Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som Ane Sydnes Egeland sa

1. Tankene går til de som er rammet.

2. Vi slår ring om rettsstaten og menneskerettighetene. Nå må vi vise hvilke verdier vi står for.

3. Vi er ikke redde!

Så sant kan det sies.

Alt for Norge. Alt for det norske demokrati og den norske rettsstat.

Dette er en perfekt anledning til å vise verden hvordan man SKAL gjøre det, altså det motsatte som USA gjorde.

USA ville ha gått inn i Irak og afrganistan uansett. Dei måtte gjør slutt på terrorvelde til Saddam Hussein og redselsstaten taliban hadde skapt i Afganistan som destabiliserte heile området.

Hvorfor gikk de ikke til angrep på Burma? Fordi de ikke har olje?

Burma er jo mye verre enn terrorveldet til Saddam var...

Lenke til kommentar
Dersom, hvis, if, so.

Alle hater noen for noe, Norge ville blitt rammet av noen før eller senere.

Da er det bedre at vi blir rammet for "riktige" verdier i stedet for de som jeg føler bryter med menneskenes rettigheter.

Ikke narr meg til å le. De riktige verdier er å bry seg om sitt eget folk!

Makan!

Nei, de riktige verdier er å bry seg om alt og alle, uavhengig av nasjonalitet, hudfarge, religion, politisk ståsted eller noe annet. Det du foreslår skaper bare større splid, og vil også føre til mer av slike forferdelige hendelser.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du får hate de som har fått meg til å tenke slik da, og tenke igjennom hva du har tenkt til å gjøre med dette.

jeg har aldrig sagt at jeg liker Terrorister. men jeg sier jeg liker mange muslimer, liker kristne også egentlig liker jeg alle menneskeetyper vi er like uansett invendig! kansje ikke i tankegang men.... men som sagt jeg hater terrorister... men du på din side hater jo alle muslimer...... ser du forskjelden her? om dette hadde vist seg å vere en jøde da hva skulle du sagt da.. eller en einstøing fra yttre enebakk... skriv at du hater terrorister så mye du vil men dra for faen ikke min familie inn i dette selv om terroristen er en muslim så representeerer han vekl for faen ikke meg å min familie.. og med tanke på det, representerer din tankegang hele din familie eller bare deg? ver ærlig nå! kom ikke her å men at min familie som er muslimer er terrorister du det er helt på jordet!

Jeg hater ikke noen; jeg vil bare ha dem et annet sted, og det var ikke jeg som slapp dem inn.

Endret av worseisworser
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Som Ane Sydnes Egeland sa

1. Tankene går til de som er rammet.

2. Vi slår ring om rettsstaten og menneskerettighetene. Nå må vi vise hvilke verdier vi står for.

3. Vi er ikke redde!

Så sant kan det sies.

Alt for Norge. Alt for det norske demokrati og den norske rettsstat.

Dette er en perfekt anledning til å vise verden hvordan man SKAL gjøre det, altså det motsatte som USA gjorde.

USA ville ha gått inn i Irak og afrganistan uansett. Dei måtte gjør slutt på terrorvelde til Saddam Hussein og redselsstaten taliban hadde skapt i Afganistan som destabiliserte heile området.

Hvorfor gikk de ikke til angrep på Burma? Fordi de ikke har olje?

Burma er jo mye verre enn terrorveldet til Saddam var...

Er den nasjonen destabiliserande? Ein trussel for andre land? Kan USA gå inn i alle land?

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke si noe for sikkert, men jeg så den amatørvideoen fra rett etter eksplosjonen, og du ser klart at noen vegger er sprengt utover på R4 bygningen, noe som tyder på at bomben er innenfra.

Rett etter ja, ikke rett før :blush:

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Da logger jeg av. Jeg er lei av rasismen på forumet, og foretrekker å konsentrere meg om det som er viktig.

Jeg ser ikke så mye rasisme på forumet, men jeg ser mye hat mot muslimer. Kanskje ikke så rart, hvis det skulle vise seg at denne "fredens religion" står bak nok et terrorangrep.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Gjerningsmannen på Utøya skal, i følge nrk, være "høy, blond og med nordisk utseende." Interessant.

Jeg tror ikke det henger sammen med bombene.

Litt vel tilfeldig?

Lenke til kommentar
Dersom, hvis, if, so.

Alle hater noen for noe, Norge ville blitt rammet av noen før eller senere.

Da er det bedre at vi blir rammet for "riktige" verdier i stedet for de som jeg føler bryter med menneskenes rettigheter.

Ikke narr meg til å le. De riktige verdier er å bry seg om sitt eget folk!

Makan!

Nei, de riktige verdier er å bry seg om alt og alle, uavhengig av nasjonalitet, hudfarge, religion, politisk ståsted eller noe annet. Det du foreslår skaper bare større splid, og vil også føre til mer av slike forferdelige hendelser.

Du har virkelig ikke forståelse for naturens oppbygning.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...