Zeph Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Makan til tullete idioti. "Børst problemet under teppet, så er vi kvitt det". Farlig holdning. Heldigvis er ikke dette hysteriet noe som gjelder hele Kiwi som sådan. Når dagligvarebutikker skal forsøke å sensurere bort de nyhetene de ikke liker, da begynner ting å bli trist. Om den butikken virkelig mener noe med dette stuntet sitt så kan de hvertfall ha baller nok til å droppe VG og Dagbladet permanent fra hyllene sine. Men noe sier meg at dette ikke kommer til å skje. Hva blir det neste: At utøya skal fjernes fra kartet? Å fjerne andletet til Breivik er ikkje det same som å fjerne det som skjedde. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Jeg synes vi skal være forsiktige med å omtale Anders Behring Breivik som "gal" eller "syk" når alle bevis peker mot at han har narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Han er nok ikke en normal person som har "klikket"; han er en psykopat. En person med et normalt nivå av empati hadde nok aldri klart å gjennomføre det Breivik har gjort, uansett psykisk helsetilstand. Det eneste vi oppnår med å kalle ham "gal" eller "syk" er å stigmatisere psykisk syke personer. Jeg synes heller ikke det er riktig å skryte så voldsomt av intelligensen hans, for han er langt fra noe geni. Han har ingen utdannelse, ingen jobb og ingen penger. Den eneste måten han har klart å hevde seg på i samfunnet er ved å drepe masse mennesker. Hva er poenget ditt? Mener du at han ikke er psykisk syk? AtW Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Europark ga etter for presset og legger seg flate http://www.nettavisen.no/nyheter/article3199873.ece Den satt langt inne. 2 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Bra dei ombestemte seg. Dei vil ikkje varsle personar som vart bøtelagd. Kva skjer om noko prøver å betala bota likevel? Blir det brukt KID-nummer som blir avvist? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Jeg synes vi skal være forsiktige med å omtale Anders Behring Breivik som "gal" eller "syk" når alle bevis peker mot at han har narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Han er nok ikke en normal person som har "klikket"; han er en psykopat. En person med et normalt nivå av empati hadde nok aldri klart å gjennomføre det Breivik har gjort, uansett psykisk helsetilstand. Det eneste vi oppnår med å kalle ham "gal" eller "syk" er å stigmatisere psykisk syke personer. Jeg synes heller ikke det er riktig å skryte så voldsomt av intelligensen hans, for han er langt fra noe geni. Han har ingen utdannelse, ingen jobb og ingen penger. Den eneste måten han har klart å hevde seg på i samfunnet er ved å drepe masse mennesker. Hva er poenget ditt? Mener du at han ikke er psykisk syk? AtW Jeg er enig med Spenol. Eksperter sier at det er en fornærmelse mot de som virkelig er syke å hevde at ABB også er syk. Han er hjernevasket noe så til de grader, men det er en forskjell på det å være syk. Foreløbig er det ingenting som tyder på at han er syk. Jeg mener at han ikke er særlig intelligent, av den grunn at intelligente mennesker ervner reflektere over meningene sine, og de evner å forstå konsekvensene av de handlingene de gjør. Det at han greier å skrive vanskelige engelske ord og være disiplinert (i forhold til planlegging og gjennomføring) tilsier ikke at han er intelligent. Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Står da i manifestet at han var en sekserelev, tidlig politisk engasjert og flink å løse konflikter uten å ty til vold (!). Han hadde nok vært et greit medlem av samfunnet om han ikke var så stekt i hodet. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Han lider av opptil flere psykiske sykdommer. Altså er han psykisk syk. Står da i manifestet at han var en sekserelev, tidlig politisk engasjert og flink å løse konflikter uten å ty til vold (!). Han hadde nok vært et greit medlem av samfunnet om han ikke var så stekt i hodet. Manifestet ville jeg ikke akkurat stolt så mye på... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Jeg synes vi skal være forsiktige med å omtale Anders Behring Breivik som "gal" eller "syk" når alle bevis peker mot at han har narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Han er nok ikke en normal person som har "klikket"; han er en psykopat. En person med et normalt nivå av empati hadde nok aldri klart å gjennomføre det Breivik har gjort, uansett psykisk helsetilstand. Det eneste vi oppnår med å kalle ham "gal" eller "syk" er å stigmatisere psykisk syke personer. Jeg synes heller ikke det er riktig å skryte så voldsomt av intelligensen hans, for han er langt fra noe geni. Han har ingen utdannelse, ingen jobb og ingen penger. Den eneste måten han har klart å hevde seg på i samfunnet er ved å drepe masse mennesker. Hva er poenget ditt? Mener du at han ikke er psykisk syk? AtW Jeg er enig med Spenol. Eksperter sier at det er en fornærmelse mot de som virkelig er syke å hevde at ABB også er syk. Han er hjernevasket noe så til de grader, men det er en forskjell på det å være syk. Foreløbig er det ingenting som tyder på at han er syk. Jeg mener at han ikke er særlig intelligent, av den grunn at intelligente mennesker ervner reflektere over meningene sine, og de evner å forstå konsekvensene av de handlingene de gjør. Det at han greier å skrive vanskelige engelske ord og være disiplinert (i forhold til planlegging og gjennomføring) tilsier ikke at han er intelligent. Javel? Er det en fornærmelse mot høyrevendte å si at han var høyrevendt også? En fornærmelse mot nordmenn å si at han er norsk? Mener du virkelig det er ingenting som tyder på at han er psykisk syk? Hva med det faktumet han planla og gjennomført kaldblodig mord på en svært direkte måte av over 50 ungdommer? AtW Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Unabomberen var vel betegna som smart. I Wiki-artikkelen står det at FBI meiner han er over gjennomsnittet smart, utan at det betyr stort. I følge ein IQ-test i femteklasse hadde han visst 167 i IQ. Det er riktig at ordforråd ikkje nødvendigvis har noko med intelligens å gjere. Samtidig treng ikkje det faktum at han gjennomførte angrepene bety at han ikkje var smart. Intelligens går ikkje på det emosjonelle og mennesklege, det er logikk, hukommelse og evnen til å sjå system i ting. Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Han lider av opptil flere psykiske sykdommer. Altså er han psykisk syk. Står da i manifestet at han var en sekserelev, tidlig politisk engasjert og flink å løse konflikter uten å ty til vold (!). Han hadde nok vært et greit medlem av samfunnet om han ikke var så stekt i hodet. Manifestet ville jeg ikke akkurat stolt så mye på... Mye av det som står der er sant, da. Ser ikke hvorfor han skylle fleipe om hvor flink han var på skolen, heller. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Han har skrevet hele greia for å få seg selv til å virke best mulig. Avisene har jo hatt det kjempegøy med å motbevise alle folka han påstår han er venner med osv. 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Har ordnet slik at det blir tatt hånd om (Kiwi) :-) Bra. En av grunnene til å handle på Kiwi (og andre kjeder) er jo at man forventer konsekvent kvalitet uavhengig av hvilken butikk man handler i. Man vil ikke risikere at hver og én butikk begynner å finne på sine egne rare ting, basert på hva den lokale butikksjefen i hver butikk mener. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Har ordnet slik at det blir tatt hånd om (Kiwi) :-) Bra. En av grunnene til å handle på Kiwi (og andre kjeder) er jo at man forventer konsekvent kvalitet uavhengig av hvilken butikk man handler i. Man vil ikke risikere at hver og én butikk begynner å finne på sine egne rare ting, basert på hva den lokale butikksjefen i hver butikk mener. Vedr Kiwi: Vi viser at vi "tar avstand" og "bryr oss" og vil ikke ha "han vi ikke nevner med navn på arbeidsplassen vår".. bla bla bla.. Snakk om å naivisere hele opplegget. Er det Frida på 10 som har lagd plakaten?? Og vedr Coop og Platekompaniet som fjerner voldelige spill fra hyllene sine: Amerikanske eiere, eller har Frida vært på ferde igjen? Han brukte tastatur, mus og håndkontroller også: må fjerne det også da. Han spiste ost og drakk kaffe: Kiwi, dere må fjerne dette asap, det avler voldsmenn!!!!! Er så jævlig lei sånt pjatt. 3 Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Han har skrevet hele greia for å få seg selv til å virke best mulig. Avisene har jo hatt det kjempegøy med å motbevise alle folka han påstår han er venner med osv. Men samtidig er mye av det sant, spesielt fra den dagboka, bl.a. hun som kom på besøk og var farlig nær å bli skutt fordi hun kunne oppdage hva han brygget. Det med B-Gjengen eller hva faen som avslo at de kjente han er én ting. For det første tror jeg ikke alle husker alle de hadde tynne bekjentskap med når de var 16-18, og for det andre vil de jo ikke tape ansikt i og med at de er en stor gjeng. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Helt enig i dette. Håper var at sympatibølgen dør ut før valget til høsten. Andre ting som kan nevnes er jo alle bestikkelsene regjeringen har mottatt, og den siste som jeg fremdeles er usikker på er at Stoltenberg tok seg tid til å gi VG ett eksklusivt intervju i helga. Det blir nok ikke noen steming fra meg i år heller, blir nok å vente til jeg kan stemme digitalt, forhåpentligvis neste stortingsvalg. Hvilke bestikkelser har regjeringen mottatt? Føler for å dele den her. Flott gjort vil jeg si. Tja, hver mann si høne, kanskje. Men "han vi ikke nevner med navn"? Woldemort?! Europark ga etter for presset og legger seg flate http://www.nettavisen.no/nyheter/article3199873.ece Den satt langt inne. Når et parkeringsselskap innrømmer at de har opptrådt klanderverdig er snør det på ett visst varmt sted. Han har skrevet hele greia for å få seg selv til å virke best mulig. Avisene har jo hatt det kjempegøy med å motbevise alle folka han påstår han er venner med osv. Han fremstår for meg som narssisist. Disse cellene han snakker om, han har sikkert trodd på det selv, men det virker som om han overvurderer sin egen betydning og verdi. Når han har snakket med noen (i det virkelige liv eller på internett) blir disse "venner" eller "kampfeller", og om han spiser middag med noen og de jevnt over er enige i det han sier, da er de en "celle". Og selv er han vel leder for hele sulamitten. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Njah, narsissismen er en ting, men den cellegreia du beskriver må vel være en eller annen form for virkelighetsfordreining? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Njah, narsissismen er en ting, men den cellegreia du beskriver må vel være en eller annen form for virkelighetsfordreining? Jeg syns det virker som en del av narssisismen jeg mener å kunne se hos ABB (merk: jeg er ikke psykiater, og har ikke møtt ham, kun fra mediedekningen), siden det opphøyer ham og dreier alt om ham som person, at de han møter er så imponerte over hans storhet at de selvfølgelig vil gjøre alt for ham. Det er nok også en form for virkelighetsfordreining, om jeg har rett. Så vi vet ikke. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10081059 /facepalm Hører at vannpistoler og lekepistoler forsvinner også på ubestemt tid. De vil ikke at barn skal leke med våpen. 1 Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10081059 /facepalm Hører at vannpistoler og lekepistoler forsvinner også på ubestemt tid. De vil ikke at barn skal leke med våpen. skjønne at folk reagerer, men det blir bare for dumt, mannen hadde jo tydelig problemer fra før han begynte med dataspill, ps3 etc.. men, det er vel for vanskelig for folk flest og fatte i disse tider. edit : ser han ABB ikke ville ha servert halalkjøtt i fengsel, hva med og gi han det også fortelle han om det etterpå, cruel joke..men æ måtte bare Endret 29. juli 2011 av Hudrin Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Vi skal ikke forulempe fanger i norske fengsler. Selv om vi snakker om avskyelige skitsekker uten mennskelighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå