Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Ja, det er faktisk overraskende. Hvorfor skjer dette? Norge er jo eventyrlandet hvor alle tilgir alle og alle blir tatt vare på av myndighetene. Hva gikk feil?

Norge er aldeles ikke noe eventyrland, da hadde det ikke vært muslimer her som formerer seg raskere enn hva orkene i Ringenes Herre gjør. Det som er "norskt" vil snart få en helt ny mening og betegnelse. Snart kan vi omdøpe "Regjeringen" til "Norges muslimforening".

wow rassistene dukker opp enda!

En dårlig form for hersketeknikk der du.. å dra frem «rasismekortet». Hva er det du ønsker å oppnå med det?

MIne uthevinger. Både rasisme- og hysterikerkortet er helt på sin plass. Endret av Salvo
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For de som lurer på hva disse kravene som ABB skal ha fremsatt, som "er så virkelighetsfjerne at de er umulige å etterkomme", og "ikke er av verdslig art", så kan side 1103 i manifestet (punk 3.70) være av interesse.

 

Hva da? Er det ikke utnevnelser etc som er beskrevet på de sidene?

 

Sitter på en iPhone som av en eller annen grunn ikke lar meg kopiere fra PDF- dokumenter, men nevnte side i manifestet omhandler hvordan en siktet "Justiciar Knight" i løpet av rettsaken skal fremsette enkelte krav: At styresmaktene umiddelbart overgir seg til Tempelridderne hans, at han får retten til å utnevne 20 personer til et tribunal som umiddelbart får alle politiske krefter. I tillegg til det som ble nevnt over: At han skulle få 20 timer på NRK for å få samlet enn militærstyrke. Han skriver også at "By the time you are done presenting your demands, the judges and the trial audience will probably laugh their asses off and mock you for being ridicolous", så han hadde vel stort sett rett der.

 

Hmm.. Ja.. Rart han ikke kunne se for seg de virkelige konsekvensene av dette, da han kunne se en del andre konsekvenser, som for eksempel konsekvensene av hele operasjonen som vil ende opp i at 95% av folket ville hate ham. Uansett er det helt utrolig sykt... Og jeg er nysgjerrig på hva slags diagnoser han vil få, hva slags personlighetsforstyrrelse som ligger bak, for det er klart et forstyrret sinn som har tenkt ut dette...

Lenke til kommentar

Absolutt ikke.

Hvis det er snakk om utlending/muslim er det sedvane at de blir gravlagt fortest mulig. Helst dagen etter inntruffet dødsfall.

 

Jeg er sikker på at storberget eller stoltenberg kommer til å overvære flere begravelser etterhvert med etnisk norske, men du finner nok noe å kritisere på det også regner jeg med.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Et stort problem jeg har med "ideologien" til ABB og folk som deler hans synspunkter er at historieoppfatningen dems er så fjern. Altså de har valgt seg en epoke i historien hvor de mener at kulturen i vårt land eller verdensdel var "ren" og "perfekt". For meg blir det helt umulig å tenke noe annet enn at kulturen har forandret seg kontinuerlig helt fra det først kom mennesker hit.

 

Det å velge seg én epoke i historien man liker og så si at det er ekte norsk eller europeisk blir galt når man ser på bakgrunnen for at det var sånn akkurat da. Globalisering har alltid vært her og er ikke noe nytt fenomen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mulig fordi det bare var "en innvandrers" begravelse den dagen?

Næh, det er for å sende et signal.

Det var den første begravelsen. Uavhengig av etnisitet vil den første begravelsen være den som det er mest naturlig å skrive om deltakelsen i for avisene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
og det er nesten synd at han måtte begå de handlingene han gjorde.

Bare nesten?

 

Du er en idiot.

Idiot? ... "Nesten" ble lagt til av hensyn til den etterfølgende setningen i det innlegget. Kanskje dårlig formulert, men du får spare deg for spydigheten. Lær deg å tolke ett innlegg... apekatt.

 

Jeg kan ikke fordra fyren etter hva han gjorde.

Endret av Debutanten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et stort problem jeg har med "ideologien" til ABB og folk som deler hans synspunkter er at historieoppfatningen dems er så fjern. Altså de har valgt seg en epoke i historien hvor de mener at kulturen i vårt land eller verdensdel var "ren" og "perfekt". For meg blir det helt umulig å tenke noe annet enn at kulturen har forandret seg kontinuerlig helt fra det først kom mennesker hit.

 

Det å velge seg én epoke i historien man liker og så si at det er ekte norsk eller europeisk blir galt når man ser på bakgrunnen for at det var sånn akkurat da. Globalisering har alltid vært her og er ikke noe nytt fenomen.

 

Det er nok ABB klar over også. Men gjennom en demokratisk prosess kan folket styre retningen for land og kultur. ABBs frykt var at det som vi idag, og i vår moderne historie anser for å være "Norsk" skulle utvannes og forsvinne som følge av en for høy innvandringsrate. Utviklingen mener han (og det kan nok stemme) i stor grad at Arbeiderpartiet står for, dermed ble det partiet et mål. Det kan også merkes at det kun er nå nylig at ting som tvangsekteskap, kjønnslemlestelse og andre "skikker" (og iblant lovbrudd!) som ikke går så godt overens med det som hittil har vært Norsk kultur alle er relatert til islam. Det kan forklare at det spesielt er islam ABB har utvalgt som fiende, selv om han nok i utgangspunktet er imot all innvandring.

 

Så til noen personlige synspunkter: At kultur alltid er flytende og under utvikling er helt korrekt og slik må det være. Men å bruke det, og globalisering, som bakgrunn for å legge seg på rygg og la alt suse er totalt feil. Kultur er under utvikling, men alle kan bidra for å styre det vi anser som Norsk kultur i den retningen vi vil. Det gjør vi blant annet gjennom stemmeseddelen. Det er absolutt ingenting galt med å ønske at dagens status quo i Norge skal bestå og forsøke, gjennom lovlige demokratiske virkemidler, å beholde det slik. Det plager meg at de mest ekstreme forkjemperne for multikulturisme bruker "kultur er flytende, slutt å klag" som argument for å gjøre det som kan vise seg å være store endringer på hva vi pr idag er stolte av å kalle "norsk". Og det er heller ingenting rasistisk bak å være skeptisk til utviklingen vi ser i samfunnet om det gjelder høyreekstremisme eller uheldige sider ved multikulturen. Det kan også legges til at det finnes få eksempler på vellykkede multikulturelle samfunn og mange eksempler på forsøk som har resultert i krig og fordervelse.

Lenke til kommentar
og det er nesten synd at han måtte begå de handlingene han gjorde.

Bare nesten?

 

Du er en idiot.

Idiot? ... "Nesten" ble lagt til av hensyn til den etterfølgende setningen i det innlegget. Kanskje dårlig formulert, men du får spare deg for spydigheten. Lær deg å tolke ett innlegg... apekatt.

 

Jeg kan ikke fordra fyren etter hva han gjorde.

Lære deg å skrive tydelig så skal spydighetene forsvinne. Innlegget ditt ble kvalmt slik du skrev det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det spørs om Breivik har noen "ideologi" i det hele tatt. Rettspsykiateren til påtalemakten i saken mot Timothy McVeigh (Oklahoma-bomberen) har uttalt seg om Breivik, og mener at han i likhet med McVeigh egentlig ikke kjempet for noen "sak" i seg selv, men heller en grandios voldsfantasi der han selv står i sentrum og er en slags helt. Alt ved Breivik dreier seg om hans egen person. Uten at jeg har lest "manifestet" hans (og det kommer jeg ikke til å kaste bort tid på heller), vil jeg tro at det er side opp og side ned med selvskryt, fantasi og bortforklaringer på hvorfor han er en mislykket, verdiløs dritt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
og det er nesten synd at han måtte begå de handlingene han gjorde.

Bare nesten?

 

Du er en idiot.

Idiot? ... "Nesten" ble lagt til av hensyn til den etterfølgende setningen i det innlegget. Kanskje dårlig formulert, men du får spare deg for spydigheten. Lær deg å tolke ett innlegg... apekatt.

 

Jeg kan ikke fordra fyren etter hva han gjorde.

Lære deg å skrive tydelig så skal spydighetene forsvinne. Innlegget ditt ble kvalmt slik du skrev det.

Da har innlegget mitt og holdningen din noe til felles.

Endret av Debutanten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
og det er nesten synd at han måtte begå de handlingene han gjorde.

Bare nesten?

 

Du er en idiot.

Idiot? ... "Nesten" ble lagt til av hensyn til den etterfølgende setningen i det innlegget. Kanskje dårlig formulert, men du får spare deg for spydigheten. Lær deg å tolke ett innlegg... apekatt.

 

Jeg kan ikke fordra fyren etter hva han gjorde.

Lære deg å skrive tydelig så skal spydighetene forsvinne. Innlegget ditt ble kvalmt slik du skrev det.

Da har innlegget mitt og holdningen din noe til felles.

 

Hva er det da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...