Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge Norge er med NATO i krig vil norge eventuelt være ett "fint" mål for terror. Norge har også etter det jeg har hørt sluppet flest bomber i Libia. Vi er også ganske aktiv i andre operasjoner.

 

Spesielt "fint" mål siden regjeringen systematisk bygger ned forsvaret. :thumbup:

Det norske forsvaret bygges kvantitativt ned for å gjøre en kvalitativ forbedring mulig. Dette har sammenheng med at vi ikke i like stor grad frykter at Sovjetunionen skal invadere Vest-Tyskland gjennom Fulda-dalen, og tar Nord-Norge i et kombinert angrep via Kola og Barentshavet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg hørte på radioen i dag. Der ble det introdusert et intervju med en leder for MC- gjengen Outlaws. Han skulle si noe om at Breivik kom til å ha det ille i fengsel.

 

Er det noen som vet hvor jeg kan finne dette intervjuet ? Det ble sendt ca halv fire i dag (27.07). Vet ikke hvilken kanal det var på.

 

Freddy

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg hørte på radioen i dag. Der ble det introdusert et intervju med en leder for MC- gjengen Outlaws. Han skulle si noe om at Breivik kom til å ha det ille i fengsel.

Synes ikke vi bør omfavne typer som Outlaws og HA til brystet selv om de "mener det godt"

 

Stort sett en gjeng brutale bøller uten respekt for noe

Lenke til kommentar

Synes ikke vi bør omfavne typer som Outlaws og HA til brystet selv om de "mener det godt"

 

Stort sett en gjeng brutale bøller uten respekt for noe

http://www.budstikka.no/nyheter/mc-kortesje-til-utoya-1.6386987

 

Har aldri sagt jeg skal omfavne dem. Jeg synes det var et interessant innblikk i Norges fengsler og norske kriminelles moral. Har ingen planer om å "omfavne" intervjuet.

 

Runar; takk for link, men jeg tror ikke den var relatert til intervjuet jeg leter etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har sett denne?

Noen som håper på at det var sosialister/statsministeren som døde. Skremmende at slike holdninger finnes i Norge.

 

http://yfrog.com/z/h0uipmp

 

En del pinlige kommentarer der ja. Noen folk har ikke vett til å holde kjeft.

Jepp. Men la oss merke oss Per Willy Amundsens verdighet og ord, likevel. Torgeir Bjelland representerer i alle fall ikke Fremskrittspartiet..

Lenke til kommentar

Hele norges land sørger over det som har skjecd, herav alle som ikke er direkte berørt, og støtter oppunder og hjelper de som er det. Men denne ekstremt synlige støtten vil avta etterhvert.

 

Etterhvert som ukene går, er det de pårørende og nærmeste som i hovedsak sitter igjen med sorgen, majoriteten vil gå inn i daglige rutiner igjen, og den nasjonela støtten vi har vært vitne til de siste dagene, vil minke gradvis.

 

Håper at dette blir i varetatt av myndigheter og at de som er direkte berørt av dette får en tett oppføling og tilbud om dette i lang tid fremover. Det er også slik at når personer "og spiesielt yngre" opplever en så ekstrm frykt og opplever ubeskrivelige ting, kan dette over tid gjøre det psykisk syke, og i verste fall ende med bla.a selvmord. Så håper myndigheten gjør hva de kan for å ta vare på det etterlatte og berørte i laaang tid fremover.

 

Desverre vil det også bli en del av de som bla.a var på utøya som kommer til å bli psykisk ødelagt av dette, skal man være realistisk, og legger man til den statistikken til siktedes "draps/skadde statistikk" vil det danne seg et enda mer tragisk bilde...

 

Så håper det blir gjort alt, for å minimere de psykiske skadene til de på utøya etter dette, for de vil bli enorme!

Endret av Prosessoren
Lenke til kommentar

Mennesket kan overkomme selv de verste psykiske traumer. Jeg tror mesteparten av de som har vært igjennom dette kommer til å klare seg bra. Problemet i dette er at "alle" kjenner noen som har vært på Utøya eller kjenner noen som kjenner en som har vært der. Dette gjør at antall mennesker som kan trenge hjelp er ganske stort. Dette er noe blant annet Helsedepartementet jobber med,sørge for at alle som trenger det får oppfølgning.

Lenke til kommentar

Noen som har sett denne?

Noen som håper på at det var sosialister/statsministeren som døde. Skremmende at slike holdninger finnes i Norge.

 

http://yfrog.com/z/h0uipmp

 

Dette ser man oftere og oftere i diskusjonsfora og mange nettaviser, - spesielt dagbladet er rimelig utsatt. Men det som fascinerer meg er at dette er blitt så vanlig på facebook. Folk renner ut med de mest absurde uttalelser med fullt navn og profilinformasjon. Gjerne i åpene grupper, som fører til at meningene dine google-indekseres til navnet sitt.

Lenke til kommentar

Noen som har sett denne?

Noen som håper på at det var sosialister/statsministeren som døde. Skremmende at slike holdninger finnes i Norge.

 

http://yfrog.com/z/h0uipmp

 

Dette ser man oftere og oftere i diskusjonsfora og mange nettaviser, - spesielt dagbladet er rimelig utsatt. Men det som fascinerer meg er at dette er blitt så vanlig på facebook. Folk renner ut med de mest absurde uttalelser med fullt navn og profilinformasjon. Gjerne i åpene grupper, som fører til at meningene dine google-indekseres til navnet sitt.

 

Personlig ble jeg mest sjokkert over at det er en forholdsvis moderat FRP-politiker som er facebook-venn med lederen i Norgespatriotene. Det er jo litt stigmatiserende for å si det mildt.

 

Ikke at det er usannsynlig at de kjenner hverandre fra barndommen eller noe, vi er jo et liiiite land.

Lenke til kommentar

To poenger mange høyrefolk glemmer akkurat nå:

1. Vi er i Norge, ikke verden. Det har aldri vært en terroraksjon hverken fra venstresiden eller muslimer i Norge.

2. Venstresiden var sterkt aktive i europa og verden på 60 og 70-tallet, men høyresiden har siden hatt monopol. Da inkluderer jeg muslimske terrorister, som utvilsomt er høyreekstreme.

 

I 2010 ble det ikke notert ett eneste høyreekstremistisk angrep, mens det ble registrert 45 angrep fra venstreekstremister. Langt de fleste terrorangrep i Europa ble utført av separatistbevegelser, særlig i Spania og Frankrike.

 

Islamister sto bare for tre gjennomførte terrorangrep i Europa i 2010, men 179 islamister ble arrestert for planlagte angrep rundt om i verden, ifølge Politiken.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080917

Lenke til kommentar

Det er kanskje litt tidlig å si det bare 6 dager etter terrorangrepet, men husk at demokratiet ikke styrkes av å gi sympatistemmer. Demokratiet styrkes derimot av å gi stemmer på de partiene man er mest politisk enige med. Jeg håper derfor at valgdeltagelsen øker for alle partier og ikke utelukkende for Ap.

 

En annen ting er nok at mange glemmer at det kommende valget er et lokalvalg der man velger lokale politikere. Mange tror de stemmer på rikspolitikere som f.eks Jens Stoltenberg. Han skal riktignok ha mye ros for håndteringen av terrorangrepene, men han stiller faktisk ikke som kandidat i kommunevalget.

 

Summa summarum: Bruk stemmeretten!, men bruk den på de lokale politikerne du er mest enig med. Det behøver ikke være samme parti som de rikspolitikerne du er mest enig med eller de som har størst behov for sympatistøtte.

Endret av Simen1
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...