Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har dere seriøst laget en tråd om AUF lederen?

Den ble vel splittet ut av denne fordi så latterlig mange diskuterte han, tragisk nok.. ;)

Mener at det er naturlig at det blir laget en tråd om dette, dersom det er mange som føler at vedkommende har opptredd på en kritikkverdig måte, på samme måte som at andre må få ha muligheten til å forsvare disse ytringene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes mange forskjellige folk vet du. Han som angrep bilen er nok et unntak.

Det var tydeligvis fler enn ham som sparket bilen som ville ha ham død. Ta f.eks. en titt på facebook hvor folk sitter å skriver hvordan fyren skal bli torturert osv.

Nemlig, det finnes mange forskjellige folk. Derfor blir også feil å skrive "men ingen sverger på å ta hevn", da dette ikke er riktig.

Lenke til kommentar

Som gypsy sa, det er utrolig respektløst. Og diskusjonen er helt tåpelig, der flestparten ikke har noen aning om hva han har gått gjennom, og skal liksom klandre han for at han reddet sitt eget liv. Etter min mening blir det galt. Hva med alle de andre ungdommene som ikke reddet vennene sine? Uff, nei, dere burde være glade for at han er i live istedenfor.

Det er da fortsatt lov å diskutere det. Om noen mener han kunne handlet annerledes så skal man da få lov til å diskutere. Hvorfor skal denne hendelsen hindre oss i diskutere slik ting?

Lenke til kommentar

Har dere seriøst laget en tråd om AUF lederen?

Idiotisk nok, har de det ja. Uff, jeg blir irritert.

Hva er galt i at de diskuterer om ham?

Som gypsy sa, det er utrolig respektløst. Og diskusjonen er helt tåpelig, der flestparten ikke har noen aning om hva han har gått gjennom, og skal liksom klandre han for at han reddet sitt eget liv. Etter min mening blir det galt. Hva med alle de andre ungdommene som ikke reddet vennene sine? Uff, nei, dere burde være glade for at han er i live istedenfor.

Helt enig.

Men dersom det for utenforstående som gjennom media får et inntrykk av at han har opptrådt kritikkverdig ift den jobben han var satt til å gjøre, har de rett til ( i den demokratiet vi alle snakket om) å sette dette på dagsordnen, hvor samtidig andre kan forsvare hans handliger. De fleste var ikke der ute for å oppleve hva som skjedde. Og jeg det går nesten heller ikke an å forestille seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

La oss nå ikke starte opp diskusjonen om det burde være noen tråd om han, eller ikke her da - er ikke noe bedre det?

Jeg tror nok at mange av de etterlatte er både forbannet og utrøstelige, men tror også at de innser at å sverge hevn ikke er måten å bearbeide sorgen på.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Han kan ikke få 30 års fengsel pluss forvaring, blir han dømt til fengsel 30 år, så slipper han ut da. En forvaringsdom kan ikke gies i tillegg til vanlig fengslingsdom.

En liten del av meg tror at han kommer til og innse galskapen, og at han tar sitt liv etter 10-15 år.

Endret av medlem-1432
Lenke til kommentar

Har politiet gitt noen signal om de sitter på overvåkningsvideoer av selve eksplosjonen i regjeringskvartalet? I dette området så bør det vel være kameraer som har fanget opp dette?

Det finnes garantert videoer av dette, men politiet har nok gjort sitt ypperste for at disse ikke skal bli offentliggjort på nåværende tidspunkt, mht etterforskningen. Merk, politiet har enda ikke sikkert avkreftet at han ikke var alene..

Lenke til kommentar

Han kan ikke få 30 års fengsel pluss forvaring, blir han dømt til fengsel 30 år, så slipper han ut da. En forvaringsdom kan ikke gies i tillegg til vanlig fengslingsdom.

Han kan vel få forvaring i tillegg til fengselsdom, selv om han dømmes etter folkemord paragrafen så vidt jeg kan skjønne.

Lenke til kommentar

En liten del av meg tror at han kommer til og innse galskapen, og at han tar sitt liv etter 10-15 år.

I så måte kan en rettsmedisinsk diaonose som sier han er strafferettslig utilregnelig, sørge for at han aldri slipper ut i offentligheten.

Lenke til kommentar

Har politiet gitt noen signal om de sitter på overvåkningsvideoer av selve eksplosjonen i regjeringskvartalet? I dette området så bør det vel være kameraer som har fanget opp dette?

Det finnes garantert videoer av dette, men politiet har nok gjort sitt ypperste for at disse ikke skal bli offentliggjort på nåværende tidspunkt, mht etterforskningen. Merk, politiet har enda ikke sikkert avkreftet at han ikke var alene..

Her går bomben av: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4184343.ece

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Altså han blir jo dømt til en fengselsstraff, ja. Forvaring er i utgangspunktet en dom på mellom 10-21 år tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...