Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem i morderne tid har truet nasjonen Norge? (Hint: Ekstreme muslimer)

Hvem var det da mest logisk å tro sto bak?

Overfokus? Ikke akkurat, mer som rasjonell logisk tankegang om man ser på hvilke grupperinger som har truet vår nasjon. Merk også at ingen form for hevn eller bastante meninger ble framsatt i Norsk media. TV-studioene har hatt besøk av eksperter som uttaler seg som best de kan utfra de opplysninger som foreligger og det synes jeg er helt ok.

 

Så lenge Islamister truer Norge for tegninger i avisa så må de bare finne seg i å stå "øverst på lista" og "offer-kortet" kan de droppe.

 

 

Når det er sagt så har nok amerikansk media gått mye hardere ut enn vi ser i Norge. Det har jeg ikke fulgt med på og de får feie for egen dør. Dekningen i Norge derimot har jeg ingen problemer med.

 

Jeg ble ikke overrasket over at noen fra grumset i kommentarfeltene tok det logiske steget fra å mene at vi blir invadert av muslimer og at myndighetene gir faen - til å faktisk handle. Du skulle ikke lese så veldig mange kommentarfelt før du fant dødstrusler mot politikere og muslimer etc etc før 22 juli. Hvorfor skal vi ikke ta det folk skriver på alvor når de ønsker å bli tatt på alvor?

 

Det er forøvrig ikke Islamister som spiller "offer"-kortet. Det er oftest helt vanlige muslimer med ikke-ekstreme holdninger som spiller det kortet. Det var også dem som ble plaget i timene før det ble avslørt at det var en norsk hvit mann som stod bak terrorhandlingene. Og du beviser dermed nok en gang at de har et poeng: Endel av det norske folket har ikke forstått at det er ekstremisme som er trusselen. Istedet overbeviser de hverandre om at muslimene er en homogen gruppe som man skal frykte.

 

Vi - 90% av befolkningen - må brette opp ermene og vaske ut grumset fra sinnet til 10% av befolkningen slik at vi atter en gang kan være stolte over vårt land og vårt folk. Muslim/islamist-mytologien har vokst seg altfor omfattende, og har blitt en sykdom vi må finne en medisin for. Hvordan skal vi overtale deg til å bli et bedre menneske?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle vet at muslimer står bak dette. Alle vet det.

 

Regner med du glinser deg i lyset av din etterpåklokhet.

 

Når sant skal sies mistenkte jeg ikke et sekund at dette var noen fra ekstremistiske muslimske miljøer. Det at Regjeringskvartalet ble angrepet stemte ikke i forhold til det. Min første tanke var at det var en nordmann som ikke likte den norske styremåten, og når jeg i tillegg så melding på TV2 litt senere om at "Det meldes om skudd på AUF-leir på Utøya" var jeg ikke i tvil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg mistenkte at det var muslimsk innblanding, men jeg valgte ikke å si så mye om det. Faktisk satt jeg og ønsket det ikke var muslimsk terror, for jeg visste hvor jævlig det kom til å bli i Oslo i etterkant. Muslimsk hat hadde eksplodert i gatene. Heldigvis var det et klokt valg å ikke anklage noen før man visste hvem som var skyldig.

Lenke til kommentar

Alle vet at muslimer står bak dette. Alle vet det.

 

Regner med du glinser deg i lyset av din etterpåklokhet.

 

Når sant skal sies mistenkte jeg ikke et sekund at dette var noen fra ekstremistiske muslimske miljøer. Det at Regjeringskvartalet ble angrepet stemte ikke i forhold til det. Min første tanke var at det var en nordmann som ikke likte den norske styremåten, og når jeg i tillegg så melding på TV2 litt senere om at "Det meldes om skudd på AUF-leir på Utøya" var jeg ikke i tvil.

 

second that

Lenke til kommentar

Et annet paradoks er at det er de som tradisjonelt går hardt ut mot muslimer, er de selvsamme som først begynnte å utøve voldelig "retorikk"

 

eks. http://nn.wikipedia.org/wiki/Nor_mosk%C3%A9

 

I tillegg har det vært kastet brannbomber mot kebab-kiosker osv.

 

Muslimer kunne svart på slikt med samme mynt, så hadde spetakkelet vært igang (slik noen ønsker)

 

La oss håpe det blir mindre av hatefulle ytringer fremover, mot folk som ikke har gjort deg noen verdens ting.

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080871

 

Hvorfor bomber ingen Italia eller Frankrike?

Føler jeg blir drit sur når folk skal komme og støtte en slik jævel som ABB.

Front Nationale sparket hvertfall han duden ut.

 

Japp, men italieneren er forsatt på topp.

 

Og Slimda, at han kommer med slike uttalelser i en slik stund som dette, viser bare at hatet hans for muslimer er mer enn livet til fryktelig mange unge.

Lenke til kommentar

Når sant skal sies mistenkte jeg ikke et sekund at dette var noen fra ekstremistiske muslimske miljøer. Det at Regjeringskvartalet ble angrepet stemte ikke i forhold til det. Min første tanke var at det var en nordmann som ikke likte den norske styremåten, og når jeg i tillegg så melding på TV2 litt senere om at "Det meldes om skudd på AUF-leir på Utøya" var jeg ikke i tvil.

Du er virkelig en klok, reflektert ung mann som besitter slik en rasjonell orientert tenkning uten tvil til gode. Det er en synd at vi ikke innehar disse evnene.

Lenke til kommentar

Er det kommet fram hvor lenge bombebilen sto rett utenfor bygningen der den sprengte?

 

Jeg og en klassekamerat hadde som skoleoppgave å skrive om regjeringskvartalet, og da var vi der nede og tok noen bilder. Da tok det ikke mer enn 2 minutter før noen vakter kom å ba oss komme inn. De ville vite hvem vi har og hvorfor vi der osv. Så synes det er litt merkelig hvis denne bilen har stått der lenge(10 min+).

Lenke til kommentar

Er det kommet fram hvor lenge bombebilen sto rett utenfor bygningen der den sprengte?

 

(...) synes det er litt merkelig hvis denne bilen har stått der lenge(10 min+).

To til fem minutter. Anders Behring var også ikledd politiuniform, så det er ganske så sannsynlig at han ble antatt å være en lovens mann på patrulje.

Lenke til kommentar

Er det kommet fram hvor lenge bombebilen sto rett utenfor bygningen der den sprengte?

 

Jeg og en klassekamerat hadde som skoleoppgave å skrive om regjeringskvartalet, og da var vi der nede og tok noen bilder. Da tok det ikke mer enn 2 minutter før noen vakter kom å ba oss komme inn. De ville vite hvem vi har og hvorfor vi der osv. Så synes det er litt merkelig hvis denne bilen har stått der lenge(10 min+).

 

Har hørt snakk om at bomba var utstyrt med god gammeldags lunte, og at dette lunta hadde rundt 60-90 sekunders varighet. Ser det da sannsynlig at han parkerte, gikk ut av bilen (iført politiuniform, ref. vitneutsagn), gikk bort til sin andre bil, som antageligvis stod parkert nærme, og kjørte avgårde. Sannsynligvis var han akkurat på hjul i det eksplosjonen skjedde.

Lenke til kommentar

Har hørt snakk om at bomba var utstyrt med god gammeldags lunte

 

(...) gikk ut av bilen (iført politiuniform, ref. vitneutsagn), gikk bort til sin andre bil, som antageligvis stod parkert nærme, og kjørte avgårde.

At bomben ble detonert med en lunte er verken bevist eller bekreftet, men ifølge manifestet til Breivik var en av "test-"bombene hans utstyrt med akkurat dette. Stiller meg dog skeptisk til at han brukte det under terrorangrepet.

 

Ifølge vitneutsagnet så var Anders Behring utenfor Regjeringsbygget i en to minutters tid etter å ha parkert bilen for så å dra, etterfulgt av eksplosjonen to minutter senere.

Endret av Debutanten
Lenke til kommentar

Når sant skal sies mistenkte jeg ikke et sekund at dette var noen fra ekstremistiske muslimske miljøer. Det at Regjeringskvartalet ble angrepet stemte ikke i forhold til det. Min første tanke var at det var en nordmann som ikke likte den norske styremåten, og når jeg i tillegg så melding på TV2 litt senere om at "Det meldes om skudd på AUF-leir på Utøya" var jeg ikke i tvil.

Du er virkelig en klok, reflektert ung mann som besitter slik en rasjonell orientert tenkning uten tvil til gode. Det er en synd at vi ikke innehar disse evnene.

 

Det kan så være. Selv om det ofte har vært ekstremistiske muslimske miljøer som har stått bak slike angrep de siste, så årene, er det aldri sunt at vi med en gang skal knive muslimene og anklage de for alt som inneholder eksplosjoner i offentlighet. Aksept gir aksept, tvil gir tvil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ifølge diverse innspill i media i dag og i går er det FRP, FRPs medlemmer og alle de som er innvandrings-kritiske sin skyld... Interessant all den tid det har vært messet om mer åpenhet og mer demokrati. Dessverre må man visst ha samme meninger som de rødgrønne i Norsk politikk for å få benytte åpenheten og få lov til å ha en mening som er verd noe.

 

Synes det er trist at man allerede skal begynne å peke fingre og kaste skyld, jeg hadde håpet at denne følelsen av ekstremt samhold skulle vare litt lengre.

 

Lurer på hvordan de ser på all venstrevridd vold i verden. Er jo registrert latterlig mange "venstreradikale" aksjoner i forhold til høyre i verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...