enixitan Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Ingen ville sett det. Ikkje i dag (DLD ikkje innført), og ikkje etter innføring av det vedtekne DLD, sidan det ikkje omfattar lagring av innhald. Om tid brukt på Google er eit kriterium for nærmare overvaking, trur eg dei fleste reelle kriminelle vil sleppe unna i havet av mistenkte. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 PST; -Selv ikke STASI-tyskland kunne avsløre Breivik http://www.tv2.no/play/nyheter/innenriks?progId=536430 http://www.dagbladet.no/2011/07/25/nyheter/innenriks/terror/massedrap/anders_behring_breivik/17451571/ Så hvorfor innføre STASI hvis det ikke hjelper? Denne tråden handler ikke om DLD. Men om noen lurer på hvorfor lobbyen mot DLD tapte, så er det bare å se på retorikk som det du her fremviser. Jeg beklager, men fra et PR-standpunkt er det like effektivt å sammenligne Stoltenberg og Storberget med Stasi og 1984 i debatten om DLD som det er å mobbe noen. Du gir dem bare sympati. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Jeg er ingen ekspert, men DLD skal vel nettopp gjøre det lettere å overvåke mistenksom virksomhet på nettet? Isåfall er det et nyttig verktøy mot bl.a. disse høyreekstreme miljøene. Hva er det Breivik har gjort som er mistenksomt på nettet? Brukte 200t på å søke etter bombeoppskrifter ifølge manifestet. Tviler på at han har gjort det hjemmefra. Tipper han har brukt åpne nett for å sikre seg. Han er en gal mann, men ikke dum. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Denne tråden handler ikke om DLD. Men om noen lurer på hvorfor lobbyen mot DLD tapte, så er det bare å se på retorikk som det du her fremviser. Jeg beklager, men fra et PR-standpunkt er det like effektivt å sammenligne Stoltenberg og Storberget med Stasi og 1984 i debatten om DLD som det er å mobbe noen. Du gir dem bare sympati. For å være rettferdig, så var det PST-sjefen som dro inn STASI-navnet Jeg tror det bare var for å poengtere at det ikke var for dårlig overvåkning som førte til at ABB "slapp gjennom nettet". En person som holder på alene vil alltid være ekstremt vanskelig å oppdage, siden det ikke finnes noen som kan lekke opplysninger. Siden han ikke gjorde noe for å skille seg ut, bortsett fra en kjemikaliebestilling fra Polen, fantes det ikke noen indikasjoner på hva som var i vente. Dette "sporet" fra Polen ble forøvrig, som mye annet, overdrevet i media. ABB sto på en liste hos PST, men denne listen var ikke noen liste over mistenkte terrorister, og han sto på en liste sammen med 60 andre nordmenn hvor alle, inkludert ABB, ikke hadde gjort annet enn å kjøpe varer som hovedsaklig har helt legale ikke-voldlige bruksområder. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (Batistas regime) http://www.youtube.com/watch?v=KYgzxDEudJA Helt enig.....Sheamus er myyyyyyyye kulere *gliser* Lenke til kommentar
TEE Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Feil tråd? Men send meg gjerne en PM om hvilken tråd på diskusjon.no det diskuteres wrestling i. Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Jeg er ingen ekspert, men DLD skal vel nettopp gjøre det lettere å overvåke mistenksom virksomhet på nettet? Isåfall er det et nyttig verktøy mot bl.a. disse høyreekstreme miljøene. Hva er det Breivik har gjort som er mistenksomt på nettet? Brukte 200t på å søke etter bombeoppskrifter ifølge manifestet. Men Breivik hadde fortsatt ikke blitt stoppet om vi hadde innført DLD for 9 år siden. For før man kan henter ut informasjon fra DLD må noen være mistenkt, og det var jo aldri Breivik. Derfor hadde vi vært like langt. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 For å være rettferdig, så var det PST-sjefen som dro inn STASI-navnet Men det nok ikke PST-sjefen som linket det til DLD, det var noen andre.. Jeg tror det bare var for å poengtere at det ikke var for dårlig overvåkning som førte til at ABB "slapp gjennom nettet". En person som holder på alene vil alltid være ekstremt vanskelig å oppdage, siden det ikke finnes noen som kan lekke opplysninger. Siden han ikke gjorde noe for å skille seg ut, bortsett fra en kjemikaliebestilling fra Polen, fantes det ikke noen indikasjoner på hva som var i vente. Som middel mot denne typen terrorist er det mye som tyder på at DLD er like effektivt som å ansette spåmenn, ja. Dette "sporet" fra Polen ble forøvrig, som mye annet, overdrevet i media. ABB sto på en liste hos PST, men denne listen var ikke noen liste over mistenkte terrorister, og han sto på en liste sammen med 60 andre nordmenn hvor alle, inkludert ABB, ikke hadde gjort annet enn å kjøpe varer som hovedsaklig har helt legale ikke-voldlige bruksområder. Det var vel snakk om at nettbutikken var under en slags etterforskning for ett eller annet, ja. Lenke til kommentar
;_; Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 For å være rettferdig, så var det PST-sjefen som dro inn STASI-navnet Men det nok ikke PST-sjefen som linket det til DLD, det var noen andre.. Jeg tror det bare var for å poengtere at det ikke var for dårlig overvåkning som førte til at ABB "slapp gjennom nettet". En person som holder på alene vil alltid være ekstremt vanskelig å oppdage, siden det ikke finnes noen som kan lekke opplysninger. Siden han ikke gjorde noe for å skille seg ut, bortsett fra en kjemikaliebestilling fra Polen, fantes det ikke noen indikasjoner på hva som var i vente. Som middel mot denne typen terrorist er det mye som tyder på at DLD er like effektivt som å ansette spåmenn, ja. Dette "sporet" fra Polen ble forøvrig, som mye annet, overdrevet i media. ABB sto på en liste hos PST, men denne listen var ikke noen liste over mistenkte terrorister, og han sto på en liste sammen med 60 andre nordmenn hvor alle, inkludert ABB, ikke hadde gjort annet enn å kjøpe varer som hovedsaklig har helt legale ikke-voldlige bruksområder. Det var vel snakk om at nettbutikken var under en slags etterforskning for ett eller annet, ja. Han sto på en list med nordmenn som hadde kjøpt kjemikalier fra en polsk nettbutikk, men trodde ikke at butikken var under etterforskning. Lenke til kommentar
Martindani Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Jeg er ingen ekspert, men DLD skal vel nettopp gjøre det lettere å overvåke mistenksom virksomhet på nettet? Isåfall er det et nyttig verktøy mot bl.a. disse høyreekstreme miljøene. Hva er det Breivik har gjort som er mistenksomt på nettet? Om Politiet skulle laget profil på Breivik pga intetnettaktiviteten hans kan man like gjerne gjøre det på resten av den norske befolkningen. Er du egentlig villig til å bli overvåket 24/7 uten at du har gjort noe som tilsier at du burde bli overvåket? Vær så snill å ikke kom med idiot-argumentet "jeg har ingenting å skjule", for alle har noe å skjule. Selv om det ikke er ulovlig. Jeg nevnte denne typen kriminelle, ikke Breivik spesifikt. Det blir også feil å sammenlikne den gjennomsnittlige nordmanns internettaktivitet med det han dreiv med. Om han søkte etter disse bombeoppskriftene hjemmefra eller ikke blir kun spekulasjoner, men han er en smart mann, ingen tvil om det. Jeg vil også legge til at jeg ikke er for DLD, men jeg ser de positive sidene ved et sånt direktiv. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Ok,beklaget at jeg tok feil også da. Men jeg måtte bare spørre det er jo lov det. Jaja, beklager om det hørtes litt surt ut! Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Jeg er ingen ekspert, men DLD skal vel nettopp gjøre det lettere å overvåke mistenksom virksomhet på nettet? Isåfall er det et nyttig verktøy mot bl.a. disse høyreekstreme miljøene. Hva er det Breivik har gjort som er mistenksomt på nettet? Brukte 200t på å søke etter bombeoppskrifter ifølge manifestet. Tviler på at han har gjort det hjemmefra. Tipper han har brukt åpne nett for å sikre seg. Han er en gal mann, men ikke dum. Han skriver i manifestet at man må benytte proxy-tjenester for å skjule sine spor og/eller bruke åpne offentlige nett med en nøytral laptop. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 "The world has no idea yet what it owes Norway" Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 "The world has no idea yet what it owes Norway" Bush, 9/11: “We’re gonna hunt you down” Stoltenberg, 7/22: “We will retaliate with more democracy" Lenke til kommentar
Mr_skeptisk Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Hørte tydelig lyd av helikopter og også visuell konfirmasjon av helikopternærver i hele går. Kan virke på meg som at det kjøres helikoptre over Østlandsområdet for å titte etter mulige mistenklige gårder o.l. Har ikke observert lavtflyvende helikoptre på denne måten tidligere. Observasjonen ble gjort utenfor Asker på et område hvor det er mange gårder. Lenke til kommentar
Nesa_til_Nuffene Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Kan ABB klare å rømme fra fengslet? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Hørte tydelig lyd av helikopter og også visuell konfirmasjon av helikopternærver i hele går. Kan virke på meg som at det kjøres helikoptre over Østlandsområdet for å titte etter mulige mistenklige gårder o.l. Har ikke observert lavtflyvende helikoptre på denne måten tidligere. Observasjonen ble gjort utenfor Asker på et område hvor det er mange gårder. Lavtflyvende militærhelikoptre over Oslo sentrum i går, og ikke minst er det betraktelige mengde med politi i gatene nå. Jeg har aldri før sett så mye politi på "vanlige" dager som går rundt i patruljer og snakker med folk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Kan ABB klare å rømme fra fengslet? Teit spørsmål, du forstår vel kanskje at det er UMULIG å gi et gyldig svar på det? Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Kan ABB klare å rømme fra fengslet? Nei, det tror jeg ikke han klarer. Politiet og fengselet er klar over denne "risikoen" om at han vil prøve og har jo derfor han under oppsyn til en hver tid. Og så lenge han befinner seg på isolat kan han nok glemme den planen sin Lenke til kommentar
Nesa_til_Nuffene Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Kan ABB klare å rømme fra fengslet? Teit spørsmål, du forstår vel kanskje at det er UMULIG å gi et gyldig svar på det? Teit å teit... Ingen spørsmål er nå teite da... Men han har skrivi at han skal det i manifeste å det er lov å spørre om det! Ikke si at ting er teit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå