Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

"De etterlatte etter de minst 76 personene som ble drept i terrorangrepene vil ha krav på en voldsoffererstatning på 100.000 kroner, etter at partiene på Stortinget har oppjustert voldoffererstatningsbeløpet."

 

Er det "vi" (i form av skatt) som betaler denne erstatningen? Ser ikke for meg at ABB noen sinne kommer til å klare å skaffe 7,6 millioner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"De etterlatte etter de minst 76 personene som ble drept i terrorangrepene vil ha krav på en voldsoffererstatning på 100.000 kroner, etter at partiene på Stortinget har oppjustert voldoffererstatningsbeløpet."

 

Er det "vi" (i form av skatt) som betaler denne erstatningen? Ser ikke for meg at ABB noen sinne kommer til å klare å skaffe 7,6 millioner.

 

Dude, det er ingenting. I tillegg til å måtte betale voldsoffererstatning til alle ofrene må "vi" bygge nytt regjeringskvartal, hoste en enorm rettsak, og betale for at fyren sitter i fengsel i minst 21 år.

Lenke til kommentar

Aksjoner, aksjoner, aksjoner.

 

Ser at ABB sine aksjoner fremdeles ikke teller. Selv i denne tråden.

 

Går til sengs. Håper at Northern kan dokumentere registrert aksjoner fra begge sider til i morgen. Men med forsøkene som er gjort til nå, kan man bare håpe.

Tallene fra EuroPol 2009

O4GC2.png

Og jeg vil definitivt telle med ABB sine handlinger som en terrorhandling fra den høyreekstreme siden.

 

Men nå tilbake til topicen, takk.

Yes. Sorry at jeg hang litt etter med posten min.

Endret av TEE
Lenke til kommentar

Hva er vitsen med å klage på fargen på rosene?

 

Er ikke det viktigste at hundretusner stilte opp? Gi nå faen i hvilke roser det var nå da.

 

Selvfølgelig er det at folk stiller opp som teller. Men er litt "iffy" at de gjør politikk ut av det.

Nei, det er du som gjør politikk ut av dette, og ja, det er "iffy".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De skal faktisk gi politiet i Oslo 20 millioner :)

 

-Han ønsket ikke at et slikt politibilde skulle komme ut til offentligheten' date=' sier advokaten.

 

[u']Til slutt etterkom politiet hans ønsker[/u] og droppet å ta bilde av fangen, opplyser advokaten.

 

WTF.

Lenke til kommentar

Så lenge Norge er med NATO i krig vil norge eventuelt være ett "fint" mål for terror. Norge har også etter det jeg har hørt sluppet flest bomber i Libia. Vi er også ganske aktiv i andre operasjoner.

 

Spesielt "fint" mål siden regjeringen systematisk bygger ned forsvaret. :thumbup:

 

Auu ja den glemte jeg :ph34r:

Lenke til kommentar

"De etterlatte etter de minst 76 personene som ble drept i terrorangrepene vil ha krav på en voldsoffererstatning på 100.000 kroner, etter at partiene på Stortinget har oppjustert voldoffererstatningsbeløpet."

 

Er det "vi" (i form av skatt) som betaler denne erstatningen? Ser ikke for meg at ABB noen sinne kommer til å klare å skaffe 7,6 millioner.

 

Dude, det er ingenting. I tillegg til å måtte betale voldsoffererstatning til alle ofrene må "vi" bygge nytt regjeringskvartal, hoste en enorm rettsak, og betale for at fyren sitter i fengsel i minst 21 år.

Er klar over det, var bare ikke helt sikker på hvordan det fungerer i slike saker.

Lenke til kommentar

 

Ps. Norge var i den senere tid de som nesten utløste 3je verdenskrig, om jeg husker riktig var det for 15 år siden ca. :ermm:

 

Du tenker nok på episoden på Andøya på 90 tallet engang når en rakett derfra utløste atomalarmen i Russland.

Lenke til kommentar

De skal faktisk gi politiet i Oslo 20 millioner :)

 

-Han ønsket ikke at et slikt politibilde skulle komme ut til offentligheten' date=' sier advokaten.

 

[u']Til slutt etterkom politiet hans ønsker[/u] og droppet å ta bilde av fangen, opplyser advokaten.

 

WTF.

 

Hvor er sitatet fra?

Lenke til kommentar

Stemmer, der hadde faktisk den russiske presidenten gitt ordre om å skyte. Faktisk en skremmende tanke på hvor nære det der var.

 

Det hadde han ikke, "kofferten" (eller hva faen nå russerne bruker for atomvåpene sine) hadde blitt bragt inn til kontoret men det ble nok aldri seriøst vurdert.

 

Det ble gitt ordre om å skyte, grunnen til at vi er her idag er at de som klarerte rakketten ikke lød ordre fra presidenten (brukte lenger tid en "normalt" da de tvilte på at Norge ville gjøre det, som da resulterte i at russland tok en dobbelsjekk på hva som egentlig Norge fyrte av, jeg tror det ligger en dokumentar om det på nrk nett-tv med intervju med noen av de russera som jobba med raketten.

 

*Quote* NRK

 

Tidlig om morgenen den 25. januar i 1995 gikk "Black Brant 12" til værs fra rakettskytefeltet ytterst i havgapet helt nord i Nordland - ingen hadde peiling på hvilke oppslag raketten skulle skape verden over. I Russland følte president Jeltsin seg truet av "Black Brant 12", og tok frem den svarte kofferten med nøklene til atomvåpenarsenalet.

 

 

Goolge it.

 

Men dette blir avsporing, så da tar jeg kvelden. :sleep: Goolge it

Endret av -PoWa-
Lenke til kommentar

Det ble gitt ordre om å skyte, grunnen til at vi er her idag er at de som klarerte rakketten ikke lød ordre fra presidenten (brukte lenger tid en "normalt" da de tvilte på at Norge ville gjøre det, som da resulterte i at russland tok en dobbelsjekk på hva som egentlig Norge fyrte av, jeg tror det ligger en dokumentar om det på nrk nett-tv med intervju med noen av de russera som jobba med raketten.

 

Hmm, mener og ha sett noe lignende, men akkurat nå har jeg:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Norwegian_rocket_incident

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...