runerask Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Men hvorfor får ikke Politi nødvendig ressurs til å ha raske båter? Dette blir bare for dumt Politiets båter i innlandet (altså båter som står på henger til det er bruk for dem og ikke ligger fast ute) har veldig sjelden behov for å gå fort - det er som regel snakk om redning/søk/assistanse i små elver, innsjøer og tjern - med andre ord steder der hastighet har lite å si. På sjøen har selvfølgelig politiet raskere båter. Vi kan ikke være forberedt på hver eneste mulige og umulige scenario her i landet da det vil medføre enorme kostnader til utstyr som i store deler av sin levetid bare står og forfaller. Tenk så mye man hadde spart om vi byttet ut alle politibiler med mye billigere biler med små motorer.... Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) Oki, jeg leste i new york times tidligere at det var snakk om 90 minutt. Uansett klager jeg ikke på folkene som hjalp til, men politikken bak den. Selvsagt kan man ikke forvente at ting går fortere når man ikke har nødvendige ressurser. Er selvsagt at politihelikoter står på land når piloten er på ferie. Jeg ville sagt det som en selvfølge at man hadde nok resurser at heliopteret var operativt selv i ferie.... Det var kun et overvåkningshelikopter. Beredskapstroppen hadde ikke kommet frem noe fortere dersom piloten hadde vært på jobb. Dersom området hadde vært større og mer uoversiktlig kunne helikopteret hjulpet å finne terroristen. I tillegg var politibåten ikke kjørbar. Litt ironisk når politi var så fornøyde når dem mente at det å låne private båter gikk fortere. Men hvorfor får ikke Politi nødvendig ressurs til å ha raske båter? Dette blir bare for dumt Jeg er enig at det er svært dårlig at politibåten ikke var til å stole på. Men jeg er ikke enig i at politiet skal få de beste båtene for enhver pris. Samfunnet har ikke råd til å betale for slike ting. Slik har det vært i lang tid. Jeg tror ikke samfunnet blir så mye bedre av at politiet har de raskeste båtene overalt. Hvor raskt har politiet vært avhengig av å komme frem i Trysilfjorden før? Behovet er ekstremt sjeldent. Tenk så mye man hadde spart om vi byttet ut alle politibiler med mye billigere biler med små motorer.... Politiet kjører ikke de sprekeste bilene akkurat nei. De sparer overalt der det er mulig. Jeg synes det blir for dumt å kreve at politiet burde hatt en superrask båt i Trysilfjorden, dersom det aldri har vært behov for dette tidligere. Mener du at politiet skal forutse terrormassakrer på små øyer inne i landet? Endret 31. juli 2011 av Abigor Lenke til kommentar
runerask Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Det var kun et overvåkningshelikopter. Beredskapstroppen hadde ikke kommet frem noe fortere dersom piloten hadde vært på jobb. Dersom området hadde vært større og mer uoversiktlig kunne helikopteret hjulpet å finne terroristen. I tillegg var politibåten ikke kjørbar. Litt ironisk når politi var så fornøyde når dem mente at det å låne private båter gikk fortere. Men hvorfor får ikke Politi nødvendig ressurs til å ha raske båter? Dette blir bare for dumt Jeg er enig at det er svært dårlig at politibåten ikke var til å stole på. Men jeg er ikke enig i at politiet skal få de beste båtene for enhver pris. Samfunnet har ikke råd til å betale for slike ting. Slik har det vært i lang tid. Jeg tror ikke samfunnet blir så mye bedre av at politiet har de raskeste båtene overalt. Hvor raskt har politiet vært avhengig av å komme frem i Trysilfjorden før? Behovet er ekstremt sjeldent. Er akkurat slike svakheter terrorister benytter seg av. Det samme skjedde under Nokas-ranet.... Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 I tillegg var politibåten ikke kjørbar. Politibåten var kjørbar, men de fikk motortrøbbel underveis, de rekvirerte så to sivil båter som kunne gå mye raskere, så politiet tror de tjente inn 10 minutter på motorhavariet. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Er akkurat slike svakheter terrorister benytter seg av. Det samme skjedde under Nokas-ranet.... ABB benyttet seg ikke av noe som helst. Han regnet med å bli stoppet lenge før han kom til Utøya. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Er det bare jeg som syntes det er litt i overkant fokus på det som har skjedd i media? Det er nå 9-dager siden tragedien inntraff og fremdeles så består nesten samtlige av landets aviser og nyheter av 95%+ av ting og tang som har med katastrofen å gjøre. Det som har skjedd er helt tragisk og vil for alltid bli en bekkmørk dag i Norgeshistorien, men jeg syntes det blir litt vell mye mediafokus når det over en uke senere knapt er fokus på noe annet i media. 6 Lenke til kommentar
runerask Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 I tillegg var politibåten ikke kjørbar. Politibåten var kjørbar, men de fikk motortrøbbel underveis, de rekvirerte så to sivil båter som kunne gå mye raskere, så politiet tror de tjente inn 10 minutter på motorhavariet. Med en skikkelig beredskapstropp med helikopter, hvor spesialpoliti ble sluppet ned på øya eller nær øya, ville man spart myyyyye mer tid. I en moderne verden i ett såpass oppegående land burde dette vært en enkel sak. Er sikker på at det er flisespikkeri i forhold til alle livene som gikk tapt.... Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Er det bare jeg som syntes det er litt i overkant fokus på det som har skjedd i media? Det er nå 9-dager siden tragedien inntraff og fremdeles så består nesten samtlige av landets aviser og nyheter av 95%+ av ting og tang som har med katastrofen å gjøre. Det som har skjedd er helt tragisk og vil for alltid bli en bekkmørk dag i Norgeshistorien, men jeg syntes det blir litt vell mye mediafokus når det over en uke senere knapt er fokus på noe annet i media. Er litt enig og litt uenig. Et problem har vært at jeg ikke har fått noen nyheter utenfra Oslo i 1 uke. Rart å se at det faktisk har skjedd ting ellers i verden. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 I tillegg var politibåten ikke kjørbar. Politibåten var kjørbar, men de fikk motortrøbbel underveis, de rekvirerte så to sivil båter som kunne gå mye raskere, så politiet tror de tjente inn 10 minutter på motorhavariet. Med en skikkelig beredskapstropp med helikopter, hvor spesialpoliti ble sluppet ned på øya eller nær øya, ville man spart myyyyye mer tid. I en moderne verden i ett såpass oppegående land burde dette vært en enkel sak. Er sikker på at det er flisespikkeri i forhold til alle livene som gikk tapt.... Den saken diskuteres her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1361189 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Kan noen rette opp emnetittelen? Det skal stå "Monster" isteden for "våpenmann". 1 Lenke til kommentar
TEE Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Er akkurat slike svakheter terrorister benytter seg av. Det samme skjedde under Nokas-ranet.... Så, hvor langs Mjøsa skal superbåten, spesialstyrkene og helikopteret være stasjonert? Minst 2 steder 24/7 kanskje, så vi dekker både Hamar og Minnesundbroa? Vi kan jo ikke risikere at terrorister benytter seg av svakheter? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Kan noen rette opp emnetittelen? Det skal stå "Monster" isteden for "våpenmann". Han er en mann, og han hadde et våpen, han var en våpenmann. Han er en sønn, han har en mor og en far, og en søster. Han gikk på skole, og hadde venner der. Han handlet mat i butikken og kjørte bil på veien som alle andre. Så ikke prøv å umenneskliggjøre han, han er en mann og skal straffes som en mann (mann som i "man" som i menneske). 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Kan noen rette opp emnetittelen? Det skal stå "Monster" isteden for "våpenmann". Prøv nå å være litt seriøs i det minste!! Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) Eh sorry, den djevelske delen av hjernen gikk amok. Ble bare litt sint etter det som skjedde :/ Jeg ser dere er på min side? Men dere er ikke 100% på min side? Endret 31. juli 2011 av Noreply Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) Eh sorry, den djevelske delen av gjernen gikk amok. Ble bare litt sint etter det som skjedde :/ Jeg ser dere er på min side? Men dere er ikke 100% på min side? Nei, fordi jeg er 100% på min side. Og fordi vi er forskjellige.. vil vi ha ulike nyanser i hvordan vi oppfatter ting rundt oss.. Endret 31. juli 2011 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Eh sorry, den djevelske delen av gjernen gikk amok. Ble bare litt sint etter det som skjedde :/ Jeg ser dere er på min side? Men dere er ikke 100% på min side? Nei, fordi jeg er 100% på min side. Og fordi vi er forskjellige.. vil vi ha ulike nyanser i hvordan vi oppfatter ting rundt oss.. ehm, hvilken side snakker du om ? den motsatte siden? ER DU FOR ABB ? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Hvilken side snakker DU om? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 ehm, hvilken side snakker du om ? den motsatte siden? ER DU FOR ABB ? Jeg tror at du er trøtt, så jeg anbefaler deg å gå å legge deg.. så leser du innlegget mitt i morra, så ser du hva jeg har skrevet.. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) Mot ABB...? ehm, hvilken side snakker du om ? den motsatte siden? ER DU FOR ABB ? Jeg tror at du er trøtt, så jeg anbefaler deg å gå å legge deg.. så leser du innlegget mitt i morra, så ser du hva jeg har skrevet.. Men du sa at du var 100% på din side. Neh jeg ekke trøtt se på øya mine da ---> <--- Endret 31. juli 2011 av Noreply Lenke til kommentar
TEE Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Dette er ikke rette tråden for dårlige forsøk på trolling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå