Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Ja...? Hvis du har et poeng setter jeg pris på om du skriver det i stedet for å prøve å få meg til å gjette.

 

2. Venstresiden var sterkt aktive i europa og verden på 60 og 70-tallet, men høyresiden har siden hatt monopol. Da inkluderer jeg muslimske terrorister, som utvilsomt er høyreekstreme

La til mer fakta om saken, Norge er med i Europol og dermed en del av felleskapet. Terrorismen har ingen landsgrenser, stort sett bare ideologiske og/eller religiøse målsetninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, vi trengte vel i utgangspunktet ikke medlemskap i Europol for å bli europeisk, men ja.

Legg merke til at et enormt flertall av angrepene kommer fra baskerne, som er separatister, og venstreorienteringen er sekundær.

Jeg mente selvsagt ikke at det ikke fantes venstreorienterte terrorister, men de høyreekstreme er langt mer vanlig selv i dag.

 

Den setningen om at terrorisme ikke har landegrenser er forresten ganske morsom når vi snakker om baskerland ;p

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar

Ja...? Hvis du har et poeng setter jeg pris på om du skriver det i stedet for å prøve å få meg til å gjette.

 

2. Venstresiden var sterkt aktive i europa og verden på 60 og 70-tallet, men høyresiden har siden hatt monopol. Da inkluderer jeg muslimske terrorister, som utvilsomt er høyreekstreme

La til mer fakta om saken, Norge er med i Europol og dermed en del av felleskapet. Terrorismen har ingen landsgrenser, stort sett bare ideologiske og/eller religiøse målsetninger.

 

Den diskusjonen du stengte i går, er den (halvt) åpen igjen?

 

Norge er vel et land i hele verden, eller velges det her å bare formidle hendelser i deler av verden og i tidsepoker hvor venstresiden har vært aktiv?

Lenke til kommentar

Synes ikke vi bør omfavne typer som Outlaws og HA til brystet selv om de "mener det godt"

 

Stort sett en gjeng brutale bøller uten respekt for noe

http://www.budstikka.no/nyheter/mc-kortesje-til-utoya-1.6386987

Wow. Jeg vet ikke om folk innser hvor sjeldent dette er. Vi snakker om grupper som hater hverandre intenst. Du går ikke aleine i HA-område om du er Bandidos eller Outlaws og vica versa. Og her stiller de opp sammen. Dette er ikke noe du ser hver dag.
Lenke til kommentar

Synes ikke vi bør omfavne typer som Outlaws og HA til brystet selv om de "mener det godt"

 

Stort sett en gjeng brutale bøller uten respekt for noe

http://www.budstikka.no/nyheter/mc-kortesje-til-utoya-1.6386987

Wow. Jeg vet ikke om folk innser hvor sjeldent dette er. Vi snakker om grupper som hater hverandre intenst. Du går ikke aleine i HA-område om du er Bandidos eller Outlaws og vica versa. Og her stiller de opp sammen. Dette er ikke noe du ser hver dag.

:eek:

Kanskje like greit for ABB om han ikke slipper ut, lite morro når både Bandidis, Hells Angeles og Outlaws er ute etter deg...

Og stort sett samtlige andre grupper som driver med tilsvarende ting.

Alle er mennesker, selv de mest hardbarka kriminelle i fengsel har ingenting til overs får ABB...

Lenke til kommentar

Synes ikke vi bør omfavne typer som Outlaws og HA til brystet selv om de "mener det godt"

 

Stort sett en gjeng brutale bøller uten respekt for noe

http://www.budstikka.no/nyheter/mc-kortesje-til-utoya-1.6386987

Wow. Jeg vet ikke om folk innser hvor sjeldent dette er. Vi snakker om grupper som hater hverandre intenst. Du går ikke aleine i HA-område om du er Bandidos eller Outlaws og vica versa. Og her stiller de opp sammen. Dette er ikke noe du ser hver dag.

Skulle da søren meg bare mangle. Selv om de kjører motorsykler så gjør det dem ikke til konger.

Lenke til kommentar

Synes ikke vi bør omfavne typer som Outlaws og HA til brystet selv om de "mener det godt"

 

Stort sett en gjeng brutale bøller uten respekt for noe

http://www.budstikka.no/nyheter/mc-kortesje-til-utoya-1.6386987

 

Har aldri sagt jeg skal omfavne dem. Jeg synes det var et interessant innblikk i Norges fengsler og norske kriminelles moral. Har ingen planer om å "omfavne" intervjuet.

 

Runar; takk for link, men jeg tror ikke den var relatert til intervjuet jeg leter etter.

Var ikke "kritikk" mot deg, jeg tenkte liksom mer symbolsk

 

Er bare det at får dårlige vibber av å se et opptog med mc-er i den settingen. Første jeg tenker på er Bandidos-bomben som ble sprengt i Drammen for noenår tilbake og tok livet av forbipasserende.

 

Mistenker at kortesjen kom så brått på at ingen rakk å ressonere evt. si nei

Lenke til kommentar

Synes ikke vi bør omfavne typer som Outlaws og HA til brystet selv om de "mener det godt"

 

Stort sett en gjeng brutale bøller uten respekt for noe

http://www.budstikka.no/nyheter/mc-kortesje-til-utoya-1.6386987

Wow. Jeg vet ikke om folk innser hvor sjeldent dette er. Vi snakker om grupper som hater hverandre intenst. Du går ikke aleine i HA-område om du er Bandidos eller Outlaws og vica versa. Og her stiller de opp sammen. Dette er ikke noe du ser hver dag.

 

 

Sjeldent er det sikkert, men de lever i samme såpeboble som oss alle andre.

 

Med det mener jeg at de lever i samme samfunn, ferdes der vi andre ferdes mange ganger.

 

Vil også anta at mange av disse har familie og barn i alle aldersgrupper og kan sette seg inn i den sorg og lidelse som er påført mange foreldre, søsken og samfunn i denne sak.

 

Med andre ord, de er ganske "like" oss andre, bortsett fra MC interesse, tilhørighet til MC klubb og muligens ulovligheter blant noen av dem.

Lenke til kommentar

Mistenker at kortesjen kom så brått på at ingen rakk å ressonere evt. si nei

«Politiet sperret trafikken ut av Oslo-tunnelen, slik at motorsyklistene kunne kjøre i samlet flokk i rundt 40 kilometer i timen. Haagensen forteller at de fikk mange positive tilbakemeldinger underveis.»

Lenke til kommentar

Noen som har sett denne?

Noen som håper på at det var sosialister/statsministeren som døde. Skremmende at slike holdninger finnes i Norge.

 

http://yfrog.com/z/h0uipmp

 

Dette ser man oftere og oftere i diskusjonsfora og mange nettaviser, - spesielt dagbladet er rimelig utsatt. Men det som fascinerer meg er at dette er blitt så vanlig på facebook. Folk renner ut med de mest absurde uttalelser med fullt navn og profilinformasjon. Gjerne i åpene grupper, som fører til at meningene dine google-indekseres til navnet sitt.

 

Personlig ble jeg mest sjokkert over at det er en forholdsvis moderat FRP-politiker som er facebook-venn med lederen i Norgespatriotene. Det er jo litt stigmatiserende for å si det mildt.

 

Ikke at det er usannsynlig at de kjenner hverandre fra barndommen eller noe, vi er jo et liiiite land.

 

 

Og at Arne Myrdal var tilsluttet AP lokalt på 60-tallet.

 

Myrdal var lokalpolitisk aktiv for Arbeiderpartiet på 1960-tallet, men på grunn av stridigheter gikk han ut og stiftet Øyestad frie Arbeiderparti. På begynnelsen av 1980-tallet var han medforfatter på en kontroversiell bygdebok som fikk medieomtale i VG flere ganger. «Så har altså det utrolige skjedd – at en bygdebok er blitt bestseller!», skrev VG i 1981.[1]

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Arne_Myrdal

 

Startet senere Øyestad frie arbeiderparti.

 

 

Noe som kan gi en indikator på forholdene i AP på den tida...

 

Jeg har flere ganger nevnt at AP er ett av de partier som har benyttet seg av hersketeknikk og personforfølgelse nærmest skånselsløst i hele etterkrigstida.

 

Her er mange som har fått ødelagt sine liv grunnet dette, enten de selv var tilknyttet NS eller hadde familie som var det før og under krigen.

 

Samme gjelder Kommunister, finnes tusenvis som fikk arbeidslivet sitt ødelagt, mange fikk ikke arbeide, ble motarbeidet av det offentlige på alle plan, og fikk livene sine ødelagte.

 

Ble ikke servert mange Røde roser disse personer.

Endret av Vårbris
Lenke til kommentar

Med andre ord, de er ganske "like" oss andre, bortsett fra MC interesse, tilhørighet til MC klubb og muligens ulovligheter blant noen av dem.

Uenig. Det går ikke å "normalisere" på den måten du gjør.

 

Disse klubbene som Bandidos, HA, Outlaws, aksepterer vold som metode mot sine motstandere, det er ikke enkelt-episoder, men faktisk regelen. Drammen-bomba er bare ett eksempel av mange. Var jo i tillegg "spektakulert" når det ble avfyrt rakett inn i HA hovedkvarterert i København og to ble drept osv.

 

Å bruke vold mot sin fiende slik disse mc'ene gjør, er akurat det samme som ABB prøver å etablere som kampmiddel.

 

Da blir det hyklersk at de deltar på den måten i samlet flokk.

 

I alefall min mening.

Lenke til kommentar

Runar; takk for link, men jeg tror ikke den var relatert til intervjuet jeg leter etter.

Det var den ikke, men ville bare dele den med tanke på hva Mr.M sa om slike gjenger. :)

 

Så det eneste som skal til for å bli tilgitt for en kraftig dynamitt/kunstgjødselbombe hvor man sprenger ut et helt nabolag og dreper uskyldige er en tur på motorsykkel og blomsternedleggelse med tidligere ofre for attentatforsøk?

Lenke til kommentar

Så det eneste som skal til for å bli tilgitt for en kraftig dynamitt/kunstgjødselbombe hvor man sprenger ut et helt nabolag og dreper uskyldige er en tur på motorsykkel og blomsternedleggelse med tidligere ofre for attentatforsøk?

Det er det ingen som har påstått. Men jeg vil minne om at de ansvarlige for Drammen-bomben er dømt for sine ugjerninger for lenge siden.
Lenke til kommentar

Det er hvertfall forbannet irriterende at folk som har opparbeidet seg berømmelse via feks. musikk/film etc. bruker den til å spre ekstremistisk møkkpreik. De burde være ekstra bevisste på sitt ansvar da de befinner seg i en rolle hvor mange kan av deres fans kan ha lett for å bli påvirket av dem. :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...