Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er hva jeg tror, det er omtrent 193.1% sannsynlighet for at dette var tilfellet:

 

http://www.nyhetsspeilet.no/2011/07/er-alle-hoyrefolk-potensielle-terrorister-na/comment-page-2/#comment-67150

 

:)

Hun som skrev det innlegget kommer til å havne på nabocella til Breivik på en lukket psykiatrisk avdeling. CIA vet allerede at hun er på sporet...

 

Forøvrig kommer vi nok til å se folk som bruker tragedien for å fremme sitt syn på ting for alt det er verdt innen meget kort tid. De som ikke allerede har begynt sitter på gjerdet og tripper akkurat nå. Jeg bare håper de politiske partiene klarer å unngå å score noen billige poeng på tragedien.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Tillater meg å poste en video med reaksjoner fra amerikansk presse og Colbert ang. identiteten til gjerningsmannen fra en annen tråd (takk til Borbra.

Colbert Report: Norwegian Muslish Gunman's Islam-Esque Atrocity

 

 

Dette bekrefter vel bare det som har blitt et faktum, at man overfokuserer på en enkelt gruppe og ikke klarer å se hele bildet lengre. Jeg håper for andre nasjoner sin del at de tar lærdom av de erfaringene vi har gjort oss, og de vi kommer til å gjøre oss etter hvert som etterforskningen går videre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvem i morderne tid har truet nasjonen Norge? (Hint: Ekstreme muslimer)

Hvem var det da mest logisk å tro sto bak?

Overfokus? Ikke akkurat, mer som rasjonell logisk tankegang om man ser på hvilke grupperinger som har truet vår nasjon. Merk også at ingen form for hevn eller bastante meninger ble framsatt i Norsk media. TV-studioene har hatt besøk av eksperter som uttaler seg som best de kan utfra de opplysninger som foreligger og det synes jeg er helt ok.

 

Så lenge Islamister truer Norge for tegninger i avisa så må de bare finne seg i å stå "øverst på lista" og "offer-kortet" kan de droppe.

 

 

Når det er sagt så har nok amerikansk media gått mye hardere ut enn vi ser i Norge. Det har jeg ikke fulgt med på og de får feie for egen dør. Dekningen i Norge derimot har jeg ingen problemer med.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvordan kan dere sluke rått alt som dere blir fortalt gjennom alle de statsfinansierte media, regjeringens talerør til befolkningen?

 

Hvordan kan dere vite at Anders Behring Breivik ikke er en agent for arbeiderpartiet, for å skape sympati for partiet og for å få oss til å godta all overvåkning og overkjøring fra de rødgrønne?

 

Bare lurer på om det er noen som er det minste skeptisk..

Det tok 5 dager før jeg nå leste den første konspirasjonsteorien om terrorangrepet.

 

Typisk Norge. Hadde dette skjedd i USA, ville det vært konspirasjonsteorier samme dagen. Prøv å få opp farta til neste gang det skjer noe.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Hvordan har det seg at morra til en unge i indre trøndelag løper til mobilen og skriver til sønnen at en bombe har rammet regjeringen / AP , dere ( på utøya / AP ) kan derfor være et mål.

 

Imens politiets fremste sikkerhetseksperter ikke ser denne sammenhengen?

Vel, på akkuratt samme måte som at dama fikk hysteriske telefoner fra bestemora si om at vi kunne være det neste målet når vi skulle fly hjem fra Paris den dagen. Man tenkter alltid på sine nærmeste, de som faktisk skulle vurdere neste mulige mål hadde haugevis med andre mål å prioritere før Utøya..

Lenke til kommentar

Det tok 5 dager før jeg nå leste den første konspirasjonsteorien om terrorangrepet.

 

Typisk Norge. Hadde dette skjedd i USA, ville det vært konspirasjonsteorier samme dagen. Prøv å få opp farta til neste gang det skjer noe.

 

Da har du ikke lett godt nok. Nyhetsspeilet brukte et par timer.

Lenke til kommentar

Masse tegn på en massiv konspirasjon, er det ikke? Jordskjelvet forårsaket av HAARP på hedmarken, mest sannsynlig ett tegn fra frimurerlosjen om at ABB skulle sette igang.

Videoer av bombeangrepet hører man ikke smellet fra, hemmelig lydløst våpen. De tusentalls menneskene som kan bevitne lyden har en enkel forklaring; var mye chemtrail aktivitet dagen før.

 

Kan umulig ha vært bilbombe, fordi de ikke har frigitt overvåkningsfilm som viser det. Altså var bomben plantet inni bygget.

 

Ap har gjort dette mot seg selv, beviset får vi når neste valg er igang, da får de mange flere stemmer. Jens er ikke så kald, men han er nok fjernstyrt av CIA eller lignende, akkurat slik ABB var fjernstyrt til å drepe. Fjernstyrt av mikrochip.

 

De tingene over her er det altså folk som mest sannsynlig tror på, og man sier at ABB lever i sin egen boble....

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Hvem i morderne tid har truet nasjonen Norge? (Hint: Ekstreme muslimer)

Hvem var det da mest logisk å tro sto bak?

Overfokus? Ikke akkurat, mer som rasjonell logisk tankegang om man ser på hvilke grupperinger som har truet vår nasjon. Merk også at ingen form for hevn eller bastante meninger ble framsatt i Norsk media. TV-studioene har hatt besøk av eksperter som uttaler seg som best de kan utfra de opplysninger som foreligger og det synes jeg er helt ok.

 

Så lenge Islamister truer Norge for tegninger i avisa så må de bare finne seg i å stå "øverst på lista" og "offer-kortet" kan de droppe.

 

 

Når det er sagt så har nok amerikansk media gått mye hardere ut enn vi ser i Norge. Det har jeg ikke fulgt med på og de får feie for egen dør. Dekningen i Norge derimot har jeg ingen problemer med.

Det er ikke bare media jeg tenker på. Jeg skjønner godt at blikket har vært rettet mot ekstreme muslimer siden 2001. Jeg prøver forøvrig ikke å spille noe "offerkort" på vegne av muslimene. Men man viste jo fra før at det fantes ytterliggående grupper og individer som har helt andre ideologier enn muslimer. Hvorfor man mente at disse ikke utgjorde en reel trussel etter 2001 skjønner jeg ikke, selv om det er muslimene som har gjort mest av seg.

Nå snakker jeg ikke bare om de som har fremmet "offentlige trusler" (i mangel på bedre ord), men de som er en trussel mot borgerne. Politi og PST har hele tiden vært klar over at vi har rasistisk motivert vold her i landet, det er ingen hemmelighet. De innrømte selv at de ikke har sett inn i høyreekstreme miljøer, men de er likevel klar over at de eksister i Norge. Hvordan kunne man da vite hvor stor trusselen faktisk var?.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at VG annonserer at de har ett eksklusivt intervju med Stoltenberg om hvordan hans fredag var. Har ikke lest avisa, men er dette virkelig ett eksklusivt intervju? Det er jo isåfall hårreisende om Stoltenberg gir denne informasjonen til en enkel avis. Hvorfor var det bare VG som fikk det? Hva fikk Stolteberg i retur?

Det betyr at en av journalistene i VG har intervjua Stoltenberg uten at annen presse har vært tilstede. Altså intervju kontra pressekonferanse. Tipper Stoltenberg også hadde stilt opp og snakka om de siste dagene til andre publikasjoner om han ble forespurt og hadde hatt tid til det.

 

Eksklusivt betyr vel at innholdet er eksklusivt altså ikke bare at det bare var VG som var til stede, men at de er de eneste som har fått innholdet, det er uansett forkastelig om Stoltenberg har a) bare tatt seg tid til ett intervju med VG, eller b) inngått en avtale med VG som gir de eksklusiv tilgang til denne informasjonen.

Lenke til kommentar

Bonus mission var visst å bryte seg ut av fengsel og angripe noen høytstående politikere som ABB trodde at var godt beskyttet. De det gjaldt ble ikke navngitt.

 

Ellers:

http://www.dagbladet.no/2011/07/27/nyheter/utoya/minnestund/innenriks/terror/17473455/

 

Begge gikk på samme skole som meg : \ Visste at de var savnet og 99% sikkert døde men da er det bekreftet. Kjenner også en som var der men som overlevde.

 

I tillegg hadde jeg vurdert flere ganger å bli med på Utøya siden jeg er med i AUF og jeg var veldig nær bomben når den sprengte.

 

Ekkelt hele greia, i alle fall at siden jeg har vært i risikosonen selv og er i nærmiljø med så mange som har blitt rammet.

Lenke til kommentar

Så lenge Islamister truer Norge for tegninger i avisa så må de bare finne seg i å stå "øverst på lista" og "offer-kortet" kan de droppe.

Helt idiotisk å dra alle muslimer under en kam. Det er mange, mange muslimer som ikke støtter terroraksjoner, og de fortjener ikke å bli satt i samme bås som Al-Qaida og andre terrorister.

 

Det er som å si at ofrene for Utøya-massakren kan droppe "offer-kortet", de er tross alt kristne nordmenn akkurat som Anders Behring Breivik.

Lenke til kommentar

Hvem i morderne tid har truet nasjonen Norge? (Hint: Ekstreme muslimer)

Hvem var det da mest logisk å tro sto bak?

Overfokus? Ikke akkurat, mer som rasjonell logisk tankegang om man ser på hvilke grupperinger som har truet vår nasjon. Merk også at ingen form for hevn eller bastante meninger ble framsatt i Norsk media. TV-studioene har hatt besøk av eksperter som uttaler seg som best de kan utfra de opplysninger som foreligger og det synes jeg er helt ok.

 

Så lenge Islamister truer Norge for tegninger i avisa så må de bare finne seg i å stå "øverst på lista" og "offer-kortet" kan de droppe.

 

 

Når det er sagt så har nok amerikansk media gått mye hardere ut enn vi ser i Norge. Det har jeg ikke fulgt med på og de får feie for egen dør. Dekningen i Norge derimot har jeg ingen problemer med.

Det er ikke bare media jeg tenker på. Jeg skjønner godt at blikket har vært rettet mot ekstreme muslimer siden 2001. Jeg prøver forøvrig ikke å spille noe "offerkort" på vegne av muslimene. Men man viste jo fra før at det fantes ytterliggående grupper og individer som har helt andre ideologier enn muslimer. Hvorfor man mente at disse ikke utgjorde en reel trussel etter 2001 skjønner jeg ikke, selv om det er muslimene som har gjort mest av seg.

Nå snakker jeg ikke bare om de som har fremmet "offentlige trusler" (i mangel på bedre ord), men de som er en trussel mot borgerne. Politi og PST har hele tiden vært klar over at vi har rasistisk motivert vold her i landet, det er ingen hemmelighet. De innrømte selv at de ikke har sett inn i høyreekstreme miljøer, men de er likevel klar over at de eksister i Norge. Hvordan kunne man da vite hvor stor trusselen faktisk var?.

 

 

Vi må vel bare stole på at PST gjør jobben sin og har kontroll som best de klarer? Og ingen er vel tjent på å daglig lese rapporter fra PST? Vi skal prøve å leve uten frykt så jeg er glad for at vi slipper å høre om alt de behandler av spor og tvilsomme grupperinger.

 

Også får vi håpe at det samholdet vi ser i landet de siste dagene munner ut i en varig forbedring av forholdet mellom personer i Norge med forskjellige meninger og religioner.

 

 

Så lenge Islamister truer Norge for tegninger i avisa så må de bare finne seg i å stå "øverst på lista" og "offer-kortet" kan de droppe.

Helt idiotisk å dra alle muslimer under en kam. Det er mange, mange muslimer som ikke støtter terroraksjoner, og de fortjener ikke å bli satt i samme bås som Al-Qaida og andre terrorister.

 

Det er som å si at ofrene for Utøya-massakren kan droppe "offer-kortet", de er tross alt kristne nordmenn akkurat som Anders Behring Breivik.

 

Nei, det er absolutt ikke det samme. Når terror-eksperter står på TV 1 time etter at bomben gikk av og skal snakke om terror mot Norge så kan de ikke gjøre noe annet enn å prate om de som faktisk har framsatt offentlige trusler mot Norge. Det er utelukkende islamske ekstremister som er misfornøyde med karikaturtegningene og vår deltagelse i kriger i Afghanistan og Libya. Alt var skrevet i en kontekst om ekstrem islam og trusler, at du leser det til at alle som tror på islam truer Norge får stå på din regning.

Endret av thklinge
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...