger om arrangementets formål, omfang, ansvarlig arrangør, tidspunkt, avviklingssted og de ordenstiltak arrangøren vil sette i verk.

 

Politiet kan forby arrangementer som nevnt i første ledd, men bare når det er grunn til frykt for at de kan forårsake alvorlig forstyrrelse av den offentlige ro og orden eller den lovlige ferdsel, eller det formål som tilsiktes fremmet eller måten dette skjer på, strider mot lov.

 

Politiet kan iverksette nødvendige tiltak for å sikre at lovlige arrangementer som nevnt i første ledd kan avvikles uforstyrret og til minst mulig hinder for den øvrige ferdsel. Det kan også settes vilkår for avviklingen for å forebygge slike forstyrrelser eller krenkelser som nevnt i tredje ledd. Det kan herunder settes som vilkår at deltakere i demonstrasjon eller lignende ikke medbringer gjenstander som er egnet til å true eller påføre skade med.

 

Det er forbudt for deltakere i et arrangement som nevnt i første ledd å opptre maskert, unntatt for deltakere i skuespill, maskerade eller lignende.

 

Politiet kan stanse eller oppløse arrangementer som nevnt i første ledd når de avvikles i strid med nedlagt forbud eller fastsatte vilkår, eller forårsaker slike krenkelser som nevnt i tredje ledd eller ved begrunnet frykt for slike.

 

Politiet kan også fastsette vilkår for, forby, stanse eller oppløse andre sammenkomster og tilstelninger enn dem som er nevnt i første ledd, for å hindre at noen lider overlast, for å unngå at alvorlige ordensforstyrrelser eller ferdselshindringer oppstår, eller for å gjenopprette ro og orden etter slike.

 

 

http://www.lovdata.no/all/tl-19950804-053-002.html

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Har forresten hørt at Fjordman er bosatt "et stykke utenfor Oslo" og også "Trøndelag"

 

Tyrifjorden - Fjordmann ? :whistle:

 

Hvis personen gjør seg utilgjenglig, har da politiet i heletatt noen sjans for å spore ham opp? IP adresser fra utenlandske blogger etc?

Ingenting er umulig. Dersom noen skarpe hackere allierer seg, så hadde sannsynligvis identiteten blitt kjent rimelig fort.

Lenke til kommentar

Westboro Baptist Church overgår seg selv

 

http://www.nrk.no/ny...erden/1.7734694

 

 

pressemeldingen: http://www.godhatesf...t-Or-Perish.pdf

Meh, ignorer dem. Hvis de virkelig gidder å fly tur-retur Kansas-Norge for å holde oppe noen plakater og bli ropt ned av sinte folk, så la de få lov.

 

disse ekstremistene skal ignoreres, mens vår egen ekstremist skal vi lytte til og lære av?

 

 

Synd om de dukker opp, for det spørs hvor mye kjærlighet de vil bli møtt med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Westboro Baptist Church overgår seg selv

 

http://www.nrk.no/ny...erden/1.7734694

 

 

pressemeldingen: http://www.godhatesf...t-Or-Perish.pdf

Meh, ignorer dem. Hvis de virkelig gidder å fly tur-retur Kansas-Norge for å holde oppe noen plakater og bli ropt ned av sinte folk, så la de få lov.

 

disse ekstremistene skal ignoreres, mens vår egen ekstremist skal vi lytte til og lære av?

 

 

Synd om de dukker opp, for det spørs hvor mye kjærlighet de vil bli møtt med.

 

Jepp, jeg tar ikke de idiotene der seriøst. ABB derimot, drepte 80 mennesker, og jeg vil at PST skal finne ut hvordan de kjenner igjen fremtidige kloner. Hvis du virkelig mener at ABB og Fred Phelps er like ille har du et stort problem.

Lenke til kommentar

Jeg føler ubehag ved å konseptet "gjør noe mer ekstremt og det gjør deg mer verdt å lytte til".

 

PST unner jeg forøvrig all suksess i sitt fremtidige virke.

 

JEg synes det er litt merkelig å trekke paralellen "undersøke for å hindre" og "lytte til". Synes du det er ubehaglig at mord i mindre grad ignoreres enn spytting på gata også? At man prøver å forhindre ting som forårsaker mord?

 

 

http://www.dagbladet.no/2011/08/03/nyheter/utoya/terror_i_oslo/terrorangrepet/anders_behring_breivik/17530342/

 

Ellers synes jeg dette er skremmende, siktes for "psykisk medvirkning"? Det er ganske drøyt om man skal begynne å bevege seg inn på noe sånt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Westboro Baptist Church overgår seg selv

http://www.nrk.no/ny...erden/1.7734694

pressemeldingen: http://www.godhatesf...t-Or-Perish.pdf

Meh, ignorer dem. Hvis de virkelig gidder å fly tur-retur Kansas-Norge for å holde oppe noen plakater og bli ropt ned av sinte folk, så la de få lov.
Skal de få lov til å ødelegge begravelsen til barn som ble myrdet på Utøya?
De har lov til å demonstrere i Norge. Det samme har nazister, sosialister, papegøyer og kenguruer.

La politiet taue de inn for forstyrrelse av offentlig ro og orden og la de få sitte på glattselle ut dagen.

 

Trist om Politiet må bruke ressurser på sånt, men må man så må man.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Tja, hvis jeg greier å overtale deg til å utføre et drap - er jeg da helt uskyldig?

 

Føler du virkelig at dette er så konkret? At denne fjordmann har overtalt enekeltpersoner til å drepe?

 

AtW

Per dags dato så vet vi ikke det. Men hvis det viser seg gjennom etterforskning at denne Fjordman har oppfordret ABB til å gjennomføre angrepene, hvordan stiller det seg da? Hvor langt kan man gå i å påvirke noen før man er medkonspiratør?

 

EDIT

Endret av monzilla
Lenke til kommentar

Tja, hvis jeg greier å overtale deg til å utføre et drap - er jeg da helt uskyldig?

 

Føler du virkelig at dette er så konkret? At denne fjordmann har overtalt enekeltpersoner til å drepe?

 

AtW

Per dags dato så vet vi ikke det. Men hvis det viser seg gjennom etterforskning at denne Fjordman har oppfordret ABB til å gjennomføre angrepene, hvordan stiller det seg da? Hvor langt kan man gå i å påvirke noen før man er medkonspiratør?

 

EDIT

 

Hmm, ser ut som saken på dagbladet er endret. Men uansett, vi har ingenting som tilsier at Fjordmann har direkte oppfordret til noe sånn, da bør man eventuelt ta det om det dukker opp. Grensen er ihvertfall langt fra det å skrive jallatekster på internett, som noen tar litt mer seriøst enn de burde.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har vel selv nevnt sikkert flere ganger her på forumet at er man mot denne store innvandring vi har sett så bør man ansvarliggjøre de styrende myndigheter og politikere som står bak dette.

 

Med dette har jeg ikke nevnt ordet Muslim før nå, jeg mente generell innvandring.

 

Jeg har heller ikke skrevet at ansvarliggjøring er det å gå amok med skytevåpen eller bomber.

Man kan ansvarliggjøre det politiske system ved valgurnene.

 

Selv tror jeg at AP neppe har mere enn 20% av de etniske Norske sine stemmer ved Stortingsvalg.

Tror mange innvandrere stemmer AP.

 

Derfor har AP hatt meget stort frafall fra 50-tallet og 60-tallet da i all hovesak alle stemmer kom fra etniske Nordmenn.

 

Ap hadde en høy % andel av de totalt gitte stemmer også dengang.

 

 

Dermed har jeg ikke sagt at alle ikke bør få stemme.

 

Men mener at man bør ha bodd i landet ett vist antall år før man får stemmerett.

 

Har tidvis havnet inne på Muslimske nettsider her i Norge, når jeg søkte etter noe.

Ser de er vel så harde mot hverandre, og ytrer ønsker om strengere straffer enn hva vi "Nordmenn" ytrer ønsker om.

 

Har ikke observert at en kjeft har blitt beskyldt for rasisme av den grunn.

Muligens kan man ikke være rasistisk ovenfor noen med egen tro og hudfarge?

Er enkelte "Norske" innom disse forum også.

 

Som sagt her har mange Muslimer kommet med mange påstander, standpunkter og ytringer som ville reist ha reist bust hos AP og SV hvis dette hadde kommet fra etniske Nordmenn.

 

Får se om jeg finner noen av disse sidene senere og legger inn noen linker her.

 

Ser Ola Borten Moe mener at man ikke skal legge lokk på diskusjonen om Islam.

 

Mulig dette er ett hovedtema for noen, men for meg er det den generelle innvandring som jeg synes er alt for stor og som jeg har noe i mot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...