Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De telte de døde 2 ganger og det var midt på natten. Sannsynligvis er venninnen din død. Beklager å måtte meddele det til deg.

Du er brutalt ærlig. Det er et tungt budskap, men å komme med det så kontant gjør at du har min respekt.

Dessverre er det sant. Har man ikke positive nyheter nå så er det negative nyheter.

 

Kondolerer. :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Håpet er nesten helt borte nå. Den eneste muligheten for at noen av de savnede fortsatt lever er at de kan ha svømt i land og deretter gått seg bort i skogen. Men desverre så er det nok det at de ligger livløse i sjøen/andre steder mer sannsynlig.

 

edit: Kan legge til at jeg også kjenner noen som er savnet, hun bor 100 meter ifra meg. Det føles så rart å gå forbi huset hennes. :(

Endret av Christiαn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Vedder en hundrings paa at mediahorene vil tilby han serious $$$ for bokavtale/intervju , denne mannen forsvinner ikke med det foerste.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Vennine er å ta i sterkt men har gått hjem med henne fra skolen og lekt med henne :( jævli tragisk..

Du har min sympati. Det er alt jeg har å tilby. Jeg vet bare nesten hva du snakker om. Det eneste jeg opplevde var en jeg kjenner som jeg ikke visste om var der i år eller ikke. Tok to døgn før jeg fikk avklart at hu ikke var der i år. Men de to døgna var ikke gøy.
Lenke til kommentar

Håpet er nesten helt borte nå. Den eneste muligheten for at noen av de savnede fortsatt lever er at de kan ha svømt i land og deretter gått seg bort i skogen. Men desverre så er det nok det at de ligger livløse i sjøen/andre steder mer sannsynlig.

Det går vei rimelig tett til fjorden på hele den delen som er relevant å se på (det er nok ingen som svømte 3km til den andre siden). Og 4 dager uten mat eller varme begynner å trykke på grensene.

Lenke til kommentar

Vennine er å ta i sterkt men har gått hjem med henne fra skolen og lekt med henne :( jævli tragisk..

Du har min sympati. Det er alt jeg har å tilby. Jeg vet bare nesten hva du snakker om. Det eneste jeg opplevde var en jeg kjenner som jeg ikke visste om var der i år eller ikke. Tok to døgn før jeg fikk avklart at hu ikke var der i år. Men de to døgna var ikke gøy.

 

 

Jeg føler meg egentlig sinnsykt heldig. Fordi storesøstern til eksen min var der + ca 4 andre bekjente. men så sinnsykt dumt at hun måtte død :(

Lenke til kommentar

Livet er virkelig urettferdig, ingen av dem fortjente å dø. Tragisk og meningsløs måte å måtte avslutte livene deres på. De hadde hele livet deres foran dem, som samfunnsengasjerte mennesker som hadde mye å tilby sine venner, familie og resten av samfunnet.

 

Og nå er de borte. :'(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var på en minnestund nå i dag for et av ofrene (kjente ham ikke personlig, men har en viss tilknytning til ham og følte at det var på sin plass å hedre hans minne). Fy faen. Å se at et så dyktig, entusiastisk og morsomt menneske døde så ung ... Men samtidig er det fantastisk flott å se hvor mange som møtte opp og delte sine minner av ham. Sier jo sitt når folk både ler og gråter samtidig.

 

Er jeg forresten rar som ikke har grått av noe av det som har skjedd? Er nesten litt bekymret for at folk skal oppfatte meg som kald ...

Lenke til kommentar

Var på en minnestund nå i dag for et av ofrene (kjente ham ikke personlig, men har en viss tilknytning til ham og følte at det var på sin plass å hedre hans minne). Fy faen. Å se at et så dyktig, entusiastisk og morsomt menneske døde så ung ... Men samtidig er det fantastisk flott å se hvor mange som møtte opp og delte sine minner av ham. Sier jo sitt når folk både ler og gråter samtidig.

 

Er jeg forresten rar som ikke har grått av noe av det som har skjedd? Er nesten litt bekymret for at folk skal oppfatte meg som kald ...

 

Ikke alle viser sorg med tårer, personlig har jeg heller ikke grått mye.. men da jeg hørte om den ene gutten som sto opp mot ABB var det ikke langt unna!

Det skal jeg innrømme..

Endret av saimon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg føler meg egentlig sinnsykt heldig. Fordi storesøstern til eksen min var der + ca 4 andre bekjente. men så sinnsykt dumt at hun måtte død :(

Gråt i kveld. Bare gråt. Dette er dagen for slikt. Men la ikke det definere deg. Sorgen har en tid og et sted. Dette er tiden og stedet. Men la livet gå videre. Ære henne gjennom det. Ikke la ham vinne gjennom å stoppe deg.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er jeg forresten rar som ikke har grått av noe av det som har skjedd? Er nesten litt bekymret for at folk skal oppfatte meg som kald ...

 

Først, mine dypeste kondolanser til deg for tapet. Nå har ingen i min nære krets blitt drept (jeg nekter å kalle det omkommet), selv om et familiemedlem var like ved, men jeg har heller ikke grått noe under denne prosessen. Det finnes ingen fasit for hvordan man skal reagere på slikt, det er en helt absurd situasjon som man dessverre aldri burde ta stilling til. Ikke føl at noe du føler eller tenker er unormalt, for det er bare din måte å reagere på.

 

Jeg har for eksempel trukket meg tilbake i denne tiden. Mens andre søker sammen, ønsker jeg å sørge og tenke for meg selv. Det er ikke noe galt i det.

 

"Grieve in the way that makes you happy" sa noen en gang. Synes det har noe ved seg.

Lenke til kommentar

Man sitter inne kun 2/3 av tiden.

Kven er "man"?

 

Ikke lek dum, :new_woot: du forstår at h*n mener personen som sitter i fengsel :roll:

Jepp. "Folk flest" sitter kun 2/3 av en normal straff (så lenge den er over 75 dager), men ABB er ikke folk flest. Og jeg regner med han blir i forvaring i minst 21 år

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...